İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0320 | 2030 Gündemi'ne Giriş: Sürdürülebilir Bir Dünya İçin Yeni Bir Gündem | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AHU ERGEN |
Dersin Amacı: | Bu ders, özellikle halkın bilgi ihtiyaçlarını karşılamak ve 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Gündemi ile ilgili farkındalığı artırmak amacıyla düzenlenmiştir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Milenyum Sonrası Kalkınma Hedefleri ile sürdürülebilir kalkınma izleri arasındaki yakınlaşmanın arkasındaki ana nedenleri tanımlama; Binyıl Kalkınma Hedefleri ile 2030 Gündemi arasındaki hırs, yapı, kapsam ve yaklaşım açısından farkı açıklama, Sürdürülebilir Kalkınma Hedefi alanında karşılaşılan zorlukları ve farklı hedefler arasındaki kilit bağlantıları belirleme, SDG'ler için finansman ve uygulama araçları ve Sürdürülebilir Kalkınma için Küresel Ortaklığın değişen niteliği açısından olası seçenekleri analiz etme, Sürdürülebilir kalkınma hedeflerinin uygulanması için gözden geçirme ve izlemenin önemini ve ayrıca kaliteli veri toplama ve veri okuryazarlığının kritik rol ve zorluklarını belirleme, Ulusal değerlendirme sistemlerinin, kapasitenin ve kapasite geliştirmenin zorluklarını takip ve inceleme süreçleri çerçevesinde anlama Seçilen SDG'lerin uygulanmasını destekleme konusunda belirli projeler hakkında yenilikçi fikirler üretin ve en çok oy alan fikirlerden birinin nasıl uygulanacağı hakkında bir çevrimiçi ekipte proje tasarlama, |
2015’e dört önemli BM anlaşmasının kabulü damga vurdu: Afet Riskini Azaltmada Sendai Çerçevesi, Addis Ababa Eylem Planı, 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Gündemi ve Paris Anlaşması. 2030 Gündemi, diğer üçü için bir şemsiye görevi görüyor. 2030 Gündemi, hem gelişmekte olan hem de gelişmiş ülkelerdeki ulusal strateji ve politikalar için genel bir vizyon ve küresel bir çerçeve sunuyor aynı zamanda 2030 yılına kadar mevcut ve ilerleyen dönüşüme öncülük etmesi bekleniyor. 2030 Gündemi, müzakereler sırasında halihazırda ulusal makamlar ve sivil toplum paydaşları arasında yüksek düzeyde bir ilgiye yol açtı. Bu aciliyet duygusu üzerine inşa etmek ve yeni 17 küresel hedefin uygulanmasını sağlamak için tüm kilit paydaşların bilgi ve becerilerinin geliştirilmesine yardımcı olmak özellikle önemli olacaktır. Ele alınması gereken kritik bilgi boşluklarından bazıları, sıradan vatandaşların ve karar mekanizmalarının Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerine ulaşmak için gereken değişiklikleri anlamasını içerir. Birçok soru soruluyor: Sürdürülebilir kalkınma hedefleri Binyıl Kalkınma Hedeflerinden önemli ölçüde farklı mı? Politikalarımız için “kimseyi geride bırakmamak” üzerine yeni bir odaklanmanın anlamı nedir? Ne tür eşitsizlikler var ve bunları ele almak neden önemli? Politika entegrasyonu nedir? Sürdürülebilir tüketim ve üretim, ekonomik büyüme ve yoksulluğun yok edilmesine nasıl ayak uyduruyor? Yollar ve halk sağlığı arasındaki bağlantı nedir? Okyanuslara veya denizlere erişimi olmayan bir ülkenin Hedef 14 için endişelenmesi gerekir mi? Şiddet, bir ülkenin kalkınma umutlarını etkiler mi? Bu 17 küresel hedef tam olarak ulusal politika eylemine nasıl çevrilir? Bu ders, bu tür öğrenme ihtiyaçlarına hitap etmek ve bu soruların bazılarına cevap vermek için tasarlanmıştır.Ders içeriği öncelikle, “Dünyamızı Dönüştürmek: Sürdürülebilir Kalkınma için 2030 Gündemi” ve “Addis Ababa Eylem Planı” gibi kilit BM Üye Devletleri’nin dökümanlarından yararlanmaktadır. Ayrıca, BM sekreteryasının ve diğer BM kardeş kurumlarının somut uzmanlığından da faydalanmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma ve izlencenin gözden geçirilmesi | |
2) | 2030 BM Sürdürülebilir Kalkınma Gündemi | |
3) | 2030 BM Sürdürülebilir Kalkınma Gündemi | |
4) | BM Tarihçesi ve Organları | |
5) | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
6) | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
7) | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Sürdürülebilirlik ve İş Dünyası | |
10) | Sürdürülebilirlik ve İş Dünyası | |
11) | Sürdürülebilirlik ve Bireyler | |
12) | Sürdürülebilirlik ve Bireyler | |
13) | Sürdürülebilirlik ve Kamu politikaları | |
14) | Sürdürülebilirlik ve Teknoloji |
Ders Notları / Kitaplar: | "The Post-2015 process and the origins of the 2030 Agenda From the MDGs to the 2030 Agenda: a call for transformative action The Sustainable Development Goals: policy integration and synergies Leveraging resources, working with partners: The implementation of the 2030 Agenda Follow-up, review and data for the 2030 Agenda" |
Diğer Kaynaklar: | "The Post-2015 process and the origins of the 2030 Agenda From the MDGs to the 2030 Agenda: a call for transformative action The Sustainable Development Goals: policy integration and synergies Leveraging resources, working with partners: The implementation of the 2030 Agenda Follow-up, review and data for the 2030 Agenda" |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 12 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 4 | 48 |
Küçük Sınavlar | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 119 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | |
2) | İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakimdir; dili etkin bir biçimde anlar ve kullanır. | |
3) | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. | |
4) | İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları etkili kulanır. | |
5) | Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. | |
6) | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir. | |
7) | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir. | |
8) | İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | |
9) | İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder. | |
10) | İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
11) | Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. | |
12) | Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. | |
13) | Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. | |
14) | Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. | 5 |
15) | Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. | |
16) | Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. | 5 |
17) | İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır. |