SİNEMA VE TELEVİZYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4330 Cinema8: İnteraktif Kısa Film Yapımı Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ERKAN BÜKER
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ERKAN BÜKER
Opsiyonel Program Bileşenleri: -
Dersin Amacı: İnteraktif videonun sanat ve iş hayatında kullanım alanlarının kavranması ve Cinema8 ile interaktif kısa film yapımı

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
İnteraktif videoyu ve hangi alanlarda nasıl kullanıldığını kavrar.
İnteraktif videonun farklı disiplenlerle kullanımı ile ilgili makale yazar.
İnteraktif video yapmak için Cinema8'i kullanır.
Cinema8 ile neler yapabileceğini kavrar.
İnteraktif senaryo yazar.
Cinema8 ile interaktif kısa film yapar.

Dersin İçeriği

Bu derste sanat ve iş hayatında interaktif video kullanımının artmasıyla birlikte öğrencilerin interaktif kısa film üretimi hedeflenmektedir. Dönem boyunca kullanılacak olan Cinema8 interaktif video üretim platformu anlatılırken, bir yandan da teorik olarak video içerik trendleri, gelir modelleri, oyunlaştırma, satış ve interaktif senaryo üretimi konuları işlenecektir. Öğrencilerden dönem boyunca projelerine yönelik adımları tamamlamaları beklenmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş ve tanıtımı İnteraktif videonun anlatılması ve örneklerin verilmesi ve Cinema8 tanıtımı
2) Konuk Eğitmen İnteraktif video bağlamında Video içerik trendleri & Gelir modelleri
3) Konuk Eğitmen İnteraktif video bağlamında Gamification & Satış
4) Senaryo sınırlılıklar verilir, proje grupları belirlenir. Stickerlar ve storyflow materyaller ile Cinema8 elementlerini öğreten workshop yapılması
5) Konuk Eğitmen İnteraktif senaryo yazımı
6) Her grup kendi storyflow'unu oluşturur. İnteraktif film çekiminden önce bilinmesi gerekenler Sınıfta örnek video çekimi (Bir sonraki haftaya hazırlık)
7) Örneklerle Cinema8 Creative Studio anlatılması Final projesi kısa filmin çekim planlarının hazırlanması
8) Final projesi kısa filmin çekimlerinin yapılması
9) Final projesi kısa filmin çekimlerinin yapılması
10) Final projesi kısa filmin montaj ve kurgusunun yapılması
11) Final Projesinin Cinema8 Creative Studio'da interaktivitesinin yapımı
12) Final Projesinin Cinema8 Creative Studio'da interaktivitesinin yapımı
13) Final Projesi Kısa Filmin Tartışılması, testleri ve geri bildirim verme
14) Final Projesi Kısa Filmin Sunulması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -
Diğer Kaynaklar: -

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 55
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 55 55
Toplam İş Yükü 127

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak 2
2) Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim 3
3) Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim 1
4) Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim 4
5) Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen 5
6) Çekime hazır bir senaryo yazabilen 2
7) Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen 1
8) Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen 3
9) Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen 2
10) Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen 4
11) Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip 3
12) Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip 1