GASTRONOMİ (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GMS3202 Türk Yöre Mutfakları II Bahar 1 4 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ZEHRA DİLİSTAN SHIPMAN
Dersin Amacı: Bu ders , Türkiye'nin çeşitli coğrafi yörelerinden o yöreye özel bitkileri, o yörenin tarımsal ve coğrafi yapısını tartışırken aynı zamanda yörenin popüler yemeklerini tarifine uygun şekilde yapmak ve yöreye has bir sofra oluşturmak amacındadır.
Yörelere ait kurutma, sirkeleme ve turşulama tekniklerini, tarhana vb. ürünlerin yapımına dair püf noktalar öğretmeyi amaçlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Coğrafi yörelere has ürünlere dair bilgi sahibi olacak
Coğrafi bölgelere ait yemek kültürlerine dair bilgi sahibi olacak
Coğrafi bölgelere ait yemek saklama ve muhafaza etme yöntemlerini öğrenecek

Dersin İçeriği

Türkiye'nin yöresel mutfaklarına ait yemeklerin teorik ve pratik uygulamaları bu dersin içeriğini oluşturur.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş
2) Karadeniz Bölgesi ve menü uygulamaları
3) Karadeniz Bölgesi ve menü uygulamaları
4) Marmara Bölgesi ve menü uygulamaları
5) Ege Bölgesi ve menü uygulamaları
6) Ege Bölgesi ve menü uygulamaları
7) Akdeniz Bölgesi ve menü uygulamaları
8) Ara sınav
9) Akdeniz Bölgesi ve menü uygulamaları
10) İç Anadolu Bölgesi Bölgesi ve menü uygulamaları
11) İç Anadolu Bölgesi Bölgesi ve menü uygulamaları
12) Doğu Anadolu Bölgesi Bölgesi ve menü uygulamaları
13) Doğu Anadolu Bölgesi Bölgesi ve menü uygulamaları
14) Güneydoğu Anadolu Bölgesi ve menü uygulamaları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Tuğrul Şavkay, Osmanlı Mutfağı
Eskimeyen Tatlar, Semahat Arsel
Mehmet Kâmil, Melceü T TabbahinKullanacağımız reçeteler ile ilgili sunum ve tarifler çeşitli kaynaklardan derlenerek “It’s Learning” sistemine yüklenecektir. Herhangi bir materyale erişemiyorsanız, lütfen dersin öğretim görevlisiyle iletişime geçin.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 60
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Uygulama 14 4 56
Proje 2 40 80
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 154

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
2) - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
4) - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.