SİNEMA VE TELEVİZYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4330 | Cinema8: İnteraktif Kısa Film Yapımı | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİLAY ULUSOY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | 1. Etkileşimli Video Araçları Atölyeleri: Cinema8, Adobe After Effects veya Eko gibi araçları kullanarak etkileşimli video içeriklerini etkili bir şekilde tasarlamaya ve üretmeye yönelik uygulamalı atölyeler. 2. Sektör Seminerleri ve Konuk Konuşmacılar: Etkileşimli hikâye anlatımı, video içeriklerinden gelir elde etme ve video üretiminde oyunlaştırma gibi konularda sektör profesyonelleri ve uzmanlar tarafından verilen oturumlar. 3. Senaryo Geliştirme ve Hikâye Taslağı Oturumları: Öğrencilere etkileşimli senaryolar oluşturma ve projeleri için ayrıntılı hikâye taslakları hazırlama konusunda rehberlik eden atölye çalışmaları. 4. Başarı Hikâyeleri ve En İyi Uygulamalar Analizi: Sanat ve iş dünyasında başarılı etkileşimli videoların analiz edilerek trendler, zorluklar ve yenilikçi yaklaşımların anlaşılması. 5. Cinema8 Üzerinde Uygulama Ödevleri: Cinema8 Creative Studio'yu tanımak ve yaratıcı uygulama olanaklarını öğrenmek için kısa alıştırmalar. 6. İşbirliği Fırsatları: Öğrencilerin, gerçek dünya projelerine benzer şekilde, etkileşimli kısa filmlerini beyin fırtınası yaparak, senaryolarını yazarak ve üreterek ekipler halinde çalışmalarını teşvik etme. 7. Oyunlaştırma Tasarımı Çalıştayları: Etkileşimli videolara kullanıcı deneyimini ve katılımı artıracak oyunlaştırma unsurlarını entegre etmeye yönelik odaklanmış oturumlar. 8. Geri Bildirim ve İyileştirme Oturumları: Proje fikirlerini ve etkileşimli tasarımlarını geliştirmek için akran ve eğitmen geri bildirimlerinin sağlandığı oturumlar. 9. Etkileşimli Video Araştırmaları ve Trendleri: Güncel trendler, gelecekteki olanaklar ve dijital pazarlama ile eğlence alanında etkileşimli videoların gelişen rolü hakkında kaynaklar ve tartışmalar. 10. Etkileşimli Video Pazarlama ve Dağıtım Stratejileri: Etkileşimli videoları etkili bir şekilde pazarlamaya ve ilgili hedef kitlelere maksimum etki ile dağıtmaya yönelik isteğe bağlı oturumlar veya eğitimler. |
Dersin Amacı: | İnteraktif videonun sanat ve iş hayatında kullanım alanlarının kavranması ve Cinema8 ile interaktif kısa film yapımı |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; İnteraktif videoyu ve hangi alanlarda nasıl kullanıldığını kavrar. İnteraktif videonun farklı disiplenlerle kullanımı ile ilgili makale yazar. İnteraktif video yapmak için Cinema8'i kullanır. Cinema8 ile neler yapabileceğini kavrar. İnteraktif senaryo yazar. Cinema8 ile interaktif kısa film yapar. |
Bu derste sanat ve iş hayatında interaktif video kullanımının artmasıyla birlikte öğrencilerin interaktif kısa film üretimi hedeflenmektedir. Dönem boyunca kullanılacak olan Cinema8 interaktif video üretim platformu anlatılırken, bir yandan da teorik olarak video içerik trendleri, gelir modelleri, oyunlaştırma, satış ve interaktif senaryo üretimi konuları işlenecektir. Öğrencilerden dönem boyunca projelerine yönelik adımları tamamlamaları beklenmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş ve tanıtımı İnteraktif videonun anlatılması ve örneklerin verilmesi ve Cinema8 tanıtımı | |
2) | Konuk Eğitmen İnteraktif video bağlamında Video içerik trendleri & Gelir modelleri | |
3) | Konuk Eğitmen İnteraktif video bağlamında Gamification & Satış | |
4) | Senaryo sınırlılıklar verilir, proje grupları belirlenir. Stickerlar ve storyflow materyaller ile Cinema8 elementlerini öğreten workshop yapılması | |
5) | Konuk Eğitmen İnteraktif senaryo yazımı | |
6) | Her grup kendi storyflow'unu oluşturur. İnteraktif film çekiminden önce bilinmesi gerekenler Sınıfta örnek video çekimi (Bir sonraki haftaya hazırlık) | |
7) | Örneklerle Cinema8 Creative Studio anlatılması Final projesi kısa filmin çekim planlarının hazırlanması | |
8) | Final projesi kısa filmin çekimlerinin yapılması | |
9) | Final projesi kısa filmin çekimlerinin yapılması | |
10) | Final projesi kısa filmin montaj ve kurgusunun yapılması | |
11) | Final Projesinin Cinema8 Creative Studio'da interaktivitesinin yapımı | |
12) | Final Projesinin Cinema8 Creative Studio'da interaktivitesinin yapımı | |
13) | Final Projesi Kısa Filmin Tartışılması, testleri ve geri bildirim verme | |
14) | Final Projesi Kısa Filmin Sunulması |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders pratik temellidir. Uygulamalı bir alan olduğu için kaynakça bulunmamaktadır. |
Diğer Kaynaklar: | The course is practice-based. Since it is an applied field, there is no bibliography. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 55 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 55 | 55 |
Toplam İş Yükü | 127 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | 2 |
2) | Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | 3 |
3) | Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | 1 |
4) | Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | 4 |
5) | Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | 5 |
6) | Çekime hazır bir senaryo yazabilen | 2 |
7) | Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | 1 |
8) | Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | 3 |
9) | Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | 2 |
10) | Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | 4 |
11) | Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | 3 |
12) | Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip | 1 |