BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CET1202 | Eğitimde Bilgi Teknolojileri II | Bahar | 2 | 2 | 3 | 11 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MELTEM ÖZMUTLU |
Dersin Amacı: | Bu ders, birinci dönemde verilen Eğitimde Bilgi Teknolojileri dersinin devamıdır. Bu doğrultuda hazırlanan planda, öğrenciler ve eğitimdeki güncel konular ele alınacak ve okullarda bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımına yönelik uygulamalar gerçekleştirilerek, bu teknolojilerin verimli kullanımı sağlanacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Eğitim içerikleri hazırlar 2. Dijital dergi hazırlar 3. Dijital dergi için tasarım konularını uygular 4. MakeCode Arcade kullanır 5. MakeCode Arcade ile oyun tasarlar 6. Photoshop dokümantasyonu hazırlar 7. Bilişsel düşünme (computational thinking) kavramını açıklar 8. Bilişsel düşünme üzerine araştırma yapar ve değerlendirme yazar Öğretim Yöntemleri: Sunum, Proje, Ders Anlatımı, Uygulama |
Temel Word, Excel ve PowerPoint Araçları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş ve Syllabus Beklentilerin ve görüşlerin paylaşılması | |
2) | Bilişsel Yük Teorisi Multimedya Öğrenme Teorisi Canva ile çalışma | |
3) | Photoshop | |
4) | Duygusal Tasarım | |
5) | Bilişsel Düşünme (Computational Thinking) | |
6) | Sosyal medya aracılığıyla nasıl öğrenilir? | |
7) | ARA SINAV | |
8) | Çevrimiçi öğrenme nedir? İyi bir çevrimiçi öğrenme ortamı nasıl olmalıdır? Çevrimiçi öğrenme ortamlarına örnekler nelerdir? Açık öğrenme kaynakları Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler (MOOC) Web Semineri (Webinar) | |
9) | HTML-CSS | |
10) | Etkileşimli Video Düzenleme | |
11) | Etkileşimli Video Düzenleme - E-Öğrenme | |
12) | Synthesia | |
13) | Sanal Gerçeklik (VR) - Artırılmış Gerçeklik (AR) Artsteps | |
14) | Final Proje Sunumu |
Ders Notları / Kitaplar: | Gülbahar, Y. (2018). Bilgi işlemsel düşünmeden programlamaya. Ankara: Pegem Akademi. White, R. (2015). Beginning Scribus. Apress. Duckett, J. (2011). HTML & CSS: design and build websites (Vol. 15). Indianapolis, IN: Wiley. |
Diğer Kaynaklar: | Gülbahar, Y. (2018). Bilgi işlemsel düşünmeden programlamaya. Ankara: Pegem Akademi. White, R. (2015). Beginning Scribus. Apress. Duckett, J. (2011). HTML & CSS: design and build websites (Vol. 15). Indianapolis, IN: Wiley. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 12 | 4 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 4 | 40 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 152 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | |
2) | Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak. | |
3) | Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek. | |
3) | Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. | |
4) | Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. | |
5) | Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. | |
6) | Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. | |
7) | İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek. | |
8) | Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak. | |
9) | Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek. | |
10) | Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak. | |
11) | Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak. | |
12) | Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. | |
13) | Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak. | |
14) | İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak. | |
15) | To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws. |