PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0014 Egzersiz ve Fiziksel Uygunluk Bahar 3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HAZAL GENÇ
Opsiyonel Program Bileşenleri: YOK
Dersin Amacı: Dersin amacı, öğrencilere fiziksel aktivite ve egzersizin insan sağlığı üzerindeki önemini ve etkilerini öğretmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız:
1. Vücuttaki kas ve eklem yapısını genel hatlarıyla bilir.
2. Kemik kasılmasını genel hatları ile bilir.
3. Fiziksel aktivitenin kemik doku üzerindeki etkisini anlar.
4. Fiziksel aktivite ve sağlık arasındaki ilişkiyi tam bir anlayışla kavrar.
5. Farklı yaş gruplarında, egzersizin faydalarını bilir.
6. Egzersiz ile oluşabilecek yaralanmalardan korunmak için alınacak tedbirleri bilir.
7. Egzersiz yaparken farklı yaş gruplarında nelere dikkat etmesi gerektiğini bilir.
8. Bir egzersiz programının hangi egzersiz gruplarını içermesi gerektiğini bilir.
9. Egzersiz sonrasında toparlanma fazında neler yapması gerektiğini bilir.

Dersin İçeriği

Ders, fiziksel olarak aktif olmanın insan sağlığı üzerine etkilerini ve önemini öğreterek öğrencilerin hayatlarında daha aktif ve sağlıklı bireyler olmalarını sağlayacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon
2) Fiziksel aktivite
3) Doğru postür Fiziksel aktivitenin sağlık üzerine yararları
4) Temel Kas ve İskelet Sistemi Hakkında Bilinmesi Gerekenler I
5) Temel Kas ve İskelet Sistemi Hakkında Bilinmesi Gerekenler II
6) Fiziksel uygunluk tanımı
7) Egzersiz Türleri I
8) Ara Sınav
9) Egzersiz Türleri II
10) Egzersiz planlama
11) Egzersiz ve beyin
12) Gecikmiş kas ağrısı
13) Egzersiz sonrası toparlanma dönemi
14) Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları haftalık olarak verilecektir./ Will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: - Sporcu Sağlığı ve Performans, Mehmet ÜNAL, İstanbul Tıp Kitabevi, 2019.
- İnsan Anatomisi, Mehmet YILDIRIM, Nobel Tıp Kitabevi, 2006.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 9 7 63
Sunum / Seminer 1 2 2
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 108

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak.
2) İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak.
3) Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek.
4) Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması).
5) Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek.
6) Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik).
7) Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek.
8) Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak.
9) Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. 4