LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LOG4943 | Sürdürülebilir Lojistik ve Tedarik Zincirleri | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY |
Dersin Amacı: | Şirketlerin faaliyetlerini yürütürken karşılaştıkları çevresel zorluklara yaklaşımda yetenek göstermek; bu sorunları analiz etmek ve lojistik ve tedarik zinciri yönetimi de dahil olmak üzere disiplinler arası çalışma olarak çözümler önermek için bilimsel yöntemleri kullanabilmek. Bu bağlamda, bu dersin amacı, Birleşmiş Milletler'e (BM) göre "gelecek nesillerin kendi ihtiyaçlarını karşılama yeteneğini tehlikeye atmadan bugünün ihtiyaçlarını karşılayabilen kalkınma" olarak tanımlanan Sürdürülebilir Kalkınma çerçevesinde lojistik faaliyetlerini değerlendirme bilgi ve becerisini kazanmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin sonunda şunları yapabileceksiniz: Sosyal, çevresel ve ekonomik - ilgili değişimin itici güçlerini analiz etmek Sürdürülebilir kalkınmayı tanımlama yeteneği kazanmak Özellikle lojistik sektörü olmak üzere çeşitli endüstrilerin karbon emisyonlarını anlama ve çevre kirliliği üzerindeki etkilerini kavrama yeteneği kazanmak Yeşil lojistik, atık yönetimi, yeşil tedarik zinciri ve ters lojistik gibi ilgili kavramları anlama ve ayırt etme yeteneği kazanmak Yeşil lojistik çözümlerini analiz etme ve önerme yeteneği kazanmak |
Bu ders yüz yüze yürütülecektir. Ders sırasında MS Teams açık olmayacaktır. Ayrıca kayıt da yapılmayacaktır. Bu nedenle, derse katılmak sizin sorumluluğunuzdadır. Öğretim yaklaşımı, dersler, ders tartışmaları, ara sınav, final sınavı ve öğrenci sunumlarının bir karışımından oluşur. Ders, pasif dinleme yerine yaparak öğrenmeyi vurgular. Bu nedenle, okumalarda geliştirilen kavramları tekrarlamak yerine, ders oturumları ders materyalini araştırmaya, genişletmeye ve uygulamaya ayrılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders tanıtımı Dersin kapsamı, gerekçesi, önemi, kuralları Dersten beklentiler | |
2) | Ne kadar sürdürülebilirsiniz? Tedarik Zinciri Yönetimi ve Lojistiğine Giriş | |
3) | Sürdürülebilirlik bilimi SDG 17 hedefleri Üçlü temel çizgi yaklaşımı Çevresel sürdürülebilirlik: Lojistik yöneticileri için yeni bir öncelik Yeşil lojistik, sürdürülebilir kalkınma ve kurumsal sosyal sorumluluk | |
4) | Karbon ve su ayak izi | |
5) | Sürdürülebilir ulaşım Yük taşımacılığının dış etkilerinin değerlendirilmesi Yükün 'daha yeşil' ulaşım modlarına aktarılması | |
6) | Sürdürülebilir depolama Depolamanın çevresel etkisini azaltma | |
7) | Ürün tasarımı, temiz üretim ve paketleme Sürdürülebilir satın alma ve tedarik | |
8) | MID-TERM | |
9) | Ters lojistik Atık Yönetimi Döngüsel ekonomi | |
10) | Performans Değerlendirmesi Sürdürülebilir Tedarik Zinciri Ölçümleri Değerlendirmesi Küresel Tedarik Zincirlerinde Sosyal ve Çevresel Performansı İyileştirme | |
11) | Sektörden Konuk Konuşmacı şirketin (tarih değişebilir) Sürdürülebilirlik faaliyetlerini paylaşacak | |
12) | Öğrencilerin sunum ve raporlarına hazırlıkları | |
13) | Seçilen şirketin sürdürülebilirlik faaliyetleri ekip üyeleri tarafından raporlanacak ve sunulacaktır. | |
14) | Seçilen şirketin sürdürülebilirlik faaliyetleri ekip üyeleri tarafından raporlanacak ve sunulacaktır. |
Ders Notları / Kitaplar: | Books David B, G., Trautrims, A., & Wong, C. Y. (2021). Sustainable logistics and supply chain management. Kogan page. McKINNON, Alan; BROWNE, Michael; PIECYK, Maja and Anthony WHITEING, (2015), Green Logistics, Improving the Environmental Sustainability of Logistics, Kogan Page Limited, London UK. Bouchery, Y., Corbett, C. J., Fransoo, J. C., & Tan, T. (Eds.). (2016). Sustainable supply chains: A research-based textbook on operations and strategy (Vol. 4). Springer. Harvard Business Review Cases / Academic Articles Atasu, A., Dumas, C., & Van Wassenhove, L. N. (2021). The circular business model. Harvard Business Review, 99(4), 72-81. Lee, H. L. (2010). Don’t tweak your supply chain–rethink it end to end. Harvard Business Review, 88(10), 62-69. Villena, V. H., & Gioia, D. A. (2020). A more sustainable supply chain. Harvard Business Review, 98(2), 84-93. Khurshid, A., Khan, K., & Cifuentes-Faura, J. (2023). 2030 Agenda of sustainable transport: Can current progress lead towards carbon neutrality?. Transportation Research Part D: Transport and Environment, 122, 103869. Sharma, M., Luthra, S., Joshi, S., Kumar, A., & Jain, A. (2023). Green logistics driven circular practices adoption in industry 4.0 Era: A moderating effect of institution pressure and supply chain flexibility. Journal of Cleaner Production, 383, 135284. https://www.ey.com/en_gl/insights/supply-chain/supply-chain-sustainability-2022 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 14 |
Sunum / Seminer | 5 | 5 |
Ödevler | 2 | 6 |
Ara Sınavlar | 7 | 7 |
Final | 7 | 14 |
Toplam İş Yükü | 88 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |