PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1213 | Kültürel Miras ve Sürdürülebilir Şehirler | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrencilere, kültürel mirasının şehir yaşamı, turizm, diplomasi gibi farklı alanlara olan etkisi ve önemi hakkında bilgi kazandırılarak, hem yaşadıkları şehir ve sahip oldukları kültürel miras hakkında bir bilinç kazandırılırken, hem de bunların nasıl korunacağı, sürdürülebileceği ve katma değer yaratabileceği hakkında bir farkındalık yaratılacaktır. Kültürel miras konusunda yapılan uluslararası çalışmalar, örgütler, kanunlar incelenerek, dünyadaki sürdürülebilir şehir örnekleri incelenecek, bu noktada Türkiye’de yapılan ve yapılması gereken çalışamalara karşılaştırmalı bir bakış açısı getirilebilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenciler; 1) Kültür Mirası, korunması ve yönetimi konusunda bilinç kazanır, tanımlama yapabilirler. 2) Sürdürülebilir şehir kavramını açıklayabilirler. 3) Şehirlerde tarihsel sürdürülebilirlik kavramını kültürel miras örnekleriyle analiz eder. 4) Kültürel mirasın korunması ve sürdürülebilirliği konusunda uluslararası uygulama ve standartları öğrenirler. 5) Türkiye ve dünya kentlerinden kültürel mirasın korunması ile ilgili örnekleri incelerler. 6) Özellikle İstanbul tarihi, kültürel ve sosyal hayatı hakkında bilinç kazanmak, örnekleme yapabilirler. 7) Belli başlı müzeleri tanırlar ve müzecilik kavramını öğrenirler. 8) Kültürel mirasla ilgili Türkiye’de kültür politikaları ve kurumlar hakkında bilgi sahibi olurlar ve tartışabilirler. |
Dersin yüz yüze ve çevrimiçi, hibrit bir şekilde sürdürülmesi ve ders anlatımlarının yanı sıra haftalık etkinlik, gezi, müze ziyareti gibi etkinliklerle de desteklenerek öğrencilerin farkındalık ve sahiplik kazanmaları planlanmaktadır. Ayrıca klasik sınavların dışında öğrencilerin konuyu benimseyebilmeleri ve kendi fikirlerini de geliştirebilmeleri için araştırma ve proje odaklı sınav ve ödevlerin yapılması düşünülmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sürdürülebilirlik, Sürdürülebilir Şehir ve Kültür Mirası Nedir? | |
2) | Kültür Mirasının Korunması ve Sürdürülebilirliği Neden Önemlidir? | |
3) | Dünyada Sürdürülebilir Şehirler ve Kültür Mirası Yönetimi | |
4) | Antik Dönem İstanbul Tarihi ve Mevcut Eserleri | |
5) | Roma Dönemi İstanbul Tarihi ve Mevcut Eserleri | |
6) | Osmanlı Dönemi İstanbul Tarihi ve Mevcut Eserleri | |
7) | Birinci Proje Tartışma Dersi | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Osmanlı’dan Cumhuriyet’e Türkiye’de Müzecilik ve Kültürel Miras Yönetimi | |
9) | Osmanlı’dan Cumhuriyet’e Türkiye’de Müzecilik ve Kültürel Miras Yönetimi | |
10) | UNESCO Dünya Kültür Mirası ve Türkiye | |
11) | UNESCO Somut Olmayan Kültür Mirası ve Türkiye | |
11) | UNESCO Somut Olmayan Kültür Mirası ve Türkiye | |
12) | İstanbul Kültür Mirasının Korunması | |
13) | İstanbul Kültür Mirası Bilincinin Genele Yayılması | |
14) | Genel Değerlendirme ve Final Projesi Tartışma Dersi |
Ders Notları / Kitaplar: | The Heritage Reader, Graham Fairclough, Rodney Harrison, John H. Jameson, John Schofield (ed.), (Routledge, 2007), The Ashgate Research Companion to Heritage and Identity, Brain Graham and Peter Howard (ed.), (England: Ashgate, 2008), Geçmişe Hücum: Osmanlı İmparatorluğu’nda Arkeoloji’nin Öyküsü, Edhem Eldem, Zeynep Çelik, Zainab Bahrani, (İstanbul: Salt, 2011, Doğan Kuban, İstanbul Bir Kent Tarihi, (İstanbul: İş Bankası, 2011) |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 5 | % 5 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | 26 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Küçük Sınavlar | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 114 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. | |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | |
3) | Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. | |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). | |
5) | Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. | |
6) | Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). | |
7) | Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. | |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. | |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | 4 |