ULUSLARARASI FİNANS
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IB4413 Finans Alanında Dijitalleşme Uygulamaları Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Görevlisi SELDA EKE
Dersin Amacı: Dijital Finans, Fintech şirketlerinin sağladığı çeşitli müşteri iletişimi ve etkileşim biçimlerini mümkün kılan, finansla ilgili yazılımlarla birlikte gelen çok sayıda finansal ürünü kapsamaktadır. Finansal kurumlar dijitalleşmede öncü bir role sahiptir. Ancak aynı ekosistemde yer alan şirketler de gelişmelerden faydalanmak için finansal kuruluşların uygulamalarını takip ediyor. Operasyonel mükemmelliğe ulaşmak için iş süreçlerini ve operasyonel prosedürlerini yeniden gözden geçirirler. Dijital platformlar üzerinden tasarlanan finans çözümleri, şirketlerin finansal kaynaklara daha fazla erişmesini sağlıyor. Bu açıdan dijital finans, finans kuruluşlarından hizmet alan şirketlerin proaktif olarak takip etmesi gereken bir alan haline geldi. Bu derste bankacılık ve sigorta sektörlerindeki yeni trendler dijitalleşme yoluyla yenilikçi çözümler açısından incelenmektedir. Öğrencilere temel fintech kavramları ve dijital finans uygulamaları tanıtılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Finansal kuruluşların dijitalleşme çabaları hakkında genel bilgiye sahip olur.
2) Dijital ekonominin kolaylaştırıcıları olarak fintech'lerin rolünü anlamak.
3) Dijital finans alanındaki gelişmeleri uluslararası ölçekte izler.
4) Dijital finansta kullanılan bazı temel kavram ve terminolojiyle tanışın.
5) Dijital finans alanındaki gelişmeleri şirketler açısından da gözlemler.

Dersin İçeriği

Bu ders, dijitalleşmenin uluslararası finans üzerindeki etkilerini ve finansal kuruluşların dijital dönüşüm süreçlerini ele almaktadır. Ayrıca, dijital ekonominin temel aktörlerinden olan fintech'lerin rolü ve dijital finans dünyasında kullanılan temel kavramlar detaylı bir şekilde incelenecektir.
Bu dersin öğretme yöntemleri anlatım, örnek olay inceleme, konuk daveti, tartışma, bireysel çalışma şeklindedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
1) Ders içeriğine ilişkin giriş yapılacaktır.
2) Bulut bilişim; dağıtıma göre bulut modeller, Hizmet düzeylerine göre bulut Faydaları ve riskleri bulut kullanıyor. Finansta kullanım örnekleri
3) Nesnelerin İnterneti, kullanım durumları Büyük Veri türleri veriler, özellikler Finansta kullanım örnekleri
4) Yapay Zeka ve Veri Analitiği Finans'ta kullanım örnekleri Vaka çalışması
5) Blockchain ve DLT teknoloji Akıllı sözleşmeler, ICO'lar Tokenleştirme Kullanım durumları; P2P ödeme transferleri, NFT'ler
6) DLT; finansta kullanım örnekleri (tedarik zinciri yönetim, sürdürülebilirlik, uluslararası ticaret Okuma ve tartışma
7) Dijital Ödemeler, ödeme sistemlerinin değişen manzarası
8) Arasınav
9) Dijital Finans Tavsiye ; Varlık Yönetimi, Sermaye Piyasaları; Yatırım ve Portföy Yönetimi Varlık yönetimi, varlık teknolojisi Algoritmik Ticaret, Robot Danışmanlar, Sohbet robotları
10) RPA Dijital Kredilendirme, Borç Verme Platformları ve Kitlesel Fonlama
11) Dijital sigorta; Ana sigorta işlevler, risk seçme, sigortalama, ve fiyatlandırma Insurtech'ler olarak teknoloji etkinleştiricileri; internet kullanımı şeyler, büyük veri ve yapay zeka blok zinciri sigortacılıkta başvuru işletme
12) Öğrenci Sunumları
13) Öğrenci Sunumları
14) Õğrenci Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: -Fintech , the New DNA of Financial Services , Pranay Gupta ve Mandy Tham, DEg Press ( available online in the library )
-Fintech Book , Susanne Chishti , Janos Barberis, Wiley ( available online in the library, online
-Digital Banking Revolution. How Fintech Companies are transforming the Retail Banking Industry , Luigi
Wewege, Michel Thomsett ( available online in the library )
*The lecturer will also indicate and /or share some other reading materials, pdf files from relevant web sites and/ or youtube videos as main or supplementary study materials ( They will be all inserted in itslearning , either in Resources section or in Discussion forum )

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 5
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 10 100
Ödevler 1 4 4
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek 4
2) Finansal sorunlara yönelik analitik yaklaşımlar geliştirme ve problem çözme kabiliyetine sahip olmak 5
3) Teorik yaklaşımları ve karşı argumanları tüm detayları ile kavramak 4
4) Finans alanında lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe ve yaşam boyu öğrenme farkındalığına sahip olmak 4
5) Finansın teorik ilkelerini iş yaşamının gerçekliklerine uygulayabilmek 4
6) Uluslararası finansal piyasaların gereksinimlerinin anlayarak yönetimsel sorunlara yönelik çözüm geliştirmek 5
7) Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünceler geliştirebilmek 5
8) Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkilerini bilerek hem yerel hem uluslararası boyutta karar alabilmek 5
9) Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli finansal uygulamaları kullanabilmek 5
10) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek 5
11) İş etiğinin önemini kavramak, akademik dünya ve iş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak 3
12) İş yaşamı ve akademik hayatta objektif olarak eleştiri geliştirmek ve özeleştiri yapacak perspektife sahip olmak 3