LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD4136 | Renk Prensipleri | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ECE ARIHAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Ders öğrencinin rengin kendi öznel dilini ve kullanımını anlamasına yöneliktir. Ders, çeşitli renk teorilerinin prensiplerini uygulatmayı ve doğal ve suni ışıktaki uygulamalarının da ele alınmasını hedefler. Ders içi egzersizlerle renk ve ışığı yaratıcı biçimde birleştiren projeler üretilir. Farklı renk ve ışık uygulamaları sınıf içi egzersizlerle araştırılır. Öğrencilerden güncel renk ve ışık uygulamaları ve ürünlerini araştırıp bir arşiv oluşturmaları beklenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Renk ve ışık teorisinin temellerini problem çözme odaklı ortaya koymak 2) Farklı materyallerden, kağıt ve kumaşlardan güncel bir renk arşivi oluşturmak 3) Bireysel renk armonilerini belirli tasarım şemaları için yaratmak 4) Rengin başat eleman olduğu tasarım çalışmaları üzerinden renk terminolojisini tanımlama becerisi kazanmak 5) Renk üzerine doğru ve güncel terminolojiyi kullanmakta alışkanlık kazanmak 6) Rengin tasarım ve sanatla bağlantılı kullanımlarındaki akademik literatürün farkında olmak 7) Rengin duygusal ve duyumsal etkisi üzerine araştırmalar yapmak |
Ders üç bölümden oluşur. İlk aşamada, öğrenci pek çok renk ve fiziğin bir konusu olan ışık teorisini öğrenir. Renk etkileşimlerinin etkileri sınıf içi egzersizlerle vurgulanır. Öğrenciler kendi renk armonilerini farklı tasarım problemleri için yaratırlar. İkinci bölüm sanat ve tasarım eserlerindeki renk atıflarına odaklanır. Renk, bir fikrin taşıyıcısı olarak ve duygusal içeriği ile araştırılır ve öznel bir bakış noktasından sorgulanır. Dersin üçüncü bölümü farklı projelerle kişisel renk ifadelerine yer vermektedir. Son olarak da kavramsal, duygusal, duyumsal ve tasarım içeriği başat olarak renk tarafından kurulan bir poster çalışması yapılır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1.HAFTA: Renk ve ışık teorilerine giriş: Sunum:RENK NEDİR? | |
2) | 2. HAFTA : Renk teorileri ve renk analizi:Renkte miktar analizi | |
3) | 3. HAFTA : Renk terminolojisini tekrar etmek ve bilgisayar ortamında renk terminolojisi için kullanılmak üzere gri skalası oluşturmak. | |
4) | 4. HAFTA : Düz renk ilişkileri için sınıf içi egzersiz. Aydınlık/karanlık ilişkisi | |
5) | 5. HAFTA :Renk kontrastı sınıf içi egzersizi Simultane renk kontrastı | |
6) | 6. HAFTA : Renk etkileşimleri üzerine sunumlar RENK ARMONİLERİ: Bireysel renk armoni şemaları oluşturma | |
7) | 7. HAFTA : Renk çarkları- Renk teorileri ve Farklı Renk Çarkları: Kendi renk çarkını hazırlamak | |
8) | 8. HAFTA : Çeşitli tasarım problemleri için kendi renk çarkını hazırlamak | |
9) | 9. HAFTA:Sanat ve tasarım tarihi ile ilşkili olarak renk atıfları | |
10) | 10. HAFTA : Renk ifadesi –uyum+denge+zıtlık yansıtmak üzere renk kompozisyonları oluşturan sınıf içi egzersizler | |
11) | 11. HAFTA : Lecture:Renk bir fikri iletir: KIRMIZI_SARI_TURUNCU Türk ve Avrupa sanat eserlerinde rengin kullanımı | |
12) | 12. HAFTA : Lecture : Renk bir fikri iletir: MAVİ_YEŞİL_MOR Türk ve Avrupa sanat eserlerinde rengin kullanımı | |
13) | 13. HAFTA : Poster için ilüstrasyona yönelik renk çalışması | |
14) | 14. HAFTA: Çeşitli çözümlemeler üzerine yeni düzenlemeleri sınıf içi tartışmak. |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Albers, Josef. Interaction of colour. Yale University Press, 1975. Beck, Jacob, Surface Color Perception. 1972. Berlin B. and P. Kay. Basic Color Terms. 1991. Birren, Faber, Color Perception in Art. 1976. Birren, Faber. Principles of Color. Van Nostrand Reinhold Co, 1969 Boring, Edwin G., Sensation and Perception in The History of Experimental Psychology.1942, Chapter 3. Bomford, david&Roy, Ashok, Color, National Gallery Pocket Guide, 2000. Burnham, R.W., R.M. Haines and C.J. Bartleson. Color: a guide to basic facts and concepts Chevreul, M.E. Harmony and Contrast of Colors, 1967. Dyer, Richard. White. Routledge, 1997. Evans, Ralph M. An Introduction to Color. 1948 Gage, John, Color and Culture. 1993. Gage, John, Color and Meaning, 1999 Goethe, J.W., Theory of Colours. 1971. Gombrich, Ernst. ‘From light to paint’, in Art and Illusion: a study in the psychology of pictorial representation. Phaidon, 1960. Gombrich, Ernst. ‘Expression and communication’, in Meditations on a Hobby Horse. Phaidon, 1988. Hall, Marcia, Color and Meaning: Practice and Theory in Renaissance Painting. 1992. Itten, Johannes, The Elements of Color. 1961 Itten, Johannes, The Art of Color. 1961 Katz, David, The World of Colour. 1935. Kemp, Martin. The Science of Art: optical themes in western art from Brunelleschi to Seurat. Yale University Press, 1990. Kueppers, Harald, The Basic Law of Color Theory. 1982. Lamb, T. and Bourriau, (eds.), Colour: Art & Science. Cambridge, 1995. Lichtenstein, Jacqeuline, The Eloquence of Color: Rhetoric and Painting in the French Classical Age, University of California Press, 1993. Munsell, Albert H. A Grammar of Color. Ed. and intro by Faber Birren. Van Nostrand Reinhold Co., 1969. Ratliff, Floyd, Paul Signac and Color in Neo-impressionism. 1992. Riley, Charles. Color codes. University Press of New England, 1995. Rood, Ogden N.,Modern Chromatics with Applications to Art and Industry. 1908 Saçlıoğlu, Mehmet Z. Renge Başlangıç, Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Tekstil Ana Sanat Dalı renk ders notları. Sargent, Walter, The Enjoyment and Use of Color. 1964. Sloane, Patricia, (Ed.), Primary Sources: Selected Writings on Color from Aristotle to Albers. 1991 Turner, JaneThe Dictionary of Art (ed. Jane Turner, 1996) Vanderpoel, Emily Noyes, Color Problems. 1903. Varley, Helen. Colour. Mitchell Beazley, 1980. Willard, Christopher, Watercolor Mixing: The 12-Hue Method, 2000 Willard, Christopher, "Surface Film Color," in Aspects of Color. 1995 Wurmfeld, Sanford, Color Documents: A Presentational Theory. 1985. Zelanski, Paul&Fischer, Mary, Color, 3rd ed. 1994. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 60 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 |
Final | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |