Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders izlencesinin incelenmesi, film eleştirisi nedir ve giriş. |
|
2) |
Avrupa sinema akımları |
Stam, Robert. 2000. Film Theory: An Introduction. Oxford: Blackwell. |
3) |
Gerçeklik, gerçeğe yakınlık, mimesis |
Stam, Robert. 2000. Film Theory: An Introduction. Oxford: Blackwell. |
4) |
Kültür ve toplum |
Stam, Robert. 2000. Film Theory: An Introduction. Oxford: Blackwell. |
5) |
Psikanaliz ve sinema |
Stam, Robert. 2000. Film Theory: An Introduction. Oxford: Blackwell. |
6) |
Kültürel teoriler |
Stam, Robert. 2000. Film Theory: An Introduction. Oxford: Blackwell. |
7) |
Toplumsal cinsiyet ve sinema |
Stam, Robert. 2000. Film Theory: An Introduction. Oxford: Blackwell. |
8) |
Postmodern anlatılar |
Stam, Robert. 2000. Film Theory: An Introduction. Oxford: Blackwell. |
9) |
Post-kolonyal karşılaşmalar |
Stam, Robert. 2000. Film Theory: An Introduction. Oxford: Blackwell. |
10) |
Siberpunk, bilimkurgu |
Stam, Robert. 2000. Film Theory: An Introduction. Oxford: Blackwell.
Bukatman, Scott. 1993. Terminal Identity. Duke Uni. Press |
11) |
Bağımsız sinema |
Stam, Robert. 2000. Film Theory: An Introduction. Oxford: Blackwell.
|
12) |
Elektronik kültür, siberalan, distopya |
Stam, Robert. 2000. Film Theory: An Introduction. Oxford: Blackwell.
Bukatman, Scott. 1993. Terminal Identity. Duke Uni. Press |
13) |
Detektif, Neo-noir |
Stam, Robert. 2000. Film Theory: An Introduction. Oxford: Blackwell.
|
14) |
Sunumlar |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak |
5 |
2) |
Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim |
5 |
3) |
Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim |
3 |
4) |
Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim |
4 |
5) |
Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen |
3 |
6) |
Çekime hazır bir senaryo yazabilen |
1 |
7) |
Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen |
|
8) |
Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen |
|
9) |
Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
10) |
Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
11) |
Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip |
4 |
12) |
Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
5 |