GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0375 | Bilgi ve İletişim Teknolojileri II | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ADEM ÖZER |
Dersin Amacı: | Bu ders iş hayatında sıkça kullanılan ofis programlarını, özellikle Excel programını ileri düzeyde bilme ve kullanma becerisiyle birlikte güncel kullanılan programlara yönelik bir bakış açısı kazandırmayı amaçlar. Ayrıca bazı senaryolar ile öğrencilerin çözüm üretebilme becerileri arttırılması hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız. Microsoft Word: • Farklı belge türleri (mektup, rapor, makale vb.) oluşturabilecek ve biçimlendirebilecek. • Tablolar, grafikler ve resimler ekleyebilecek. • Kaynak gösterme ve dipnot ekleme gibi akademik yazım kurallarını uygulayabilecek. • Uzun belgeleri bölümlere ayırabilecek ve dizin oluşturabilecek. • Formlar ve anketler hazırlayabilecek. • Birden fazla kişiyle aynı belge üzerinde çalışabilecek. Microsoft Excel: • Temel ve karmaşık matematiksel işlemleri gerçekleştirebilecek. • Verileri tablolar ve grafikler aracılığıyla görselleştirebilecek. • Veri analizi için filtreleme ve sıralama gibi teknikleri kullanabilecek. • Pivot tablolar gibi gelişmiş özellikleri kullanabilecek. • Farklı veri kaynaklarından veri alabilecek ve işleyebilecek. Microsoft PowerPoint: • Etkileyici ve profesyonel sunumlar hazırlayabilecek. • Farklı slayt düzenleri ve animasyonlar kullanabilecek. • Sunumlara ses, video ve resim ekleyebilecek. • Sunumları farklı formatlarda kaydedebilecek ve paylaşabilecek. • Sunum sırasında dinleyicilerle etkileşime girebilecek. Bu derste anlatım, bireysel çalışma, tartışma, okuma , teknoloji destekli öğrenme öğretim yöntem ve teknikleri kullanılmaktadır. |
Bu ders, öğrencilere temel ve ileri düzeyde Microsoft Word, Excel ve PowerPoint becerileri kazandırmayı hedeflemektedir. Ayrıca, yapay zekâ destekli sunum araçları ve ofis yazılımlarındaki yeni teknolojilerin kullanımına dair bilgiler içermektedir. Ders boyunca belge oluşturma, veri analizi, profesyonel sunum hazırlama gibi pratik uygulamalar yapılacak; akademik ve iş dünyasına yönelik beceriler geliştirilecektir. Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Anlatım Tartışma Bireysel Çalışma Okuma Teknoloji Destekli Öğrenme 1. Hafta Dersin tanıtımı Dersten beklentiler Dersin kapsamı, gerekçesi, önemi, kuralları 2. Hafta MS Word • Microsoft Word'ün temel arayüzü ve işlevleri Farklı belge türleri (mektup, rapor, makale vb.) oluşturma ve biçimlendirme 3. Hafta MS Word • Word'de tablolar, grafikler ve resimler ekleme Kaynak gösterme ve dipnot ekleme gibi akademik yazım kurallarını uygulama Uzun belgeleri bölümlere ayırma ve dizin oluşturma 4. Hafta MS Word • Word'de formlar ve anketler hazırlama Birden fazla kişiyle aynı belge üzerinde çalışma 5. Hafta MS Excel • Microsoft Excel'in temel arayüzü ve işlevleri Temel ve karmaşık matematiksel işlemleri gerçekleştirme 6. Hafta MS Excel Coursera Dersi Verileri tablolar ve grafikler aracılığıyla görselleştirme Veri analizi için filtreleme ve sıralama gibi teknikleri kullanma 7. Hafta MS Excel • Excel'de makrolar ve pivot tablolar gibi gelişmiş özellikleri kullanma Farklı veri kaynaklarından veri alma ve işleme 8. Hafta Ara Sınav 9. Hafta MS PowerPoint • Microsoft PowerPoint'in temel arayüzü ve işlevleri Etkileyici ve profesyonel sunumlar hazırlama 10.Hafta MS PowerPoint • Farklı slayt düzenleri ve animasyonlar kullanma Sunumlara ses, video ve resim ekleme 11.Hafta MS PowerPoint • Sunumları farklı formatlarda kaydetme ve paylaşma Sunum sırasında dinleyicilerle etkileşime girme 12. Hafta Yeni Teknolojiler • Yapay Zekâ Sunum Araçları Yapay zekâ sunum araçlarında kullanımı (örneğin, Prezi AI, Beautiful.ai) Yapay zekâ sunum araçlarının faydaları ve sınırlamaları Yapay zekâ sunum aracı kullanarak sunum hazırlama 13. Hafta Yeni Teknolojiler • Word ve Excel'de yapay zekâ ve diğer yeni teknolojilerin kullanımı Yeni teknolojileri kullanarak belge ve tabloların daha hızlı ve kolay bir şekilde hazırlanması 14. Hafta Özet ve Soru-Cevap |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma Dersin tanıtımı Dersten beklentiler Dersin kapsamı, gerekçesi, önemi, kuralları | |
2) | Microsoft Word'ün temel arayüzü ve işlevleri Farklı belge türleri (mektup, rapor, makale vb.) oluşturma ve biçimlendirme | |
3) | Word'de tablolar, grafikler ve resimler ekleme Kaynak gösterme ve dipnot ekleme gibi akademik yazım kurallarını uygulama Uzun belgeleri bölümlere ayırma ve dizin oluşturma | |
4) | Word'de formlar ve anketler hazırlama Birden fazla kişiyle aynı belge üzerinde çalışma | |
5) | Microsoft Excel'in temel arayüzü ve işlevleri Temel ve karmaşık matematiksel işlemleri gerçekleştirme | |
6) | Verileri tablolar ve grafikler aracılığıyla görselleştirme Veri analizi için filtreleme ve sıralama gibi teknikleri kullanma | |
7) | Excel'de makrolar ve pivot tablolar gibi gelişmiş özellikleri kullanma Farklı veri kaynaklarından veri alma ve işleme | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Microsoft PowerPoint'in temel arayüzü ve işlevleri Etkileyici ve profesyonel sunumlar hazırlama | |
10) | Farklı slayt düzenleri ve animasyonlar kullanma Sunumlara ses, video ve resim ekleme | |
11) | Sunumları farklı formatlarda kaydetme ve paylaşma Sunum sırasında dinleyicilerle etkileşime girme | |
12) | Yapay Zekâ Sunum Araçları Yapay zekâ sunum araçlarında kullanımı (örneğin, Prezi AI, Beautiful.ai) Yapay zekâ sunum araçlarının faydaları ve sınırlamaları Yapay zekâ sunum aracı kullanarak sunum hazırlama | |
13) | Word ve Excel'de yapay zekâ ve diğer yeni teknolojilerin kullanımı Yeni teknolojileri kullanarak belge ve tabloların daha hızlı ve kolay bir şekilde hazırlanması | |
14) | Özet ve Soru-Cevap |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | "İleri Düzey Excel 2019", Seçkin Yayınları, 9.Baskı, Ömer Bağcı Office 2016/ Tolga Demirhan; Pınar Aydan Demirhan, İlker Hacıoğlu, Altan Mesut |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 30 |
Ödev | 2 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | 36 |
Ödevler | 2 | 15 | 30 |
Küçük Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 117 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | 2 |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 4 |
3) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 5 |
4) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 3 |
5) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 4 |
6) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. -Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 3 |
7) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | 1 |
8) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | 3 |
9) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve sorumluluk alabilme. | 3 |