LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0631 | Sürdürülebilirlik ve İklim Eylemi | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersin Amacı: | Ders, iklim değişikliği ve etkileriyle mücadele için bilgilendirmeyi, farkındalık yaratmayı ve acil önlemler konusunda örnekler sunmayı amaçlıyor. Bu anlamda dersin katılımcılarına, izlenen küresel çevre politikaları ve ulusal iklim planlarına entegrasyonu hakkında bilgilenme, iklim eylemi kampanyalarına eleştirel bakış kazandırma, iklim değişikliğinin azaltılmasına yönelik doğa tabanlı ve doğa dostu teknolojilerle getirilen çözümleri inceleme, sürdürülebilirlik felsefesini özümseme gibi konularda bireyden topluma yaşam alışkanlıklarımızı dönüştürmenin temellerini sunmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) İklim değişikliğinin ne olduğunu açıklayabilirsiniz. 2) İklim değişikliğinin olumsuz etkilerine nasıl uyum sağlamayı planladığımızı anlatabilirsiniz. 3) Düşük karbon geliştirme fırsatlarını belirleyebilirsiniz. 4) Yeşil ve iklime dayanıklı kalkınmanın sağlanmasında şehirlerin oynayabileceği dönüştürücü rolü tanımlayabilirsiniz. 5) İklim müzakerelerinin nasıl çalıştığını açıklayabilirsiniz. 6) Bir iklim taahhüdü, proje veya politika oluşturabilirsiniz. 7) Hava durumu, iklim değişkenliği ve iklim değişikliğinin insan sağlığını nasıl etkileyebileceğini açıklayabilirsiniz. 8) Beslenmenizi değiştirmenin olumlu bir etki yaratmasının yollarını belirleyebilirsiniz. |
Bu ders, iklim değişikliği önlemlerinin ulusal planlara entegrasyonu, eğitimin iyileştirilmesi, iklim değişikliğinin azaltılması, uyum, etkinin azaltılması ve erken uyarılar konusunda farkındalık yaratılması konularına odaklanmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İklim Değişikliğine Giriş | |
2) | Ekolojiye Genel Bakış | |
3) | Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ve İklim Eylemi | |
4) | İklim Değişikliği ile İlgili Temel Kavramlar | |
5) | İklim Değişikliğine Uyum | |
6) | İklim Değişikliği ve İnsan Sağlığı | |
7) | Sürdürülebilir Beslenme, Tarım ve Gezegen Üzerindeki Etkileri | |
8) | Doğa Tabanlı ve Doğa Dostu Teknolojilerle Çözümler | |
9) | Devam Eden Uluslararası İklim Değişikliği Müzakerelerinde Kilit Konular | |
10) | İklim Eylemlerinde Eğitim Kurumlarının Rolleri | |
11) | Çalışma Örneği: İklim Eylemi ve Şehir: Bir Belediyenin Sürdürülebilir Çevre Projeleri | |
12) | Dünyadaki İklim Eylemi Kampanyaları ve Türkiye'deki İklim Eylemlerine Genel Bakış | |
12) | Dünyadaki İklim Eylemi Kampanyaları ve Türkiye'deki İklim Eylemlerine Genel Bakış | |
13) | İklim Değişikliği Eylemi için Başlıca Zorluklar ve Fırsatlar | |
14) | Genel Bakış |
Ders Notları / Kitaplar: | ItsLearning platformuna ders kaynakları ve notları öğretim elemanı tarafından yüklenecektir. |
Diğer Kaynaklar: | UNITAR, FAO, Birleşmiş Milletler |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 5 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 55 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Proje | 1 | 15 | 15 |
Küçük Sınavlar | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 122 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 3 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |