OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECE3208 | Okulda Üniversite | Güz | 1 | 4 | 3 | 4 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi DİCLE AKAY |
Dersin Amacı: | Öğretmen adaylarının teorik derslerde öğrendikleri bilgileri hayata geçirecek ortamlara ihtiyaçları bulunmaktadır. Örneğin, sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme gibi dersler teorik olarak anlatılırken eş zamanlı olarak uygulama alanlarının da yaratılması ve okul ortamlarının gözlemlenebilmesi gerekmektedir. Diğer yandan, deneyimli otoritelerden ve tecrübelerden edinilecek bilgiler ile öğretmen adayları öğretmenliğe daha iyi hazırlanacak ve okul içi uygulamalar hakkında daha iyi öğretim ilişkileri kurabilecektir. Bu kapsamda bu ders; öğretmen adaylarının teorik dersleri için uygulama alanı yaratmalarını, okul içi uygulamaları gözlemlemelerini, öğretmen ve okul müdürü gibi deneyimli uzmanlardan tecrübeleri hakkında bilgi edinmelerini amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Gerçek bir okul ortamını tanımlayabilir 2. Okullarda iletişim ve kişiler arası ilişki yönetimini açıklayabilir 3. Öğretmenler için okul yönetimi ve yasal konuları açıklayabilir 4. Öğretmenlerin etik kurallarını tartışabilir 5. Okul öncesi eğitim müfredatını tartışabilir 6. Okul öncesi eğitim uygulamalarının yöntem, teknik ve stratejilerini kavrar 7. Okul öncesine yönelik etkinlikler tasarlayabilir 8. Teorik olarak edindiği bilgileri yaşantıya dönüştürebilir 9. Teoride öğrendiği bilgiler ile gerçek bir okul öncesi eğitim kurumunda gözlemlediklerini karşılaştırabilir |
Öğretim Yöntemleri: Gözlem, Staj, Uygulama, Bireysel Çalışma, Tartışma, Problem Çözme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders içeriği hakkında bilgilendirme | |
2) | İdeal ve alternatif bir okul hayal edin. Bu okul nasıl olurdu? Nasıl bir program uygulardınız? Veli ile iletişimleri nasıl sağlar ve geliştirirdiniz? Bu okulda neyin, nelerin, nasıl olmasını hayal ederdiniz? Tasarımı, dizaynı, yönetimi ne şekilde olurdu? | Yazılı ödevi |
3) | Bir devlet okulu öğretmeninin gözünden okulun ve sınıfın işleyişi ve öğrenme ortamları gözlemi | Yansıtma Raporu |
4) | Bir devlet okulu müdürünün gözenden okulun işleyişi ve dikkat edilmesi gereken yasal konular | Yazılı ödevi |
5) | Bir günlük akışın ve etkinlikler uygulanması, tartışılması ve yorumlanması | Yansıtma Raporu |
6) | Bir okul öğretmeninin gözünden okul öncesi eğitim uygulamaları etkinliklerin uygulanması ve sınıf yönetimi konusunda öz eleştiriler yapması | Yazılı ödevi |
7) | Ara Sınav | |
8) | Öğretmenin çember saati ve hikaye seçimi gözlemi (Neler yapıyor, nasıl yönetiyor, hikaye kitabını nasıl seçiyor, nasıl okuyor? ) | Yansıtma Raporu |
9) | Bir devlet okulu psikolojik danışmanının gözünden okulun işleyişi, öğretmen ve aile ile ilişkiler. Öğretmen ile kurduğu iş birliği ve kullanılan belgeler | Yansıtma Raporu |
10) | Eğitimde iyi örnek olabilecek bir proje geliştirme ve sınıf öğretmeniniz ile tartışma | Yazılı ödevi |
11) | Bir günlük eğitim akışı ve program hazırlama ve uygulama | Uygulama Planı Örneği ve Uygulama Sonrası Raporu |
12) | Öğretmen, okul müdürü, psikolojik danışman, temizlik personeli, aşçı varsa güvenlik görevlisi ve tüm okul ekip arası iletişimin değerlendirilmesi. Ekip yönetimi hakkında bilgi alınması | Yansıtma Raporu |
13) | Eğitim ile ilgili bir kitap okunması ve özetinin yazılmasının ardından yorumlanması | Özet Raporu |
