LOJİSTİK YÖNETİMİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0372 Sürdürülebilirlik ve Sosyal Kapsayıcılık Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersin Amacı: "2030’a kadar sürdürülebilir kalkınma ve sürdürülebilir yaşam tarzları için eğitim, insan hakları, toplumsal cinsiyet eşitliği ve barış kültürünün geliştirilmesi, dünya vatandaşlığı ve kültürel çeşitliliğin ve kültürün sürdürülebilir kalkınmaya katkısının takdiri yoluyla bütün öğrenciler tarafından sürdürülebilir kalkınmanın ilerletilmesi için gereken bilgi ve becerinin kazanımının sağlanması.
Bu dersi tamamlayan öğrenciler, Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarının topluma ve dünyaya katkısını içselleştirir, bunlara yerel ve küresel çözüm önerileri geliştirir, bu amaçları güçlendirmek için yaşamın her alanında uygulayarak yaygınlaştırır."

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sürdürülebilir kalkınma amaçlarını tanımlayabilir ve bu konuda farkındalık geliştirir
2) Bu ders öğrencilerin kendi disiplinleri, rolleri, bakış açıları ve değerleri içinde ve dışında iş birliği içinde hareket etmelerine yardımcı olur.
3) Toplumsal cinsiyet eşitliği, barış ve adalet dahil, kapsayıcı ve sürdürülebilir ekonomik büyüme, tam ve üretken istihdam ve insana yakışır iş kavramlarını anlar ve alternatif ekonomik modeller ve göstergeler hakkında bilgi sahibi olur.
4) Öğrenci birbiriyle bağlantılı bir bütün olarak dünyayı anlamlandırır ve sosyal ve doğal çevremizdeki bağlantıları kurar ve eylemlerin sonuçlarını dikkate alır.
5) Eşitsizliğin farklı boyutlarını, aralarındaki ilişkileri ve uygulanabilir istatistikleri bilir. Eşitsizlikleri ölçen ve açıklayan göstergeleri bilir ve bunların karar verme ile ilgisini anlar.
6) Kapsayıcılık, çeşitlilik, eşitlik kavramlarını öğrenir ve uygulamaya geçirir.
7) Eşitsizliğin toplumsal sorunlar ve bireysel tatminsizlik için temel bir itici güç olduğunu anlar. Eşitsizliklerin farklı türdeki nedenlerini belirleyebilir ve analiz edebilir.
8) Şiddetin tüm biçimlerini tanır ve şiddetsiz bir kültür geliştirilmesini benimser.
9) Ayrımcılığa uğrayan kişilere karşı empati kurabilir ve onlarla dayanışma gösterebilir.

Dersin İçeriği

"Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri:Amaç#5 Toplumsal Cinsiyet Eşitliği
Amaç#8 İnsana Yakışır İş ve Ekonomik Büyüme
Amaç#10 Eşitsizliklerin Azaltılması
Amaç#16 Barış, Adalet ve Güçlü Kurumlar"

Dersimizde, öğretim yöntem ve teknikleri olarak;
Vaka Çalışması, Saha Çalışması, İşbirlikli Öğrenme, Ders, Okuma, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sosyal Aktivite yöntemlerinden faydalanılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sürdürülebilir Kalkınma nedir? 2030’a kadar amaçlanan hedefler nelerdir?
2) BM İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi, Çeşitlilik/ Kapsayıcılık / Ayrımcılık/ Eşitlik kavramları
3) İnsan Hakları ve Küresel Hedefler, Çocuk Hakları, Kadın Hakları, Engelli Hakları, Göçmen Hakları
4) Çeşitlilik Türleri: Irk, Etnik köken Çeşitliliği, Yaş Çeşitliliği, Kültürel çeşitlilik, Cinsiyet ve Cinsel Yönelim Çeşitliliği, Fiziksel Yetenek ve Engellilik, Manevi / Din Çeşitliliği, İlişki/Aile Statüsü Çeşitliliği, Sosyoekonomik Çeşitlilik, İşyerinde Çeşitlilik
5) Üretim faaliyetlerinin, insana yakışır istihdam yaratmanın, girişimciliğin, yaratıcılık ve yenilikçiliğin desteklendiği kalkınma odaklı politikalar nelerdir?
6) Kişi başına düşen gelir artışının ulusal koşullara uygun olarak sürdürülmesi ve 2030’a kadar tam ve üretken istihdama ve insana yakışır işlere erişimlerinin sağlanması nasıl olur?
7) Kamuda, özel sektörde “Cam tavan” olgusu ve eşit işe eşit ücret
8) ARA SINAV HAFTASI
9) Toplumsal Cinsiyet Eşitliği nedir? Kalıp yargıları, toplumsal cinsiyet rolleri nelerdir? Cinsiyetçi dil nasıl değiştirilir? Kadının iş yaşamına katılımı, Kadının yönetici pozisyonlarındaki yeri, Parlamentoda ve siyasette kadın, Sağlık ve kadın, Mülteci kadın, Eğitim ve kadın
10) Göç/ Mülteciler; Eğitimden ve Toplumdan Dışlanma, Yoksulluk, Çocuk İşçi Çalıştırma, Erken Evlilikler
11) Hukukun üstünlüğü ilkesi nedir? Ulusal ve uluslararası düzeylerde geliştirilmesi ve herkesin adalete eşit biçimde erişiminin güvence altına alınması için yapılması gerekenler
12) Şiddetin tüm biçimlerinin ve şiddete bağlı ölüm oranlarının her yerde azaltılması için yapılan çalışmalar
13) Uluslararası hukuk alanında ayrımcılık tanımı. Birleşmiş Milletler-CEDAW (Kadınlara Karşı Her Türlü Ayrımcılığın Önlenmesi Uluslararası Sözleşmesi) ve Avrupa Konseyi -İstanbul Sözleşmesi
14) Ders konularının bir tekrarı, yarıyıl sınavı için uyarı ve yönlendirmeler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sunum, yaşam öyküleri, videolar ve dokümanlarla zenginleştirilmiştir.
Diğer Kaynaklar: UNDP, UN WOMEN, UNICEF arşivleri, SDG TOOLBOX

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 4 48
Sunum / Seminer 1 10 10
Ödevler 1 20 20
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 121

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek 3
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek
3) İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak.
4) Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak.
5) Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak.
6) İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak
7) Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak 4
8) Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek
9) Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak.
10) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek 2
11) İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak