Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma, * Adli Hemşireliğe Giriş
*Adli Hemşireliğin Tanımı ve Temel Kavramlar
* Adli Hemşireliğin Tarihçesi
|
|
2) |
*Adli Olgularda Hemşirenin Hukuki Sorumluluğu ve Hakları
|
|
3) |
*Adli Hemşirelikle İlişkili Diğer Bilim Dalları
Adli Hemşirelikte Alt Uzmanlık Alanları
|
|
4) |
*Adli Olgular: Yaralanmalar
* Fiziksel Etkenlere Bağlı Yaralanmalar
- Donma
- Yanma (Elektrik, Radyasyon gibi)
- Ateşli silah
|
|
5) |
*Adli Olgular: Yaralanmalar
* Mekanik Zorlanmalara Bağlı Yaralanmalar
* Zehirlenmeler"
|
|
6) |
*Adli Olgular: Şiddet (Adli Pediatri Hemş.)
* Çocuk istismarı ve ihmali
- Çocuğun fiziksel istismarı
- Çocuğun cinsel istismarı
|
|
7) |
*Adli Olgular: Şiddet (Adli Jinekoloji Hemş.)
* Kadın istismarı
- Kadına yönelik cinsel saldırılar
- Gebelikte travma
- Anne ölümleri
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
*Adli Olgular: Şiddet (Adli Geriatri Hemş)
* Yaşlı istismarı"
|
|
10) |
*Adli Olgular: Psikiyatrik Hastalar (Adli Psikiyatri Hemş)
|
|
11) |
*Adli Olgular: Madde bağımlılığı İnsan Hakları ihlalleri
|
|
12) |
*Criminal Cases: Killing
* Postmortem examination
* To determine the cause of death
- Forced deaths
- Natural Deaths
* Determination of time of death
|
|
13) |
*Adli Olgularda Hemşirenin Rol ve Sorumlulukları
* Olay yeri inceleme
* Kanıt Toplama
* Kayıt Tutma
|
|
14) |
*Adli Olgularda Hemşirenin Rol ve Sorumlulukları
* Rapor yazma
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1. Polat O. (2007), Tüm Boyutlarıyla Çocuk İstismarı Ankara: Seçkin Yayıncılık;. 1. Baskı
2. Sercan, M. (2007). Adli Psikiyatri Uygulama Kılavuzu, 1. Baskı, Türkiye Psikiyatri Derneği Yayınları, Tuna Matbaacılık, Ankara, 13-50. |
Diğer Kaynaklar: |
1. Polat O. (2007), Tüm Boyutlarıyla Çocuk İstismarı Ankara: Seçkin Yayıncılık;. 1. Baskı
2. Sercan, M. (2007). Adli Psikiyatri Uygulama Kılavuzu, 1. Baskı, Türkiye Psikiyatri Derneği Yayınları, Tuna Matbaacılık, Ankara, 13-50.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. |
2 |
2) |
Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. |
3 |
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
5 |
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. |
5 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
5 |
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
4 |
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
3 |
8) |
Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. |
4 |
9) |
Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. |
4 |
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
1 |
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
1 |
12) |
Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. |
5 |