Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma, dersin içeriğine ve işlenişine ait bilgilerin aktarılması, tanışma oyunları
|
|
2) |
Oyun nedir? Oyunun insan yaşamındaki önemi nedir? |
|
3) |
Yaratıcı drama nedir? Yaratıcı dramanın grup çalışmaları için önemi nedir? |
|
4) |
Yaratıcı drama ve oyun ilişkisi |
|
5) |
Yaratıcı drama ve takım oyunları |
|
6) |
Yaratıcı drama ve sinerji oyunları |
|
7) |
Yaratıcı dramada dikkat ve odaklanma oyunları |
|
8) |
Ara Sınav Haftası |
|
9) |
Yaratıcı drama atölyesi ve empati duygusu ilişkisi |
|
10) |
Yaratıcı drama atölyesi ve yabancılaştırma duygusu ilişkisi |
|
11) |
Yaratıcı dramada yöntem ve teknikler |
|
12) |
Dünya'da yaratıcı dramanın gelişimi |
|
13) |
Türkiye'de yaratıcı dramanın gelişimi |
|
14) |
Özgün yaratıcı drama atölye planı hazırlama |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde yaratıcı drama. YKY, Yapı Kredi Yayınları.,
McCaslin, N. (2016). Yaratıcı drama sınıf içinde ve dışında. Çev. Ed. Pınar Özdemir Şimşek), Sekizinci Baskı, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Sezgin, B. (2015). Oyun-tiyatro-drama ilişkisi: Kuram ve uygulama. Bgst Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: |
Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde yaratıcı drama. YKY, Yapı Kredi Yayınları.,
McCaslin, N. (2016). Yaratıcı drama sınıf içinde ve dışında. Çev. Ed. Pınar Özdemir Şimşek), Sekizinci Baskı, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Sezgin, B. (2015). Oyun-tiyatro-drama ilişkisi: Kuram ve uygulama. Bgst Yayınları. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek |
3 |
2) |
Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek |
|
3) |
İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
|
4) |
Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. |
|
5) |
Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. |
|
6) |
İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak |
|
7) |
Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak |
4 |
8) |
Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek |
|
9) |
Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. |
|
10) |
En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek |
2 |
11) |
İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |
|