İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDS1228 Eğitimde Yapay Zeka Kullanımı Güz 2 0 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ÖZLEM KARAIRMAK TEKDURMAZ
Dersin Amacı: Bu program, kanıta dayalı yaklaşımlar ve üst düzey teknoloji araçları kullanarak yüksek kaliteli açık ve uzaktan öğrenme materyalleri tasarlama, geliştirme ve sunma konusunda iyi bir anlayışa ve uygulamalı deneyime sahip olmak isteyen tüm lisans öğrencilerine açıktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- tarihsel gelişimi, temelleri,

- Açık ve uzaktan öğrenmenin (ODL) tasarımı, geliştirilmesi, sunulması, politika oluşturulması ve değerlendirilmesine ilişkin kavramlar, teknolojiler ve konular

- Uzaktan eğitimin öğrenme ortamları, tek yönlü ve çift yönlü teknolojiler ve özellikleri,

- Çocuklar ve yetişkinler için uzaktan eğitim, açık kurslar ve programlar hakkında araştırmalar

- ODL sistemi, öğrenme yönetim sistemleri ve özellikleri

Dersin İçeriği

Temel Kavramlar, Tarihsel Perspektif, Dünyada ve Türkiye'de Gelişim Aşamaları, ODL'nin Avantajları, Dezavantajları, ODL Türleri ve Özellikleri, İlk ve Öncü Uygulamalar, Kuram, Yöntem ve Yaklaşımlar-1, Kuram, Yöntem ve Yaklaşımlar-2, Açık Erişim, Açık Ders Malzemeleri -Örnekler Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler (MOOC), Örnekler & Adil Kullanım (Creative Commons-CC) Lisans Türleri, ODL'de Öğretim Tasarımı, ODL'de Kalite Güvencesi, ODL'de Ölçme & Değerlendirme & ODL'de İletişim & İşbirliği Araçları & Sosyal Ağlar, Son ODL Araştırmaları

Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Vaka Çalışması
-Teknoloji Destekli Öğrenme
-Okuma
-Simülasyon
-Bireysel Çalışma
-İşbirliğine Dayalı Öğrenme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1. Toplantı 2. Oryantasyon Oryantasyon 3. Ders Programı
2) 1.Temel kavramlar 2.Tarihsel perspektif 3.Dünyada ve Türkiye'de Gelişim Aşamaları
3) 1.ODL'nin Avantajları ve 2.Dezavantajları 3.ODL Türleri ve Özellikleri 4.İlk ve Öncü Uygulama
4) Teori, Yöntem ve Yaklaşımlar-1
5) Teori, Yöntem ve Yaklaşımlar-2
6) Açık Erişim, Açık Ders Malzemeleri -Örnekler Kitlesel Açık Çevrimiçi Kurslar (MOOC)
7) Örnekler ve Adil Kullanım (Creative Commons-CC) Lisans Türleri
8) Örnekler ve Adil Kullanım (Creative Commons-CC) Lisans Türleri
9) ODL'de Öğretim Tasarımı
10) ODL'de Kalite Güvencesi
11) ODL'de Ölçme ve Değerlendirme & İletişim ve İşbirliği Araçları & ODL'de Sosyal Ağlar
12) Son ODL Araştırma Çalışmaları
13) Ders yansıtmaları
14) Ders özeti

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: https://www.udemy.com/course/online-teaching-course-basics-of-teaching-online/ · (https://learn.uncw.edu/webapps/login/) · Sakai (http://www.sakaiproject.org/try-sakai-cle) · e-Front (http://www.efrontlearning.net/open-source) · Moodle (https://moodle.org/) · Edmodo (http://wse-mit.edmodo.com)
H5p.org

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 2 % 30
Sunum 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 1 10 10
Ödevler 2 20 40
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. 5
2) İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakimdir; dili etkin bir biçimde anlar ve kullanır.
3) Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır.
4) İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları etkili kulanır.
5) Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular.
6) İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir. 3
7) İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir. 5
8) İngilizce öğretim süreçlerini planlar. 2
9) İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder.
10) İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. 4
11) Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular.
12) Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur.
13) Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler.
14) Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. 1
15) Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. 1
16) Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. 5
17) İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır. 5