14) | Sınıf öğretmeninden 14 hafta ile ilgili dönüt alınması ve yorumlanması | Tüm ödev, yansıtma raporları ve final ödevinin teslim edilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Milli Eğitim Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği, Resmi Gazete, 29072 Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programı 2024, Milli Eğitim Bakanlığı |
Diğer Kaynaklar: | Milli Eğitim Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği, Resmi Gazete, 29072 Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programı 2024, Milli Eğitim Bakanlığı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 20 |
Ödev | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Derse Özgü Staj | 12 | 8 | 96 |
Ödevler | 4 | 2 | 8 |
Toplam İş Yükü | 104 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Okul öncesi eğitimde temel kavram, fikir ve uygulamalarını bilmek, bilimsel olarak yorumlayabilmek ve eleştirel bir şekilde değerlendirebilmektir. | 5 |
2) | 0-66 ay grubu çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini tanımak, bu özelliklere etki eden faktörleri bilmek, anlamak ve bu özellikleri eğitim sürecine yansıtabilmektir. | 5 |
3) | Okul öncesi eğitim için gerekli olan içerik, pedagojik ve meslek bilgisine ulaşmayı bilmek, bu bilgiyi elde etmek ve onu kullanabilmektir. | 5 |
4) | 0-66 ay grubu çocukların çok boyutlu gelişimleri göz önünde tutularak bilgi, beceri ve davranışların, anlamlı ve yaşama uyarlanabilir bir şekilde çocuklara öğretilmesi potansiyelini oluşturmaktır. | 5 |
5) | Her bir çocuk için esnek, bireyselleştirmeye uygun okulöncesi eğitim programları, öğretim yaklaşım, yöntem ve teknikleri ile öğrenme ortamları geliştirmeyi, kullanmayı ve değerlendirmeyi bilmektir. | |
6) | Okul öncesi eğitime uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini ve araçlarını bilmek, bunları geliştirmek ve kullanabilmektir. | |
7) | Çocuklar, aileler ve toplumdaki bireyler ile olumlu, destekleyici ve yapıcı ilişkiler geliştirerek onların gelişim süreçlerine katkı sağlayacak projeler geliştirebilmek ve uygulayabilmektir. | 5 |
8) | Okul öncesi eğitimi farklı programlar ve farklı yaş gruplarıyla çalışma bilgi ve deneyimine sahip olmaktır. | 5 |
9) | Okul öncesi eğitimi alanında gelişim ve yenilikleri takip ederek, bilgi ve becerilerini güncelleştirerek ve mesleki bilgi-beceri anlamında kendini yenilemektir. | |
10) | Okul öncesi eğitimcisi olarak diğer kişi ve kurumlarla işbirliği içinde okulöncesi eğitimi ve önemi konusunda toplumu bilinçlendirme bilgi ve becerisine sahip olmaktır. | 5 |
11) | Okul öncesi eğitimde karşılaşılan sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üzerindeki düşüncelerini ve çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek paylaşabilmek ve bu sorunların çözümlerine yönelik projelerde sorumluluk alıp etkin bir şekilde çalışabilmektir. | 2 |
12) | Okul öncesi eğitimcisi olarak alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklara ilişkin yasa, yönetmelik, mevzuatları bilmek ve onlara uygun davranmaktır. | |
13) | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olmaktır. | 5 |
14) | Farklı kültürleri tanımak, saygı duymak, bireysel ve kültürel farklılıklara duyarlı olmaktır. | |
15) | Bilişim ve iletişim teknolojileri alanlarında yetkin olmak ve bunları mesleğinde etkili olarak kullanabilmektir. | 3 |
16) | İngilizceyi okul öncesi eğitimi alanında iletişim, bilgi paylaşımı, mesleki gelişim alanlarında etkin kullanabilmektir. |