SİNEMA VE TELEVİZYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV2928 | Film Atölyesi II | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİLAY ULUSOY |
Dersin Amacı: | Bir dramaturji elementi olarak kamera kullanımının anlatı üzerindeki etkisini kavramak ve farklı senaryolar için hangi kamera kullanım şekillerinin nasıl çalıştığını öğrenmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Kamera konumlarını ve açılarını öğrenir 2) Kamera hareketlerine hakimdir 3) Bir sahnede sabit kamera mı hareketli kamera mı kullanacağına karar verme yetisi edinir. 4) Senaryodan bir sahnenin kurulumunu yapabilir ve çekebilir. 5) Kamera hareketlerinin filmin genelinde nasıl bir etkisi olduğunu kavrar 6)Kurgunun filmin geneli üzerinde nasıl bir etkisi olduğunu kavrar 7)Kadraj öğrenir, görüntü oluşturabilir 8) Sabit ve hareketli görüntülerin görsel içerik ve teknik kontrolleri açısından değerlendirmeyi öğrenir 9) Oyuncusunu mizansende kadraj içerisinde nasıl hareket ettireceğini öğrenir |
Kamera açıları, konumları, sabit ya da hareketliliğinin dramaturji açısından nasıl kullanılacağı. Mizansen, kadraj oluşturma ve çekimin ve kurgunun filmin genelinde nasıl bir etki oluşturduğu. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kadraj ve Mizansen | |
2) | Sabit Kamera | |
3) | kamera Açıları | |
4) | Kamera Konumları | |
5) | Sabit Kamera Atölyesi | |
6) | Kamera hareketinin tarihi | |
7) | Nesnel- Öznek Kamera Hareketi | |
8) | Hareketli Kamera Atölyesi | |
9) | Aktörün dahil olduğu kamera hareketi | |
10) | Aktörlü Çekim Atölyesi | |
11) | Uzun Çekim/ Plan Sekans | |
12) | Uzun Çekim Atölyesi | |
13) | Kurgu | |
14) | Kurgu Atölyesi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 7 | 5 | 35 |
Proje | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | 3 |
2) | Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | 3 |
3) | Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | 3 |
4) | Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | 3 |
5) | Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | 3 |
6) | Çekime hazır bir senaryo yazabilen | 3 |
7) | Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | 3 |
8) | Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | 3 |
9) | Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | 3 |
10) | Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | 4 |
11) | Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | 3 |
12) | Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip | 3 |