HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NUR3081 | Sağlığı Geliştirme | Güz Bahar |
2 | 0 | 2 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrenciye sağlıkla ilgili temel kavramlar, sağlığı etkileyen koşullar ve risk faktörleri, yıllara göre dünya sağlık raporları, sağlığı geliştirmede tarihsel süreç ve kavramsal çerçeve, sağlığı geliştirme modelleri, sağlığı değerlendirme ve geliştirmede kullanılan değerlendirme ve ölçme araçları konusunda bilgi ve beceri kazandırmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; sağlıkla ilgili temel kavramlar, sağlığı etkileyen koşullar ve risk faktörleri, yıllara göre dünya sağlık raporları, sağlığı geliştirmede tarihsel süreç ve kavramsal çerçeve, sağlığı geliştirme modelleri, sağlığı değerlendirme ve geliştirmede kullanılan değerlendirme ve ölçme araçları konusunda bilgi sahibi olur ve uygular. |
Sağlığı koruma ve geliştirme kavramları, sağlığı geliştirmede tarihsel süreç ve kavramsal çerçeve, sağlığı etkileyen koşullar ve risk faktörleri, sağlığı geliştirme modelleri, yıllara göre dünya sağlık raporları, sağlığ değerlendirme ve geliştirme parametreleri, sağlığı değerlendirme ve geliştirmede kullanılan değerlendirme ve ölçme araçları, sağlığın değerlendirilmesi ve klinik karara varma adımları, sağlık öyküsü alma- klinik karara varma sağlığı geliştirmede ulusal ve uluslararası politikalar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sağlığı koruma ve geliştirme kavramları | |
2) | Sağlığı geliştirmede tarihsel süreç ve kavramsal çerçeve | |
3) | Sağlığı etkileyen koşullar ve risk faktörleri | |
4) | Yıllara göre dünya sağlık raporları | |
5) | Sağlığı geliştirmede ulusal ve uluslararası politikalar | |
6) | Sağlığı geliştirme modelleri | |
7) | Sağlığı değerlendirme ve geliştirme parametreleri | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Sağlığı koruma ve geliştirme davranışları kazandırma | |
10) | Sağlığı değerlendirme ve geliştirmede kullanılan değerlendirme ve ölçme araçları | |
11) | Sağlık öyküsü alma- Klinik karara Varma | |
12) | Sağlığın değerlendirilmesi ve klinik karara varma adımları | |
12) | Sağlığın değerlendirilmesi ve klinik karara varma adımları | |
13) | Sağlığın değerlendirilmesi ve klinik karara varma adımları | |
14) | Dersin değerlendirmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Eti Aslan F (2014). Sağlığın Değerlendirilmesi, 1.Baskı, İstanbul: Acıbadem Üniversitesi Yayını. 2. Karadakovan A, Eti Aslan F (2014) Dahili ve cerrahi hastalıklarda bakım, Geliştirilmiş 3. Baskı, Ankara, Akademi Kitabevi. 3. Eti Aslan, F (2014) Ağrı Doğası ve Kontrolü, 1. Baskı, Akademisyen Tıp Kitapevi, İstanbul. 4. Eti Aslan, F; Olgun, N (2017) Fizyopatoloji, Akademisyen Tıp Kitapevi, İstanbul. 5. Clark CC: Health Promotion In Communities, Holistic and Wellness Approaches, Spinger Publishing Company, 2002 6. Edelman CL, Mandle DL: Health Promotions Throughout The Lifespan, Fifth Edition, Mosby, 2002. 7. Pender NJ, Murdaugh JL, Parsons MA: Health Promotion in Nursig Practice, Fifty Edition, Pearson-Prentice Hall, 2006. 8. Maville JA, Huerta CG (2008) Health Promotion in Nursing. Thompson Delmar Learning, 2nd Edition,New York, USA 2. Allender JA, Rector C, Warner KD" |
Diğer Kaynaklar: | 1. Eti Aslan F (2014). Sağlığın Değerlendirilmesi, 1.Baskı, İstanbul: Acıbadem Üniversitesi Yayını. 2. Karadakovan A, Eti Aslan F (2014) Dahili ve cerrahi hastalıklarda bakım, Geliştirilmiş 3. Baskı, Ankara, Akademi Kitabevi. 3. Eti Aslan, F (2014) Ağrı Doğası ve Kontrolü, 1. Baskı, Akademisyen Tıp Kitapevi, İstanbul. 4. Eti Aslan, F; Olgun, N (2017) Fizyopatoloji, Akademisyen Tıp Kitapevi, İstanbul. 5. Clark CC: Health Promotion In Communities, Holistic and Wellness Approaches, Spinger Publishing Company, 2002 6. Edelman CL, Mandle DL: Health Promotions Throughout The Lifespan, Fifth Edition, Mosby, 2002. 7. Pender NJ, Murdaugh JL, Parsons MA: Health Promotion in Nursig Practice, Fifty Edition, Pearson-Prentice Hall, 2006. 8. Maville JA, Huerta CG (2008) Health Promotion in Nursing. Thompson Delmar Learning, 2nd Edition,New York, USA 2. Allender JA, Rector C, Warner KD" |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | 3 |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | 2 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 2 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | 5 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 1 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 4 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 5 |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | 4 |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | 3 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. | 5 |