HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NUR3082 Psikodrama Güz 2 0 0 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ
Dersin Amacı: "Ders öğrencinin, mesleki donanımlarının kendi kişilik özelliklerinden bağımsız olamayacağı, en işlevsel ve hızlı gelişmenin grup içindeki dinamiklerin işlemesi ile sağlanacağı göz önüne alındığında eğitim-öğretim hayatlarında psikodrama dersi (yaşantı grubu) ile hızlı bir gelişim sağlanacağı düşünülmektedir.
Psikodrama dersinin amacı; öğrencilerin, farkındalık düzeylerinin ve dolayısıyla empati kurma becerisinin artması, kaygı düzeyinin azalması, stresle başa çıkma biçimlerinin gelişmesi, benlik saygısının ve atılgan davranış özelliklerinin artmasını sağlamaktır.
Dersin asıl amacı terapötik değildir. Fakat bu kişisel alanda ek bir kazanç sağlanamayacağı anlamına gelmemektedir. Mesleki çalışma ve ilişkilerde bireylerin en değerli aracı olan kişiliğini “sağlıklı-erişkin-birey” olabilme yönünde geliştirmek, yaratıcılık ve spontanlık becerilerini artırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
"Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
""• Gerçek hayatta karşılaşabilecekleri çeşitli zorlayıcı olaylar karşısında duruma özel davranış sergileyebilme yeteneği/esnekliği geliştirmeleri,
• Gerçek hayatta giremeyecekleri rolleri canlandırarak empati kurabilmeleri,
• Meslektaşları ile ortak sorunlarını görerek bu konularda yalnız olmadıklarının farkına varmaları
• Olumsuz duyguların kişi tarafından nasıl yansıtıldığını ve kontrol altına almada kendi kaynaklarının farkına varabilmeleri,
Etik kuralların önemini ve birbirlerine birey olarak saygı göstermenin önemini kavramaları
• Kendileri ile ilgili zaaf ve kör noktalarının farkına varmaları ve geliştirebilmelerine yönelik yaşantı örneklemeleri ve geri bildirimler alabilmeleri •Grup ve ekip olmanın öneminin farkına varmaları hedeflenir ."

Dersin İçeriği

Bu ders; psikodramanın tarihçesi, psikodrama hakkında kuramsal bilgi, Triadik sistem bilgisi, psikodrama, sosyometri, grup psikoterapisi, psikodramanın öğeleri, psikodramanın temel teknikleri, psikodrama oturumu aşamaları konularında teorik ve yaşantısal bilgi içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) "TANIŞMA VE DERSİN TANITIMI Psikodramanın Tarihçesi Psikodrama Hakkında Kuramsal Bilgi Psikodramanın Öğeleri Psikodramada Temel Teknikler Psikodrama Oturumu Aşamaları
2) Teori-Uygulama- Isınma Oyunları-Paylaşım
3) Uygulama- Isınma Oyunları-Paylaşım
4) Uygulama- Isınma Oyunları-Paylaşım
5) Uygulama- Isınma Oyunları-Paylaşım
6) Uygulama- Isınma Oyunları-Paylaşım
7) Uygulama- Isınma Oyunları-Paylaşım
8) Ara Sınav
9) Teori- Uygulama- Isınma Oyunları-Paylaşım
10) Uygulama- Isınma Oyunları-Paylaşım
11) Uygulama- Isınma Oyunları-Paylaşım
12) Uygulama- Isınma Oyunları-Paylaşım
13) Uygulama- Isınma Oyunları-Paylaşım
14) Uygulama- Isınma Oyunları-Paylaşım Dersin Değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Deniz ALTINAY, Psikodrama grup psikoterapisi 400 ısınma oyunu ve yardımcı teknik (çocuk psikodraması oyunlarıyla),Epsilon Yayıncılık, İstanbul, 2017.
2. Deniz ALTINAY, Psikodramada seçme konular : teoriden pratiğe psikodrama, Epsilon Yayıncılık, İstanbul, 2017.



Diğer Kaynaklar: 1. Deniz ALTINAY, Psikodrama grup psikoterapisi 400 ısınma oyunu ve yardımcı teknik (çocuk psikodraması oyunlarıyla),Epsilon Yayıncılık, İstanbul, 2017.
2. Deniz ALTINAY, Psikodramada seçme konular : teoriden pratiğe psikodrama, Epsilon Yayıncılık, İstanbul, 2017.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 10 120
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. 4
2) Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. 5
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. 4
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 3
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 4
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 5
8) Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. 3
9) Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. 3
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak.
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek.
12) Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek.