İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0013 | Egzersiz Yapanlarda Sağlıklı Beslenme | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İLAYDA ÖZTÜRK ALTUNCEVAHİR |
Dersin Amacı: | Egzersiz yapanların beslenme gereksinimlerini belirleyerek, performansı arttırıp, sakatlık ve hastalık risklerini önleyici egzersize özgü beslenme yaklaşımlarını öğrenmek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; 1)Beslenme ile ilgili temel kavramları öğrenir 2)Egzersiz yapanların enerji, makro besin ögeleri gereksinimlerini öğrenir 3)Egzersiz yapanların mikro besin ögeleri gereksinimlerini öğrenir 4)Sıvı tüketiminin önemini anlar |
Egzersiz, beslenme ve sağlık etkileşimi, enerji ve makro besin öğeleri, egzersiz öncesi, sırası ve sonrası beslenme özellikleri, sıvı tüketiminin önemi, ergojenik yardım, vücut kompozisyonu ve ağırlık kontrolü, farklı koşullarda egzersizde beslenme özellikleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtılması | |
2) | Egzersiz ve Beslenme ile ilgili temel kavramlar | |
3) | Enerji Metabolizması | |
4) | Karbonhidrat nedir? Egzersizde karbonhidratların önemi | |
5) | Egzersizde karbonhidratların gereksinimi ve diğer konular | |
6) | Protein nedir? Egzersizde proteinlerde önemi | |
7) | Egzersizde protein gereksinmesi ve protein destekleri | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Yağ nedir? Egzersizde yağların önemi | |
10) | Vitamin nedir? Egzersizde yağda çözünen vitaminlerin önemi | |
11) | Egzersizde suda çözünen vitaminlerin önemi | |
12) | Mineral nedir? Egzersizde minerallerin önemi | |
13) | Egzersizde Sıvı Tüketiminin Önemi | |
14) | Dersin değerlendirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | COLEMAN, E.; ROSENBLOOM, C. 2012. Sports Nutrition : A Practice Manual for Professionals. Academy of Nutrition and Dietetics; 5 edition |
Diğer Kaynaklar: | Jäger, R., Kerksick, C. M., Campbell, B. I., Cribb, P. J., Wells, S. D., Skwiat, T. M., ... & Smith-Ryan, A. E. (2017). International society of sports nutrition position stand: protein and exercise. Journal of the International Society of Sports Nutrition, 14(1), 1-25. Maughan, R. J., Burke, L. M., Dvorak, J., Larson-Meyer, D. E., Peeling, P., Phillips, S. M., ... & Meeusen, R. (2018). IOC consensus statement: dietary supplements and the high-performance athlete. International journal of sport nutrition and exercise metabolism, 28(2), 104-125. Thomas, D. T., Erdman, K. A., & Burke, L. M. (2016). American College of Sports Medicine Joint Position Statement. Nutrition and Athletic Performance. Medicine and science in sports and exercise, 48(3), 543-568. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | 65 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 108 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 2 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | 1 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | 3 |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | 4 |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | 3 |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | 4 |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | 3 |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | 2 |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 3 |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek | 3 |