ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD4138 | Portfolyo Tasarımı | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. DİDEM WONG |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders iletişim tasarımı portfolyosu hazırlayabilecek yeterlilikte iletişim tasarımı projesi üretmiş öğrencilerin kendi özgün tasarım vizyonu ve tasarım becerilerini nasıl tanıtabilecekleriyle ilgili çeşitli yollara ışık tutar. Tasarımcıyı tanıtmada en uygun biçimde bireysel tasarım yaklaşımının öne çıkmasına odaklanılır. Öğrenciler, önceki dönemlerde üretmiş oldukları projeleriyle portfolyo oluşturmanın inceliklerini yaratıcı başarının ürettikleri işin kalitesi kadar, çalışmalarını ne derece iyi tanıttıkları ve sunduklarıyla da ilgili olduğu bağlantısı üzerinden öğrenirler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Konsept görselleştirmek. 2) İletişim Tasarımı sektöründe kullanılan gerekli iş uygulamaları bilgisine hakimiyet göstermek. 3) İletişim Tasarımı sektöründe ihtiyaç duyulan temel iş formlarını üretmek. 4) Görsel sanatçının sektördeki yerine ve uygunluğuna dair kuralları tanımak. 5) Tasarımcı kimliklerini ve tasarım çalışmalarını tanıtmak. 6) Yaratıcı bir özgeçmiş ve benzersiz özgün bir portfolyo üretmek. |
Portfolio çeşitleri, portfolyo inceleme, iletişim ağı kurma ele alınır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş Beklentiler Zaman yönetimi Günlük Planlama Hedefler | |
2) | Düşük Bütçeli Tanıtım Proje 1 süreç. Görsel Dil oluşturma Kurum içi–Ajans/Tasarım Firması-Serbest Tasarımcı-Ajans Sahibi Portfolio çeşitleri | |
3) | Proje 1 süreç. | Portfolyo inceleme |
4) | Özgeçmiş yazma İş başvuru hazırlığı | |
5) | Mülakat | |
6) | Kendini Tanıtma-Duyurma Dijital portfolyo İletişim ağı kurma | |
7) | Düşük Bütçeli Tanıtım Sunumları-Proje 1 Teslim Proje 2: Yüksek Bütçeli Tanıtım | |
8) | Giriş Beklentiler Zaman yönetimi Günlük Planlama Hedefler Proje 2 süreç. Çarpıcı portfolyoları araştırma | |
9) | Proje 2 süreç. Çarpıcı portfolyoları araştırma | |
10) | Proje 2 süreç. | |
11) | Toplu tartışma, eleştiri | |
12) | Sunum pratikleri | |
13) | Sunumdan önce son düzeltmeler | |
14) | Yüksek Bütçeli Tanıtım Portfolyo Gösterimi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | How, Print Dergileri. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 35 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 14 |
Proje | 14 | 14 |
Ara Sınavlar | 14 | 14 |
Final | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 126 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. | 4 |
2) | Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | 5 |
3) | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. | 5 |
4) | Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. | 5 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. | 5 |
6) | Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. | 3 |
7) | Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. | 5 |
8) | Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. | 5 |
9) | Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. | 5 |
10) | Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. | 5 |
11) | En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 5 |
12) | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. | 5 |