GASTRONOMİ (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GMS2202 Mutfak Uygulamaları II Bahar 0 4 2 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ZEHRA DİLİSTAN SHIPMAN
Dersin Amacı: Derste hedeflenen amaç; 3. haftadan itibaren malzemenin hazırlığı ile başlamak ve doğru ekipmanları, doğru şekilde kullanmayı öğrenerek kusursuz stock yapımını kavramak ve devam eden her hafta sosların ve çorbaların hazırlanmasında uzmanlık kazanmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi tamamlamaya hak kazanan öğrenciler aşağıdakileri yapabilme yetisine sahip olacaklardır.

- Stockları, Sosları ve Çorbaları sınıflandırabilme
- Birden çok reçeteye aynı zaman içerisinde hakim olabilme becerisi
- Pişirme tekniklerini uygulayabilme becerisi
- Öğrencilerin 5 Temel Sos hakkında gerekli donanıma sahip olmasını sağlamaktır

Dersin İçeriği

Stocklar - Soslar - Çorbalar dersi, temel teknikler ve ürün kullanımı ile adım adım takip edilmesi gereken talimatlar üzerine kurgulanmıştır. Bu ders; stockların, sosların ve çorbaların hazırlanması, hijyen ve devamlılık, ders içeriğine uygun hazırlanan ürünlerin saklama ve depolama konularını içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş; Genel Mutfak Kuralları ve Syllabus
2) Stock Uygulamaları, Kahverengi Stock Hazırlama Prosedürü, Beyaz Stock Hazırlama Prosedürü
3) Stock Uygulamaları, Kahverengi Stock Hazırlama Prosedürü,Beyaz Stock Hazırlama Prosedürü, Court Boullion
4) Kıvam Vericiler ve Uygulama Alanları, Ana Sosların Sınıflandırılması
5) Sosların Sınıflandırılması; Bechamel Ailesi ve Türevleri
6) Sosların Sınıflandırılması; Veloute Ailesi ve Türevleri
7) Sosların Sınıflandırılması; Espagnole Familyası ve Türevleri
8) Ara sınav
9) Sosların Sınıflandırılması; Domates Sos ve Türevleri
10) Sosların Sınıflandırılması; Emülsifiye Soslar
11) Çorbaların Sınıflandırılması; Hazırlama ve Servis Prosedürleri
12) Çorbaların Sınıflandırılması; Hazırlama ve Servis Prosedürleri
13) Çorbaların Sınıflandırılması; Hazırlama ve Servis Prosedürleri
14) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haftalık içeriklerde bulunan ders notları
Diğer Kaynaklar: Practical Proffesional Cookery

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 60
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Uygulama 14 4 56
Proje 2 50 100
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 160

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
2) - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
4) - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.