DİŞ HEKİMLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DENT2006 | Fizyoloji | Bahar | 1 | 0 | 2 | 2 |
Öğretim Dili: | |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi FATMA ÖNER |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, insan vücudunu hücreden dokuya, dokudan organa incelemek; organların oluşturduğu sistemleri yapısal ve işlevsel olarak incelemek ve insan vücudu homeostazını korumak için bu sistemlerin birbirleriyle uyum içinde nasıl çalıştığını anlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersi alan öğrenciler bu dersin bitişi ile: 1. İnsan vücudunu oluşturan organ ve sistemlerin yapı ve işlevlerini genel kavramlarla açıklar. 2. Hücre ve hücre organellerinin yapı ve işlevlerini tanımlar. 3. İskelet, kalp ve düz kaslar arasındaki yapısal ve işlevsel farklılıkları tanımlar. 4. Kanın yapısını ve işlevini tanımlar. 5. Kardiyovasküler sistemi yapısal ve işlevsel olarak tanımlar. Ayrıca bu sistemin önemli unsurlarını ve değişkenlerini öğrenmiş olur. 6. Dolaşım sistemi bileşenlerini ve bu bileşenlerin fizyolojik önemini tanımlar. 7.Solunum sistemi bileşenlerini ve bu bileşenlerin insan yaşamındaki önemini ve işlevlerini tanımlar. 8. Merkezi ve periferik sinir sistemi arasındaki yapısal ve işlevsel farklılıkları tanımlar. 9. İnsan vücudu homeostazını sürdürmek için gerekli olan böbrek sisteminin yapısal ve fonksiyonel değişikliklerini tanımlar. 10. Sinir sistemi ve endokrin sistem arasındaki rolü ve işbirliğini açıklar. 11. Erkek ve dişi üreme sistemlerini oluşturan yapıları ve işlevlerini açıklar. 12. Gastrointestinal sistemin yapı ve fonksiyonlarını tanımlar |
Hücre ve hücre organelleri, İskelet Kası, Düz Kas, Kalp Kası, Kan Fizyolojisi, Kardiyovasküler sistem, Solunum sistemi, Nöron, Sinaps, Sinir sistemi, Nörofizyoloji, Endokrin sistem, Gastrointestinal sistem, Renal Sistem. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Fizyolojiye Giriş ve Homeostasis | |
2) | Hücre Fizyolojisi | |
3) | İskelet Kası ve Nöromusküler Sinir Kavşağı | |
4) | Düz Kas ve Kalp Kası Fizyolojisi | |
5) | Kan Fizyolojisi | |
6) | Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi | |
7) | Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi II | |
8) | Solunum Sistemi Fizyolojisi | |
9) | Solunum Sistemi Fizyolojisi II | |
10) | Nörofizyoloji | |
11) | Nörofizyoloji II | |
12) | Renal Fizyoloji | |
13) | Endokrin ve Üreme Sistem Fizyolojisi | |
14) | Endokrin ve Üreme Sistem Fizyolojisi II | |
15) | Gastrointestinal Sistem Fizyolojisi | |
16) | Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.Guyton&Hall; Textbook of Medical Physiology 2.Lauralee Sherwood;Human Physiology from cell to system 3.Ganong's Review of medical physiology 4.Stuart Ira Fox ;Human Physiology 5.Walter F. Boron, Emile L. Boulpaep, Medical Physiology 6.Robin R. Preston, Thad E. Wilson.Lippincott (R) Illustrated Reviews: Physiology 7.Agar E. İnsan Fizyolojisi. TFBD. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 8 | % 20 |
Ara Sınavlar | 4 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |