BESLENME VE DİYETETİK (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0812 Bilim Felsefesi Bahar 3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersin Amacı: Bilimler yaygın olarak dünya hakkındaki en iyi bilgi kaynaklarımızdan biri olarak kabul edilir. Bu kursta şunları yapacağız:
Bilimsel bilginin doğasını ve durumunu araştırır. Kullanılan yöntemlerin birkaç farklı açıklamasını inceleyeceğiz
Carnap, Popper ve Kuhn'un önerdiği açıklamalar da dahil olmak üzere bilim adamları tarafından. Ayrıca bilimin tanımlayıp tanımlamadığını da soracağız.
gerçeklik. Gerçek dünya gerçekten de elektronlar veya genler içeriyor mu, yoksa bilimsel düşüncelerimizin tam anlamıyla bir yorumu mu?
Teoriler yersiz mi?

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersi tamamladıktan sonra öğrenciler şunları yapabilmelidir:
Bilim felsefesindeki merkezi konuları veya tartışmaları belirleyebilir,
Alınabilecek farklı görüşleri ifade edin ve uygun olduğunda karşılaştırın veya karşılaştırın.
bu konulara saygı duyarak,
Bu alternatif pozisyonlar için temel motivasyonları veya argümanları özetleyin,
Bu pozisyonlara yapılan veya getirilebilecek önemli itirazları sunmak,
Bu argümanların ve itirazların göreceli değerlerini değerlendirin

Dersin İçeriği

Bilim ve felsefenin tanımları yapılır, bilimin önemi, bilimin özellikleri, mantıksal çıkarım teknikleri, bilimsel yöntem aşamaları, bilimsel yöntem üzerine farklı felsefi görüşler, bilimsel yöntemde deney, gözlem ve ölçme işlemleri, bazı bilim felsefesi düşünürleri.
Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, okuma, bireysel çalışma, örnek inceleme ve tartışma yapmaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilim nedir? BEN
2) Bilim nedir? II
3) Modern bilim I
4) Modern bilim II
5) Karl Popper
6) Imre Lakatos
7) Thomas Kuhn I
8) Ara Sınav Haftası
9) Thomas Kuhn II
10) Bilim sosyolojisi
11) Feminist bilim teorisi
12) Bir vaka: Evrim teorisi I
13) Bir vaka: Evrim teorisi II
14) Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Course Resources
Powerpoint presentation files and video recordings which will be uploaded to Itslearning each week. Ppt files will also be
uploaded to MsTeams.
1)Cemal Yıldırım, "Bilim Felsefesi" 2) Selçuk Kütük, "Bilim Felsefesi Üzerine" 3) Veysel Sönmez, "Bilim Felsefesi" 4) Alex Rosenberg, "Bilim Felsefesi-Çağdaş Bir Giriş"

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 39
Küçük Sınavlar 1 10 10
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. 2
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 3
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
4) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. 4
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 4
6) Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. 2
7) Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. 2
8) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. 2
9) Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. 1
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 2
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 2
12) Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. 2