ANESTEZİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
REK5207 Pazarlamanın Temel İlkeleri Güz 3 0 3 14
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. SERDAR PİRTİNİ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı; öğrencilerin pazarlama iletişiminin temel kavramlarını derinlemesine kavramasını sağlamak, öğrencilerin kurum ve kuruluşlarda bütünleşik pazarlamanın rolünü kavramalarını sağlamak ve bir pazarlama iletişimi kampanyasını işletmelere uyarlayabilmesini sağlamaktır.


Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Pazarlama iletişimi çalışmalarını teorik ve pratik olarak anlamak.
2. Pazarlama iletişimi karması bileşenlerini (reklam, halkla ilişkiler, satış promosyonları, doğrudan pazarlama, kişisel satış) anlayamak.
3. Pazarlama iletişimi karması bileşenlerinin bir arada kullanımının doğurduğu sinerjiyi anlamak.
4. Entegre pazarlama iletşimi planı oluşturabilmek, hedef pazarlara uyarlayabilmek, pazarlama iletşimi karması kullanabilmek ve pazar araştırmalarını anlayabilmek.
5. Bir işletme için pazarlama iletişimi projesi hazırlayabilmek.
6. Çevresel tarama ve vaka incelemesi ile pazarlama iletişimi problemlerini çözebilmek.

Dersin İçeriği

Pazarlama iletişiminin temel kavramları. Kurum ve kuruluşlarda bütünleşik pazarlamanın rolü. Bütünleşik Pazarlama İletişimi araçlarının tanımlarını ve uygulamaları.Bir pazarlama iletişimi kampanyasını işletmelere uyarlaması.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş.
2) Pazarlama iletişimine genel bakış ve iletişim süreci.
3) İletişim süreci.
4) Satın alma davranışı.
5) Pazarlama iletişimi planlama süreci.
6) Medya planlama ve strateji.
7) Medyanın değerlendirilmesi.
8) Pazarlama iletişimi araçları.
9) Reklam, marka yönetimi, markalama.
10) İletişim stratejileri.
11) Halkla ilişkiler, tanınma, kurumsal imaj.
12) Kurumsal reklam, event ve sponsorluk.
13) Doğrudan pazarlama ve kişisel satış.
14) Promosyon programlarının amaçları ve bütçelendirilmesi.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları haftalık olarak verilecektir. / Will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: Ders notları haftalık olarak verilecektir.

Course notes will be given weekly.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sunum / Seminer 5 35
Ara Sınavlar 7 35
Final 7 60
Toplam İş Yükü 172

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme
2) Alan terminolojisini etkin kullanabilme
3) Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme
4) Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme
5) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme
6) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilme
7) Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurabilme
8) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme
9) Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme
10) Anestezi uygulaması öncesinde hastanın değerlendirilmesini ve hazırlanmasını sağlayabilme
11) Anestezi uygulaması öncesinde ameliyat odasında gerekli hazırlıkları yapabilme
12) Anestezi uygulaması sırasında hastanın takibini yapabilme gerektiğinde müdahale edebilme
13) Cerrahi sonunda hastanın uyandırılması döneminde hastanın havayolu değerlendirmesini yapabilme ve hastanın odasına alınmasına kadar ki süreçte hasta güvenliğini sağlayabilme