SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1021 Yapay Zeka ve Uygulama Alanları Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü:
Dersin Amacı: İspanyolca dilini öğrencilere A1.1 seviyesinde öğretmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Kendinizi kısaca tanıtabilme.
2.Kısaca çevrenizdeki kişileri tanıtabilme.
3.Herhangi bir yere gittiğinizde istediğiniz şeyi belirtebilme, karşıdakiyle kısaca iletişime geçebilme.
4.Renkler, sayılar, yaşadığınız yerden bahsedebilme.
5.Bir mağazada diyalog kurabilme.

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Derse Giriş - • Tanışma,selamlaşma ve vedalaşma • Telaffuz • Karşındaki kişiyi tanımak için yöneltilen basit soru ve cevaplar • Öğrencilerin tanışma, selamlaşma kalıplarını tekrar ve diyalog yoluyla öğrenebilmesi. • Öğrencilerin sesleri duyarak ve söyleyerek öğrenebilmesi.
2) • Şahıs Zamirleri • Tanışma • Kişisel Bilgiler • Alfabe • Dinleme ve telaffuz yoluyla dildeki seslerin öğrenilmesi.
3) • Meslekler, ülkeler ve uyruklar. • Cins (Eril, dişil), Tekil, çoğul. • Fiiller: Çağrılmak, sahip olmak ve olmak fiili. • Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi.
4) • Sayılar (0-100) • Fiiller: Çağrılmak, sahip olmak ve olmak fiili. • Geniş Zaman düzenli fiil çekimleri. • Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi. • Kahoot oyunuyla sayıların öğrenilmesi.
5) • Aula Internacional Plus -2.ünite • İstemek fiili çekimi ve kullanımı • Belirli, belirsiz edat (el,la,los,las) • İstemek fiilinin kullanımı ve alıştırmalarala belirli , belirsiz edatların öğretilmesi.
6) • Geniş zamanda düzenli fiiller (-ar, -er, -ir) • Neden, için ve çünkü kullanımı. • Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi.
7) • Geniş zamanda düzenli fiiller (-ar, -er, -ir) • Neden, için ve çünkü kullanımı. • Boş zaman aktiviteleri • Genel tekrar • Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi.
7) • Geniş zamanda düzenli fiiller (-ar, -er, -ir) • Neden, için ve çünkü kullanımı. • Boş zaman aktiviteleri • Genel tekrar • Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi.
8) ARA SINAV HAFTASI
9) • Aula Internacional Plus -3.ünite • Olmak, sahip olmak ve var olmak fiilleri çekimleri ve aralarındaki fark. • Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi.
10) • Olmak, sahip olmak ve var olmak fiilleri çekimleri ve aralarındaki fark. • Muy /mucho /mucha /muchos /muchas arasındaki farklar. • Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi.
11) • Soru kalıpları • Hava durumu • Alıştırmalar ve kahoot ile hava durumunun öğretilmesi.
12) • Aula Internacional Plus -4.ünite • “Giymek” fiili çekimi • “Yapmalıyım” kalıbı • Renkler • İşaret sıfatları • Giysiler ile ilgili ispanyolca video izlenmesi • Renkler ile ilgili oyun oynanması. • İşaret sıfatları ile ilgili alıştırmaların çözülmesi.
13) • Mağazada diyalog kurabilme. • Sözcük dağarcığı: Giysiler • Sayılar • Öğrencilerin interaktif bir şekilde sınıfta diyalog yapabilmeleri. • Kahoot vasıtasıyla sayıların öğrenilmesi.
14) • Tercih etmek, gitmek düzensiz fiillerin kullanımı ve çekimi. • -meli, -malı yapısı. • Genel tekrar • Tekrar, basit cümleler içinde ve alıştırmalar vasıtasıyla fiil çekimlerinin öğretilmesi.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: AULA INTERNACIONAL PLUS 1 kitabı kullanılacaktır. Öğrencilerle kitabın PDF’i sistem üzerinden paylaşılacaktır.

Notlandırma ve Değerlendirme
Bu bölümde öğrencilerinizin akademik bilgi ve becerilerini değerlendireceğiniz ölçme araçlarını, kriterlerinizi ve puanlamayı belirtebilirsiniz.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir. 2
2) Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. 3
3) Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır. 2
4) Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder. 3
5) İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler. 2
6) Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür. 2
7) Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. 3
8) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder. 5
9) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır. 3
10) İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir. 2
11) Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir. 2
12) İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir. 2