DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD4012 Oyunlar ve Felsefe Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ERTUĞRUL SÜNGÜ
Dersin Amacı: Bu ders Felsefenin Oyun Dünyasıyla nasıl kaynaştırılacağına odaklanmayı amaçlamaktadır. Bunu yaparken öğrenciler oyun dünyasına Felsefi düşünce ile bakmayı ve oyunları Felsefi bir şekilde eleştirmeyi öğreneceklerdir. Ayrıca, materyalin üst metnini anlayacaklar ve aynı zamanda daha kritik sorular soracaklar. Bu sınıfın öğrencileri, oyunları felsefi bir bakış açısıyla tartışma şansına sahip olacaklar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Analitik düşünme biçimine aşina olacaklardır.
2. Oyunlara eleştirel yaklaşıma aşina olacaklardır.
3. Gelişmiş Felsefi düşüncelere aşina olacak ve Felsefi okuma yapabilecektir.
4. Farklı felsefe ve oyun çalışmaları teorilerini öğrenir ve anlar

Dersin İçeriği

Bu ders, oyun kültürü teorilerinin temel kavramlarını ve uygulamasını ele alır. İlk haftalarda oyun kültürünün temel tanımları ve teorileri üzerinde durulurken, sonraki haftalarda bu teorilerin oyunlarda nasıl uygulandığına odaklanılır.

Öğrenme Metodları: Ders, Okuma, Tartışma, Bireysel Çalışma

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş
2) Felsefeye Yaklaşım Öğrenci Sunumu & Ders
3) Video Oyunlarına Yaklaşım Öğrenci Sunumu & Ders
4) Oyun Kültürü ve Felsefe Öğrenci Sunumu & Ders
5) Oyun ve Tasarım Arasında Öğrenci Sunumu & Ders
6) Ahlak Felsefesi ve Oyunlar Öğrenci Sunumu & Ders
7) Etik ve Siyaset Öğrenci Sunumu & Ders
8) Vize
9) Video Oyunlarındaki Güç Dinamikleri Öğrenci Sunumu & Ders
10) Video Oyunlarının Çözümlenmesi Öğrenci Sunumu & Ders
11) Oyunda Farklılıklar ve Video Oyunlarında Temsiliyet Öğrenci Sunumu & Ders
12) Oyun Deneyimi için Bir Kukla Teorisi Öğrenci Sunumu & Ders
13) Varlık Teorisi: Oyunun “İçinde” Olmak Öğrenci Sunumu & Ders
14) Sanal Dünyalar: MMORPG Oyunlarda Kimlik ve Topluluk Kavramı Öğrenci Sunumu & Ders

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Cogburn, J., & Silcon, M. (2009). Philosophy through video games. Routledge.
Nguyen, C. T. (2017, August). Philosophy of games. Philosophy Compass, 12(8). https://doi.org/10.1111/phc3.12407
Sicart, M. (2009). The ethics of computer games. MIT Press.
Kowert, R., & Quandt, T. (Eds.). (2016). The video game debate: Unravelling the physical, social, and psychological effects of digital games. Routledge.
Webber, J. E., & Griliopoulos, D. (2017). Ten things video games can teach us about life, philosophy and everything. Robinson.
Kirkpatrick, G. (2011). Aesthetic theory and the video game (1st ed.). Manchester University Press.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 8 8 64
Sunum / Seminer 12 1 12
Ara Sınavlar 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 133

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. 5
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. 4
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. 3
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. 5
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. 1
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. 1
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 2
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 4
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. 1
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. 1
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. 1
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. 2