REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0812 | Bilim Felsefesi | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersin Amacı: | Bilimler yaygın olarak dünya hakkındaki en iyi bilgi kaynaklarımızdan biri olarak kabul edilir. Bu kursta şunları yapacağız: Bilimsel bilginin doğasını ve durumunu araştırır. Kullanılan yöntemlerin birkaç farklı açıklamasını inceleyeceğiz Carnap, Popper ve Kuhn'un önerdiği açıklamalar da dahil olmak üzere bilim adamları tarafından. Ayrıca bilimin tanımlayıp tanımlamadığını da soracağız. gerçeklik. Gerçek dünya gerçekten de elektronlar veya genler içeriyor mu, yoksa bilimsel düşüncelerimizin tam anlamıyla bir yorumu mu? Teoriler yersiz mi? |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersi tamamladıktan sonra öğrenciler şunları yapabilmelidir: Bilim felsefesindeki merkezi konuları veya tartışmaları belirleyebilir, Alınabilecek farklı görüşleri ifade edin ve uygun olduğunda karşılaştırın veya karşılaştırın. bu konulara saygı duyarak, Bu alternatif pozisyonlar için temel motivasyonları veya argümanları özetleyin, Bu pozisyonlara yapılan veya getirilebilecek önemli itirazları sunmak, Bu argümanların ve itirazların göreceli değerlerini değerlendirin |
Bilim ve felsefenin tanımları yapılır, bilimin önemi, bilimin özellikleri, mantıksal çıkarım teknikleri, bilimsel yöntem aşamaları, bilimsel yöntem üzerine farklı felsefi görüşler, bilimsel yöntemde deney, gözlem ve ölçme işlemleri, bazı bilim felsefesi düşünürleri. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, okuma, bireysel çalışma, örnek inceleme ve tartışma yapmaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilim nedir? BEN | |
2) | Bilim nedir? II | |
3) | Modern bilim I | |
4) | Modern bilim II | |
5) | Karl Popper | |
6) | Imre Lakatos | |
7) | Thomas Kuhn I | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Thomas Kuhn II | |
10) | Bilim sosyolojisi | |
11) | Feminist bilim teorisi | |
12) | Bir vaka: Evrim teorisi I | |
13) | Bir vaka: Evrim teorisi II | |
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Course Resources Powerpoint presentation files and video recordings which will be uploaded to Itslearning each week. Ppt files will also be uploaded to MsTeams. 1)Cemal Yıldırım, "Bilim Felsefesi" 2) Selçuk Kütük, "Bilim Felsefesi Üzerine" 3) Veysel Sönmez, "Bilim Felsefesi" 4) Alex Rosenberg, "Bilim Felsefesi-Çağdaş Bir Giriş" |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Küçük Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 92 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak | 3 |
2) | Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | 3 |
3) | Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 3 |
4) | Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek | 1 |
5) | Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek | 5 |
6) | Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek | 3 |
7) | Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak | 2 |
8) | Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek | 2 |