PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0014 | Egzersiz ve Fiziksel Uygunluk | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HAZAL GENÇ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | YOK |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, öğrencilere fiziksel aktivite ve egzersizin insan sağlığı üzerindeki önemini ve etkilerini öğretmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız: 1. Vücuttaki kas ve eklem yapısını genel hatlarıyla bilir. 2. Kemik kasılmasını genel hatları ile bilir. 3. Fiziksel aktivitenin kemik doku üzerindeki etkisini anlar. 4. Fiziksel aktivite ve sağlık arasındaki ilişkiyi tam bir anlayışla kavrar. 5. Farklı yaş gruplarında, egzersizin faydalarını bilir. 6. Egzersiz ile oluşabilecek yaralanmalardan korunmak için alınacak tedbirleri bilir. 7. Egzersiz yaparken farklı yaş gruplarında nelere dikkat etmesi gerektiğini bilir. 8. Bir egzersiz programının hangi egzersiz gruplarını içermesi gerektiğini bilir. 9. Egzersiz sonrasında toparlanma fazında neler yapması gerektiğini bilir. |
Ders, fiziksel olarak aktif olmanın insan sağlığı üzerine etkilerini ve önemini öğreterek öğrencilerin hayatlarında daha aktif ve sağlıklı bireyler olmalarını sağlayacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon | |
2) | Fiziksel aktivite | |
3) | Doğru postür Fiziksel aktivitenin sağlık üzerine yararları | |
4) | Temel Kas ve İskelet Sistemi Hakkında Bilinmesi Gerekenler I | |
5) | Temel Kas ve İskelet Sistemi Hakkında Bilinmesi Gerekenler II | |
6) | Fiziksel uygunluk tanımı | |
7) | Egzersiz Türleri I | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Egzersiz Türleri II | |
10) | Egzersiz planlama | |
11) | Egzersiz ve beyin | |
12) | Gecikmiş kas ağrısı | |
13) | Egzersiz sonrası toparlanma dönemi | |
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir./ Will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | - Sporcu Sağlığı ve Performans, Mehmet ÜNAL, İstanbul Tıp Kitabevi, 2019. - İnsan Anatomisi, Mehmet YILDIRIM, Nobel Tıp Kitabevi, 2006. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 7 | 63 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 108 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. | |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | |
3) | Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. | |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). | |
5) | Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. | |
6) | Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). | |
7) | Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. | |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. | |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | 4 |