REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNG5117 | Grupla Psikolojik Danışma Becerileri | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ARZU BUYRUK GENÇ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Grup Dinamikleri Groupla Psikolojik Danışma Uygulaması |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, öğrencilerin grupla psikolojik danışma sürecini gözlemleyerek, üye ve grup lideri olarak deneyimleyerek grupla psikolojik danışma ve grup liderliği bilgi, beceri ve tekniklerini geliştirmelerini sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Grup liderinin rolünü kavrayabilme. 2 Grupla psikolojik danışma sürecini kavrayabilme. 3 Grupla psikolojik danışma sürecindeki terapötik faktörleri kavrayabilme. 4 Lider olarak bir grupla psikolojik danışma oturumunu yürütebilme. 5 Grupla psikolojik danışmanın etik ilkelerini ve uygulama standartlarını benimseyiş. |
Sınıf içinde oluşturulan iki gruptan birine üye olarak katılma ve aynı gruba en az iki oturum liderlik yapma; Sınıf içinde oluşturulan diğer grubun sürecini gözlemleme ve grup liderlerine geri bildirim verme; Grupla psikolojik danışma becerileri; Grupla psikolojik danışma süreci; Grupla psikolojik danışma sürecindeki terapötik faktörler Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Vaka Çalışması -Teknoloji Destekli Öğrenme -Okuma -Simülasyon -Bireysel Çalışma -İşbirliğine Dayalı Öğrenme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: dersin yapılandırılması | |
2) | Grup yaşantısı ve gözlem: üye ve lider olarak | |
3) | Grup yaşantısı ve gözlem: üye ve lider olarak | |
4) | Grup yaşantısı ve gözlem: üye ve lider olarak | |
5) | Grup yaşantısı ve gözlem: üye ve lider olarak | |
6) | Grup yaşantısı ve gözlem: üye ve lider olarak | |
7) | Grup yaşantısı ve gözlem: üye ve lider olarak | |
8) | Grup yaşantısı ve gözlem: üye ve lider olarak | |
9) | Grup yaşantısı ve gözlem: üye ve lider olarak | |
10) | Grup yaşantısı ve gözlem: üye ve lider olarak | |
11) | Grup yaşantısı ve gözlem: üye ve lider olarak | |
12) | Grup yaşantısı ve gözlem: üye ve lider olarak | |
13) | Grup yaşantısı ve gözlem: üye ve lider olarak | |
14) | Grup yaşantısı ve gözlem: üye ve lider olarak |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Corey, G. (2004). Theory and practice of group counseling. (6th. Ed.). Pasific Grove: Brooks/Cole. 2. Corey, M. S. & Corey, G. (2006). Groups: process and practice. (7th. Ed.). Pasific Grove: Brooks/Cole. |
Diğer Kaynaklar: | 3. Jacobs, E. E., Mason, R. L., & Harvill, R. L. (2006). Group counseling: strategies and skills. Pacific Grove: Brooks/Cole-Thomson Learning |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 14 | % 50 |
Ödev | 12 | % 10 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 12 | 8 | 96 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 211 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikolojik danışma kuramları çerçevesinde danışana uygun amaç belirleyebilir, amaçlarına ulaşmada ve yaşam durumları ile başetme kapasitelerini arttırmada danışanlara yardım edecek etkili psikolojik danışma becerilerini gösterebilir. | 4 |
2) | Psikolojik danışmanlar bireysel ve grupla danışma süreçlerini planlama, yürütme ve değerlendirme becerisi kazanır. | 5 |
3) | Psikolojik danışmanlar, bireyin iyilik halini destekleyecek şekilde yaşam boyu gelişimi ve öğrenmeyi ilke edinir ve bu durumu mesleki her türlü uygulamasına, kişisel yaşam felsefesine, insana bakış açısına yansıtır. | 2 |
4) | Psikolojik danışmanlar, mesleki ve kişisel anlamda güçlü yanlarını, sınırlılıklarını ve bireysel niteliklerini bilir; etkili bir meslek elemanı olmak için gerekli kişilik özelliklerini, bilgi ve temel becerilere sahiptir, mesleki bilgileri sürekli yeniler, gerektiğinde süpervizyon alır; mesleğin güçlenmesi için aktif olarak destek sağlar; mesleğin savunuculuğunu yapar. | 2 |
5) | Psikolojik danışmanlar, danışanlarının gelişimini desteklemek, potansiyellerini ortaya çıkarmak ve ihtiyaca yönelik hizmet sunabilmek için uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve kullanır; temel ölçme de değerlendirme türlerini birbirinden ayırt edebilir ve standartlaştırılmış ve standartlaştırılmamış ölçmenin temel kavramlarını bilir. | 1 |
6) | Psikolojik danışmanlar, teknoloji ve bilişim becerilerini kullanarak yeni beceriler geliştirir; alanyazını izlemede, kayıt tutmada, araştırmalarda, veri analizlerinde teknoloji kullanabilir. | 1 |
7) | Psikolojik danışmanlar, araştırma yöntemlerini ve istatistiksel analizleri bilir ve uygular; paydaşlarla araştırma sonuçlarını paylaşır ve yorumlar; program değerlendirmede araştırma sonuçlarından yararlanır. | 1 |
8) | Psikolojik danışman uygulamaları ile ilgili kayıtları tutar, çalıştığı kurumun personeline, psikolojik danışma hizmeti alan bireye ve vasilerine refere kurumlarını tanıtır ve bu kurumlardan destek alma konusunda paydaşlara yardım eder. | 5 |
9) | Psikolojik danışmanlar mesleki etik kurallara ve yasal yükümlülüklere bağlıdır ve buna göre hareket eder; etik ikilemlerde ilgili kişileri bilgilendirir; etiğe uygun olarak profesyonel mesleki yeterliliğini ve gelişimini sürdürür. | 5 |
10) | Psikolojik danışmanlar, bireylere ve kurumlara rehberlik, gelişimsel ihtiyaçlar, yaşamda karşılaşılan sorunlar ile ilgili konsültasyon çalışmaları yapar. | 3 |
11) | Psikolojik danışmanlar alanındaki güncel gelişmeleri takip eder, mesleki gelişim için sürekli öğrenme tutumu sergiler. | 1 |