OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDS1228 | Eğitimde Yapay Zeka Kullanımı | Güz Bahar |
2 | 0 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ÖZLEM KARAIRMAK TEKDURMAZ |
Dersin Amacı: | Bu program, kanıta dayalı yaklaşımlar ve üst düzey teknoloji araçları kullanarak yüksek kaliteli açık ve uzaktan öğrenme materyalleri tasarlama, geliştirme ve sunma konusunda iyi bir anlayışa ve uygulamalı deneyime sahip olmak isteyen tüm lisans öğrencilerine açıktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - tarihsel gelişimi, temelleri, - Açık ve uzaktan öğrenmenin (ODL) tasarımı, geliştirilmesi, sunulması, politika oluşturulması ve değerlendirilmesine ilişkin kavramlar, teknolojiler ve konular - Uzaktan eğitimin öğrenme ortamları, tek yönlü ve çift yönlü teknolojiler ve özellikleri, - Çocuklar ve yetişkinler için uzaktan eğitim, açık kurslar ve programlar hakkında araştırmalar - ODL sistemi, öğrenme yönetim sistemleri ve özellikleri |
Temel Kavramlar, Tarihsel Perspektif, Dünyada ve Türkiye'de Gelişim Aşamaları, ODL'nin Avantajları, Dezavantajları, ODL Türleri ve Özellikleri, İlk ve Öncü Uygulamalar, Kuram, Yöntem ve Yaklaşımlar-1, Kuram, Yöntem ve Yaklaşımlar-2, Açık Erişim, Açık Ders Malzemeleri -Örnekler Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler (MOOC), Örnekler & Adil Kullanım (Creative Commons-CC) Lisans Türleri, ODL'de Öğretim Tasarımı, ODL'de Kalite Güvencesi, ODL'de Ölçme & Değerlendirme & ODL'de İletişim & İşbirliği Araçları & Sosyal Ağlar, Son ODL Araştırmaları Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Vaka Çalışması -Teknoloji Destekli Öğrenme -Okuma -Simülasyon -Bireysel Çalışma -İşbirliğine Dayalı Öğrenme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Toplantı 2. Oryantasyon Oryantasyon 3. Ders Programı | |
2) | 1.Temel kavramlar 2.Tarihsel perspektif 3.Dünyada ve Türkiye'de Gelişim Aşamaları | |
3) | 1.ODL'nin Avantajları ve 2.Dezavantajları 3.ODL Türleri ve Özellikleri 4.İlk ve Öncü Uygulama | |
4) | Teori, Yöntem ve Yaklaşımlar-1 | |
5) | Teori, Yöntem ve Yaklaşımlar-2 | |
6) | Açık Erişim, Açık Ders Malzemeleri -Örnekler Kitlesel Açık Çevrimiçi Kurslar (MOOC) | |
7) | Örnekler ve Adil Kullanım (Creative Commons-CC) Lisans Türleri | |
8) | Örnekler ve Adil Kullanım (Creative Commons-CC) Lisans Türleri | |
9) | ODL'de Öğretim Tasarımı | |
10) | ODL'de Kalite Güvencesi | |
11) | ODL'de Ölçme ve Değerlendirme & İletişim ve İşbirliği Araçları & ODL'de Sosyal Ağlar | |
12) | Son ODL Araştırma Çalışmaları | |
13) | Ders yansıtmaları | |
14) | Ders özeti |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | https://www.udemy.com/course/online-teaching-course-basics-of-teaching-online/ · (https://learn.uncw.edu/webapps/login/) · Sakai (http://www.sakaiproject.org/try-sakai-cle) · e-Front (http://www.efrontlearning.net/open-source) · Moodle (https://moodle.org/) · Edmodo (http://wse-mit.edmodo.com) H5p.org |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 2 | % 30 |
Sunum | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Okul öncesi eğitimde temel kavram, fikir ve uygulamalarını bilmek, bilimsel olarak yorumlayabilmek ve eleştirel bir şekilde değerlendirebilmektir. | |
2) | 0-66 ay grubu çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini tanımak, bu özelliklere etki eden faktörleri bilmek, anlamak ve bu özellikleri eğitim sürecine yansıtabilmektir. | |
3) | Okul öncesi eğitim için gerekli olan içerik, pedagojik ve meslek bilgisine ulaşmayı bilmek, bu bilgiyi elde etmek ve onu kullanabilmektir. | 2 |
4) | 0-66 ay grubu çocukların çok boyutlu gelişimleri göz önünde tutularak bilgi, beceri ve davranışların, anlamlı ve yaşama uyarlanabilir bir şekilde çocuklara öğretilmesi potansiyelini oluşturmaktır. | |
5) | Her bir çocuk için esnek, bireyselleştirmeye uygun okulöncesi eğitim programları, öğretim yaklaşım, yöntem ve teknikleri ile öğrenme ortamları geliştirmeyi, kullanmayı ve değerlendirmeyi bilmektir. | 2 |
6) | Okul öncesi eğitime uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini ve araçlarını bilmek, bunları geliştirmek ve kullanabilmektir. | |
7) | Çocuklar, aileler ve toplumdaki bireyler ile olumlu, destekleyici ve yapıcı ilişkiler geliştirerek onların gelişim süreçlerine katkı sağlayacak projeler geliştirebilmek ve uygulayabilmektir. | |
8) | Okul öncesi eğitimi farklı programlar ve farklı yaş gruplarıyla çalışma bilgi ve deneyimine sahip olmaktır. | |
9) | Okul öncesi eğitimi alanında gelişim ve yenilikleri takip ederek, bilgi ve becerilerini güncelleştirerek ve mesleki bilgi-beceri anlamında kendini yenilemektir. | 3 |
10) | Okul öncesi eğitimcisi olarak diğer kişi ve kurumlarla işbirliği içinde okulöncesi eğitimi ve önemi konusunda toplumu bilinçlendirme bilgi ve becerisine sahip olmaktır. | |
11) | Okul öncesi eğitimde karşılaşılan sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üzerindeki düşüncelerini ve çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek paylaşabilmek ve bu sorunların çözümlerine yönelik projelerde sorumluluk alıp etkin bir şekilde çalışabilmektir. | 2 |
12) | Okul öncesi eğitimcisi olarak alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklara ilişkin yasa, yönetmelik, mevzuatları bilmek ve onlara uygun davranmaktır. | |
13) | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olmaktır. | |
14) | Farklı kültürleri tanımak, saygı duymak, bireysel ve kültürel farklılıklara duyarlı olmaktır. | |
15) | Bilişim ve iletişim teknolojileri alanlarında yetkin olmak ve bunları mesleğinde etkili olarak kullanabilmektir. | 5 |
16) | İngilizceyi okul öncesi eğitimi alanında iletişim, bilgi paylaşımı, mesleki gelişim alanlarında etkin kullanabilmektir. |