DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GAD4012 | Oyunlar ve Felsefe | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ERTUĞRUL SÜNGÜ |
Dersin Amacı: | Bu ders Felsefenin Oyun Dünyasıyla nasıl kaynaştırılacağına odaklanmayı amaçlamaktadır. Bunu yaparken öğrenciler oyun dünyasına Felsefi düşünce ile bakmayı ve oyunları Felsefi bir şekilde eleştirmeyi öğreneceklerdir. Ayrıca, materyalin üst metnini anlayacaklar ve aynı zamanda daha kritik sorular soracaklar. Bu sınıfın öğrencileri, oyunları felsefi bir bakış açısıyla tartışma şansına sahip olacaklar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Analitik düşünme biçimine aşina olacaklardır. 2. Oyunlara eleştirel yaklaşıma aşina olacaklardır. 3. Gelişmiş Felsefi düşüncelere aşina olacak ve Felsefi okuma yapabilecektir. 4. Farklı felsefe ve oyun çalışmaları teorilerini öğrenir ve anlar |
Bu ders, oyun kültürü teorilerinin temel kavramlarını ve uygulamasını ele alır. İlk haftalarda oyun kültürünün temel tanımları ve teorileri üzerinde durulurken, sonraki haftalarda bu teorilerin oyunlarda nasıl uygulandığına odaklanılır. Öğrenme Metodları: Ders, Okuma, Tartışma, Bireysel Çalışma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | |
2) | Felsefeye Yaklaşım | Öğrenci Sunumu & Ders |
3) | Video Oyunlarına Yaklaşım | Öğrenci Sunumu & Ders |
4) | Oyun Kültürü ve Felsefe | Öğrenci Sunumu & Ders |
5) | Oyun ve Tasarım Arasında | Öğrenci Sunumu & Ders |
6) | Ahlak Felsefesi ve Oyunlar | Öğrenci Sunumu & Ders |
7) | Etik ve Siyaset | Öğrenci Sunumu & Ders |
8) | Vize | |
9) | Video Oyunlarındaki Güç Dinamikleri | Öğrenci Sunumu & Ders |
10) | Video Oyunlarının Çözümlenmesi | Öğrenci Sunumu & Ders |
11) | Oyunda Farklılıklar ve Video Oyunlarında Temsiliyet | Öğrenci Sunumu & Ders |
12) | Oyun Deneyimi için Bir Kukla Teorisi | Öğrenci Sunumu & Ders |
13) | Varlık Teorisi: Oyunun “İçinde” Olmak | Öğrenci Sunumu & Ders |
14) | Sanal Dünyalar: MMORPG Oyunlarda Kimlik ve Topluluk Kavramı | Öğrenci Sunumu & Ders |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Cogburn, J., & Silcon, M. (2009). Philosophy through video games. Routledge. Nguyen, C. T. (2017, August). Philosophy of games. Philosophy Compass, 12(8). https://doi.org/10.1111/phc3.12407 Sicart, M. (2009). The ethics of computer games. MIT Press. Kowert, R., & Quandt, T. (Eds.). (2016). The video game debate: Unravelling the physical, social, and psychological effects of digital games. Routledge. Webber, J. E., & Griliopoulos, D. (2017). Ten things video games can teach us about life, philosophy and everything. Robinson. Kirkpatrick, G. (2011). Aesthetic theory and the video game (1st ed.). Manchester University Press. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 8 | 64 |
Sunum / Seminer | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 133 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | 5 |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | 4 |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | 3 |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | 5 |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | 1 |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | 1 |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | 2 |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | 4 |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | 1 |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | 1 |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | 1 |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. | 2 |