REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK (İNGİLİZCE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CNG5117 Grupla Psikolojik Danışma Becerileri Güz
Bahar
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ARZU BUYRUK GENÇ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Grup Dinamikleri Groupla Psikolojik Danışma Uygulaması
Dersin Amacı: Dersin amacı, öğrencilerin grupla psikolojik danışma sürecini gözlemleyerek, üye ve grup lideri olarak deneyimleyerek grupla psikolojik danışma ve grup liderliği bilgi, beceri ve tekniklerini geliştirmelerini sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Grup liderinin rolünü kavrayabilme.
2 Grupla psikolojik danışma sürecini kavrayabilme.
3 Grupla psikolojik danışma sürecindeki terapötik faktörleri kavrayabilme.
4 Lider olarak bir grupla psikolojik danışma oturumunu yürütebilme.
5 Grupla psikolojik danışmanın etik ilkelerini ve uygulama standartlarını benimseyiş.

Dersin İçeriği

Sınıf içinde oluşturulan iki gruptan birine üye olarak katılma ve aynı gruba en az iki oturum liderlik yapma; Sınıf içinde oluşturulan diğer grubun sürecini gözlemleme ve grup liderlerine geri bildirim verme; Grupla psikolojik danışma becerileri; Grupla psikolojik danışma süreci; Grupla psikolojik danışma sürecindeki terapötik faktörler

Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Vaka Çalışması
-Teknoloji Destekli Öğrenme
-Okuma
-Simülasyon
-Bireysel Çalışma
-İşbirliğine Dayalı Öğrenme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: dersin yapılandırılması
2) Grup yaşantısı ve gözlem: üye ve lider olarak
3) Grup yaşantısı ve gözlem: üye ve lider olarak
4) Grup yaşantısı ve gözlem: üye ve lider olarak
5) Grup yaşantısı ve gözlem: üye ve lider olarak
6) Grup yaşantısı ve gözlem: üye ve lider olarak
7) Grup yaşantısı ve gözlem: üye ve lider olarak
8) Grup yaşantısı ve gözlem: üye ve lider olarak
9) Grup yaşantısı ve gözlem: üye ve lider olarak
10) Grup yaşantısı ve gözlem: üye ve lider olarak
11) Grup yaşantısı ve gözlem: üye ve lider olarak
12) Grup yaşantısı ve gözlem: üye ve lider olarak
13) Grup yaşantısı ve gözlem: üye ve lider olarak
14) Grup yaşantısı ve gözlem: üye ve lider olarak

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Corey, G. (2004). Theory and practice of group counseling. (6th. Ed.). Pasific Grove: Brooks/Cole.
2. Corey, M. S. & Corey, G. (2006). Groups: process and practice. (7th. Ed.). Pasific Grove: Brooks/Cole.
Diğer Kaynaklar: 3. Jacobs, E. E., Mason, R. L., & Harvill, R. L. (2006). Group counseling: strategies and skills. Pacific Grove: Brooks/Cole-Thomson Learning

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 14 % 50
Ödev 12 % 10
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 12 8 96
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 211

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikolojik danışma kuramları çerçevesinde danışana uygun amaç belirleyebilir, amaçlarına ulaşmada ve yaşam durumları ile başetme kapasitelerini arttırmada danışanlara yardım edecek etkili psikolojik danışma becerilerini gösterebilir. 4
2) Psikolojik danışmanlar bireysel ve grupla danışma süreçlerini planlama, yürütme ve değerlendirme becerisi kazanır. 5
3) Psikolojik danışmanlar, bireyin iyilik halini destekleyecek şekilde yaşam boyu gelişimi ve öğrenmeyi ilke edinir ve bu durumu mesleki her türlü uygulamasına, kişisel yaşam felsefesine, insana bakış açısına yansıtır. 2
4) Psikolojik danışmanlar, mesleki ve kişisel anlamda güçlü yanlarını, sınırlılıklarını ve bireysel niteliklerini bilir; etkili bir meslek elemanı olmak için gerekli kişilik özelliklerini, bilgi ve temel becerilere sahiptir, mesleki bilgileri sürekli yeniler, gerektiğinde süpervizyon alır; mesleğin güçlenmesi için aktif olarak destek sağlar; mesleğin savunuculuğunu yapar. 2
5) Psikolojik danışmanlar, danışanlarının gelişimini desteklemek, potansiyellerini ortaya çıkarmak ve ihtiyaca yönelik hizmet sunabilmek için uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve kullanır; temel ölçme de değerlendirme türlerini birbirinden ayırt edebilir ve standartlaştırılmış ve standartlaştırılmamış ölçmenin temel kavramlarını bilir. 1
6) Psikolojik danışmanlar, teknoloji ve bilişim becerilerini kullanarak yeni beceriler geliştirir; alanyazını izlemede, kayıt tutmada, araştırmalarda, veri analizlerinde teknoloji kullanabilir. 1
7) Psikolojik danışmanlar, araştırma yöntemlerini ve istatistiksel analizleri bilir ve uygular; paydaşlarla araştırma sonuçlarını paylaşır ve yorumlar; program değerlendirmede araştırma sonuçlarından yararlanır. 1
8) Psikolojik danışman uygulamaları ile ilgili kayıtları tutar, çalıştığı kurumun personeline, psikolojik danışma hizmeti alan bireye ve vasilerine refere kurumlarını tanıtır ve bu kurumlardan destek alma konusunda paydaşlara yardım eder. 5
9) Psikolojik danışmanlar mesleki etik kurallara ve yasal yükümlülüklere bağlıdır ve buna göre hareket eder; etik ikilemlerde ilgili kişileri bilgilendirir; etiğe uygun olarak profesyonel mesleki yeterliliğini ve gelişimini sürdürür. 5
10) Psikolojik danışmanlar, bireylere ve kurumlara rehberlik, gelişimsel ihtiyaçlar, yaşamda karşılaşılan sorunlar ile ilgili konsültasyon çalışmaları yapar. 3
11) Psikolojik danışmanlar alanındaki güncel gelişmeleri takip eder, mesleki gelişim için sürekli öğrenme tutumu sergiler. 1