İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0368 Yükselen Teknolojiler ve İnsanlığın Geleceği Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. LÜTFİ ARDA
Dersin Amacı: Bu ders, yeni teknolojilerin insanlığın geleceği üzerindeki etkisini ve gerçek/potansiyel sonuçlarını analiz etmeyi amaçlayan giriş niteliğinde bir mühendislik dersidir.
Bu dersin iki temel amacı vardır. Birincisi Yeni teknolojileri açık ve anlaşılır bir şekilde sunmak, İkincisi ise Yeni teknolojilerin insanlığın geleceği üzerinde verdiği katkıyı anlatmaktır. Bu amaçlara ulaşmak için Yeni teknolojilerin gelişimine yönelik metodolojiler açıklanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
-3D yazıcı teknolojisinin sağladığı fırsatlar hakkında bilgi sahibi olmak.
-Sıfır emisyonlu hidrojen yakıt hücreli otomobil teknolojileri hakkında bilgi sahibi olmak
-Yeni nesil robot teknolojileri hakkında bilgi sahibi olmak
-Hisseden ve kaçınan insansız hava uçakları teknolojisi hakkında bilgi sahibi olmak.
-Geri dönüşümlü termoset plastikler halkkında bilgi sahibi olmak
-Hassas genetik mühendisliği teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak
-Yapay zeka gibi farklı teknolojilerin sağladığı zorluklar ve fırsatlar hakkında temel bilgiye sahip olmak
-Nöromorfik teknolojisi hakkında bilgi sahibi olmak
-Dijital gen teknolojisi hakkında bilgi sahibi olmak

Dersin İçeriği

3B yazıcı teknolojisi, sıfır emisyonlu hidrojen yakıt hücreli otomobiller teknolojisi,
yeni nesil robot teknolojisi, yeni yapay zeka teknolojisi dijital gen teknolojisi.

Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, örnek inceleme, grup çalışması, teknoloji destekli öğrenme ve diğer araçlardır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yükselen teknolojiler ve insanlığın geleceğine giriş
2) 3B yazıcı teknolojisi
3) Sıfır emisyonlu hidrojen yakıt hücreli otomobiller teknolojisi
4) Yeni nesil robot teknolojisi
5) Geri dönüşümlü termoset plastikler Teknolojisi
6) Hisseden ve kaçınan insansız hava uçakları teknolojisi
7) Yeni yapay zeka teknolojisi
8) Ara sınav
9) Nöromorfik teknolojisi
10) Dijital gen teknolojisi
11) Sunum-1
12) Sunum-2
14) Sunum-4

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1-3 Boyutlu yazıcılar ve kullanım alanları, ETU Sentez Iktisadi ve Idari Bilimler Dergisi Erzurum Teknik Universitesi · March 2021
2-Acar C. & Dinçer İ. (2019). Review and evaluation of hydrogen production options for better environment, Journal of Cleaner Production, 218(1), 835-849.
3-A Review on Robotics Technology International Journal of Engineering Research & Technology (IJERT) ISSN: 2278-0181 Published by, www.ijert.org ICADEMS - 2017 Conference Proceedings
4-Review of Some Applications of Unmanned Aerial Vehicles
Technology in the Resource-Rich Country
5- A Review on the Potential and Limitations of RecyclableThermosets for Structural Applications POLYMER REVIEWS2020, VOL. 60, NO. 2, 359–388https://doi.org/10.1080/15583724.2019.1673406
6- A Review of Artificial Intelligence (AI) in Education from 2010to2020, Hindawi Complexity Volume 2021, Article ID 8812542, 18 pages https://doi.org/10.1155/2021/8812542
7- 2022road map on neuromorphic computing and engineering, Neuromorph.Comput.Eng.2(2022)022501,
8- Digital Technologies: Advancing Individualized Treatments through Gene and Cell Therapies, Pharmacogenetics, and Disease Detection and Diagnostics, Biomedicines. 2022 Oct; 10(10): 2445.
Published online 2022 Sep 30. doi: 10.3390/biomedicines10102445
9- The genome editing revolution: review, Journal of Genetic Engineering and Biotechnology, 18, Article number: 68 (2020)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 4 52
Sunum / Seminer 1 20 20
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 115

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
2) İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakimdir; dili etkin bir biçimde anlar ve kullanır.
3) Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır.
4) İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları etkili kulanır.
5) Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular.
6) İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir.
7) İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir.
8) İngilizce öğretim süreçlerini planlar.
9) İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder.
10) İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
11) Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular.
12) Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur.
13) Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler.
14) Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. 5
15) Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular.
16) Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. 5
17) İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır.