AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD4138 | Portfolyo Tasarımı | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. DİDEM WONG |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders iletişim tasarımı portfolyosu hazırlayabilecek yeterlilikte iletişim tasarımı projesi üretmiş öğrencilerin kendi özgün tasarım vizyonu ve tasarım becerilerini nasıl tanıtabilecekleriyle ilgili çeşitli yollara ışık tutar. Tasarımcıyı tanıtmada en uygun biçimde bireysel tasarım yaklaşımının öne çıkmasına odaklanılır. Öğrenciler, önceki dönemlerde üretmiş oldukları projeleriyle portfolyo oluşturmanın inceliklerini yaratıcı başarının ürettikleri işin kalitesi kadar, çalışmalarını ne derece iyi tanıttıkları ve sunduklarıyla da ilgili olduğu bağlantısı üzerinden öğrenirler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Konsept görselleştirmek. 2) İletişim Tasarımı sektöründe kullanılan gerekli iş uygulamaları bilgisine hakimiyet göstermek. 3) İletişim Tasarımı sektöründe ihtiyaç duyulan temel iş formlarını üretmek. 4) Görsel sanatçının sektördeki yerine ve uygunluğuna dair kuralları tanımak. 5) Tasarımcı kimliklerini ve tasarım çalışmalarını tanıtmak. 6) Yaratıcı bir özgeçmiş ve benzersiz özgün bir portfolyo üretmek. |
Portfolio çeşitleri, portfolyo inceleme, iletişim ağı kurma ele alınır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş Beklentiler Zaman yönetimi Günlük Planlama Hedefler | |
2) | Düşük Bütçeli Tanıtım Proje 1 süreç. Görsel Dil oluşturma Kurum içi–Ajans/Tasarım Firması-Serbest Tasarımcı-Ajans Sahibi Portfolio çeşitleri | |
3) | Proje 1 süreç. | Portfolyo inceleme |
4) | Özgeçmiş yazma İş başvuru hazırlığı | |
5) | Mülakat | |
6) | Kendini Tanıtma-Duyurma Dijital portfolyo İletişim ağı kurma | |
7) | Düşük Bütçeli Tanıtım Sunumları-Proje 1 Teslim Proje 2: Yüksek Bütçeli Tanıtım | |
8) | Giriş Beklentiler Zaman yönetimi Günlük Planlama Hedefler Proje 2 süreç. Çarpıcı portfolyoları araştırma | |
9) | Proje 2 süreç. Çarpıcı portfolyoları araştırma | |
10) | Proje 2 süreç. | |
11) | Toplu tartışma, eleştiri | |
12) | Sunum pratikleri | |
13) | Sunumdan önce son düzeltmeler | |
14) | Yüksek Bütçeli Tanıtım Portfolyo Gösterimi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | How, Print Dergileri. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 35 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 14 |
Proje | 14 | 14 |
Ara Sınavlar | 14 | 14 |
Final | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 126 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezun olduktan sonra, öğrenciler araştırma yapmak, araştırma tekniklerini ve araç-gereçlerini kullanmak, sorun çözmek ve etkin bir şekilde iletişebilmek ve iş yerine bu becerilerini aktarmak özelliklerini edinmiş; | |
2) | ...belirli anahtar meselelerde akıcı bir İngilizce ile tartışma becerisini geliştirmiş; | |
3) | ...ileri düzeyde bir üslup bilgisi ile yazılı belgeler oluşturma becerisini geliştirmiş; | 4 |
4) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatı kanonundaki temel yapıtlar hakkında geniş bilgi edinmiş; | 4 |
5) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatlarının zor ve seçme metinlerinin ileri düzeyde analizlerini, sentezlerini yapıp eleştirme becerisini geliştirmiş; | 4 |
6) | ...çağdaş Amerikan kültürü hakkında derinlikli bir anlayış geliştirmiş; | 3 |
7) | ...farklı edebi metinler ve belgeler arasındaki ilişkileri ve önemli bağlantıları kurma ve disiplinler arası bir tavır geliştirme becerisini edinmiş; | 3 |
8) | ...bireysel olarak ya da takım halinde projeler geliştirmeyi öğrenmiş; | 3 |
9) | ...bilgi ve birikimlerini hayata uygulamayı ve disiplinler arası konularda çözüm üretmek ve araştırmaları sonuca ulaştırma konularında da beceriler edinmiş olacaklardır. | 4 |