DİŞ HEKİMLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DENT5001 | Multidisipliner Klinik II | Bahar | 0 | 20 | 20 | 20 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi FATMA ÖNER |
Dersin Amacı: | 5. sınıf öğrencilerinin klinik uygulamalarındaki tecrübelerinin geliştirilmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler; -Öğrenciler periodontal hastalıklara yönelik doğru teşhis koyarlar, -Yeterli tedavi planlamasını değerlendirirler, -Cerrahi olmayan ve cerrahi periodontal tedavi seçimi kriterlerinin değerlendirirler, -Periodontal tedavi tekniklerinin uygulama biçimlerinin değerlendirirler, -Tedavi sonrası hastalık ve sağlık kriterlerinin değerlendirirler. -Bu ders dental volumetrik tomografi kullanılarak diş ve çevre dokularının normal ve patolojik anatomisinin ve implant planlamasının öğrenilmesini ve tomografi yazılımının kullanılmasını kapsar -Protez öncesi cerrahi teknikleri, endikasyonlarını ve kontrendikasyonlarını öğrenmek. Ayrıca protez öncesi cerrahi uygulamaların komplikasyonları ve tedavilerini öğrenmek. -Ağız cerrahisi açısından, kemoterapi ve radyoterapi gören hastaların nasıl değerlendirileceğini öğrenmek. -Odontojenik enfeksiyonlar ve tedavi prensiplerini öğrenmek. -Bakteriyel endokardit ve yara profilaksisini öğrenmek -Endodontik cerrahi teknikler, endikasyonları ve kontendikasyonlarını öğrenmek. Ayrıca endodontik cerrahinin komplikasyonları ve tedavi yöntemlerini öğrenmek. -Ağız içerisindeki ayırıcı tanı prensipleri ve biyopsi tekniklerini öğrenmek. -Ağız içerisindeki kist ve tümörlere yönelik cerrahi tedavi yöntemlerini öğrenmek -Dolgu maddelerinin klinik kullanımında karşılaşılacak zorluklarla başedebilir -Yapılan restorasyonların başarısızlık nedenlerinin tespit edebilir -Endodontik acil durumlara yaklaşımı bilir Kök kanalı tedavilerinde en sık görülen başarısızlık nedenlerini bilir -Travma geçiren dişleri tedavi edebilir -Vital veya devital dişleri beyazlatma yöntemlerini uyulayabilir -Çocuklarında Diş Tedavisi Prensiplerinin Sıralanabilmesi -Büyüme ve gilişim Döneminde Dental Yaklaşımın Tanımlanması -Ortodontik tanı yöntemleri hakkında yeterli bilgi sahibi olmak. -Kapanış bozukluklarını tespit edebilmek -Koruyucu ortodonti hakkında yeterli bilgi sahibi olmak. -Çevresel etkenlere bağlı oluşmaya başlamış kapanış bozukluklarını tespit etmek ve durdurulmasına yönelik uygulamalar hakkında bilgi sahibi olmak. -Hastaları uygun zamanda gerekli uzmanlık alanlarına yönlendirmeyi bilmek. -Ortodontik bozukluklara yol açabilecek hatalı diş hekimliği uygulamaları yapmamak -Sabit ve hareketli (tam ve bölümlü) protezlerde tedavi planlamasının yapılabilmesi -Diş preparasyon prensiplerinin teorik ve pratik olarak kavranması geçici restorasyon yapım tekniklerinin teorik olarak kavranması ve klinik öncesi geçici restorasyon yapım tekniklerinden direk yöntemin pratik uygulamasının kavranması -Sabit protez laboratuvar aşamalarının teorik olarak kavranması -Sabit protezlerde simantasyon aşamasının teorik kavranması -Tam protezlerde çeneler arası ilişkinin ve bu ilişkinin saptanma tekniklerinin teorik olarak kavranması -Hareketli (tam ve bölümlü) protezlerde diş dizimi uygulamasının teorik ve pratik kavranması -Hareketli bölümlü protez tasarım bilgisinin kazandırılması -Hareketli bölümlü protez gerekliliğini teşhis edebilme ve tedavi planlayabilme -Hareketli bölümlü protez hastalarında tedavi yaklaşımını öğrenme |
Periodontoloji, Oral Diagnoz ve Radyoloji, Ağız Diş ve Çene Cerrahisi, Endodonti, Restoratif Diş Tedavisi, Ortodonti ve Pedodonti Anabilim Dalı öğretim üyeleri ve araştırma görevlileri ile beraber klinik uygulamaların yapılması. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Periodontoloji Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri ve Araştırma Görevlileri ile Beraber Klinik Uygulamaların Yapılması | |
2) | Periodontoloji Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri ve Araştırma Görevlileri ile Beraber Klinik Uygulamaların Yapılması | |
3) | Oral Diagnoz ve Radyoloji Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri ve Araştırma Görevlileri ile Beraber Klinik Uygulamaların Yapılması | |
4) | Oral Diagnoz ve Radyoloji Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri ve Araştırma Görevlileri ile Beraber Klinik Uygulamaların Yapılması | |
5) | Ağız Diş Çene Cerrahisi Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri ve Araştırma Görevlileri ile Beraber Klinik Uygulamaların Yapılması | |
6) | Ağız Diş Çene Cerrahisi Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri ve Araştırma Görevlileri ile Beraber Klinik Uygulamaların Yapılması | |
7) | Endodonti Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri ve Araştırma Görevlileri ile Beraber Klinik Uygulamaların Yapılması | |
8) | Endodonti Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri ve Araştırma Görevlileri ile Beraber Klinik Uygulamaların Yapılması | |
9) | Restoratif Diş Hekimliği Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri ve Araştırma Görevlileri ile Beraber Klinik Uygulamaların Yapılması | |
10) | Restoratif Diş Hekimliği Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri ve Araştırma Görevlileri ile Beraber Klinik Uygulamaların Yapılması | |
11) | Ortodonti Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri ve Araştırma Görevlileri ile Beraber Klinik Uygulamaların Yapılması | |
12) | Ortodonti Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri ve Araştırma Görevlileri ile Beraber Klinik Uygulamaların Yapılması | |
13) | Pedodonti Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri ve Araştırma Görevlileri ile Beraber Klinik Uygulamaların Yapılması | |
14) | Pedodonti Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri ve Araştırma Görevlileri ile Beraber Klinik Uygulamaların Yapılması | |
15) | Protetik Diş Tedavisi Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri ve Araştırma Görevlileri ile Beraber Klinik Uygulamaların Yapılması | |
16) | Protetik Diş Tedavisi Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri ve Araştırma Görevlileri ile Beraber Klinik Uygulamaların Yapılması |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |