Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş ve tanıtımı
İnteraktif videonun anlatılması ve örneklerin verilmesi ve Cinema8 tanıtımı
|
|
2) |
Konuk Eğitmen
İnteraktif video bağlamında Video içerik trendleri & Gelir modelleri |
|
3) |
Konuk Eğitmen
İnteraktif video bağlamında Gamification & Satış |
|
4) |
Senaryo sınırlılıklar verilir, proje grupları belirlenir.
Stickerlar ve storyflow materyaller ile Cinema8 elementlerini öğreten workshop yapılması |
|
5) |
Konuk Eğitmen
İnteraktif senaryo yazımı |
|
6) |
Her grup kendi storyflow'unu oluşturur.
İnteraktif film çekiminden önce bilinmesi gerekenler
Sınıfta örnek video çekimi (Bir sonraki haftaya hazırlık) |
|
7) |
Örneklerle Cinema8 Creative Studio anlatılması
Final projesi kısa filmin çekim planlarının hazırlanması |
|
8) |
Final projesi kısa filmin çekimlerinin yapılması |
|
9) |
Final projesi kısa filmin çekimlerinin yapılması |
|
10) |
Final projesi kısa filmin montaj ve kurgusunun yapılması |
|
11) |
Final Projesinin Cinema8 Creative Studio'da interaktivitesinin yapımı |
|
12) |
Final Projesinin Cinema8 Creative Studio'da interaktivitesinin yapımı |
|
13) |
Final Projesi Kısa Filmin Tartışılması, testleri ve geri bildirim verme |
|
14) |
Final Projesi Kısa Filmin Sunulması |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak |
2 |
2) |
Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim |
3 |
3) |
Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim |
1 |
4) |
Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim |
4 |
5) |
Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen |
5 |
6) |
Çekime hazır bir senaryo yazabilen |
2 |
7) |
Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen |
1 |
8) |
Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen |
3 |
9) |
Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
2 |
10) |
Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
4 |
11) |
Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip |
3 |
12) |
Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
1 |