AVRUPA BİRLİĞİ İLİŞKİLERİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
REK5207 Pazarlamanın Temel İlkeleri Bahar 3 0 3 14
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. SERDAR PİRTİNİ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı; öğrencilerin pazarlama iletişiminin temel kavramlarını derinlemesine kavramasını sağlamak, öğrencilerin kurum ve kuruluşlarda bütünleşik pazarlamanın rolünü kavramalarını sağlamak ve bir pazarlama iletişimi kampanyasını işletmelere uyarlayabilmesini sağlamaktır.


Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Pazarlama iletişimi çalışmalarını teorik ve pratik olarak anlamak.
2. Pazarlama iletişimi karması bileşenlerini (reklam, halkla ilişkiler, satış promosyonları, doğrudan pazarlama, kişisel satış) anlayamak.
3. Pazarlama iletişimi karması bileşenlerinin bir arada kullanımının doğurduğu sinerjiyi anlamak.
4. Entegre pazarlama iletşimi planı oluşturabilmek, hedef pazarlara uyarlayabilmek, pazarlama iletşimi karması kullanabilmek ve pazar araştırmalarını anlayabilmek.
5. Bir işletme için pazarlama iletişimi projesi hazırlayabilmek.
6. Çevresel tarama ve vaka incelemesi ile pazarlama iletişimi problemlerini çözebilmek.

Dersin İçeriği

Pazarlama iletişiminin temel kavramları. Kurum ve kuruluşlarda bütünleşik pazarlamanın rolü. Bütünleşik Pazarlama İletişimi araçlarının tanımlarını ve uygulamaları.Bir pazarlama iletişimi kampanyasını işletmelere uyarlaması.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş.
2) Pazarlama iletişimine genel bakış ve iletişim süreci.
3) İletişim süreci.
4) Satın alma davranışı.
5) Pazarlama iletişimi planlama süreci.
6) Medya planlama ve strateji.
7) Medyanın değerlendirilmesi.
8) Pazarlama iletişimi araçları.
9) Reklam, marka yönetimi, markalama.
10) İletişim stratejileri.
11) Halkla ilişkiler, tanınma, kurumsal imaj.
12) Kurumsal reklam, event ve sponsorluk.
13) Doğrudan pazarlama ve kişisel satış.
14) Promosyon programlarının amaçları ve bütçelendirilmesi.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları haftalık olarak verilecektir. / Will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: Ders notları haftalık olarak verilecektir.

Course notes will be given weekly.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sunum / Seminer 5 35
Ara Sınavlar 7 35
Final 7 60
Toplam İş Yükü 172

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) AB çalışmaları alanında bilimsel metodları kullanarak veri inceleme, yorumlama ve kanıya varma becerisinin kazanılması. 2
2) AB çalışmaları alanında görev yapan yetkilileri ve kurumları bilgilendirme, nicel ve nitel verilerle desteklenen çözüm önerileri üretme ve fikir geliştirme becerisinin kazanılması. 2
3) AB çalışmalarının yararlandığı diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, uluslararası ilişkiler, hukuk, ekonomi, sosyoloji vb.) faydalanabilme ve bu disiplinler hakkında genel bilgi sahibi olma. 3
4) Avrupa Birliği ve AB – Türkiye İlişkileri hakkındaki güncel gelişmeleri değerlendirebilme. 2
5) Yazılı ve sözlü iletişimde ve özellikle AB çalışmaları alanında en iyi şekilde İngilizce kullanabilme. 1
6) AB Çalışmaları alanında veri toplama, yorumlama, dağıtma ve uygulama süreçlerinde etik, toplumsal ve bilimsel değerler uyarınca hareket etmek. 1
7) Avrupa Birliği’nin temellerini, tarihsel gelişimini, kurumlarının işleyişlerini, karar alma sistemini ve ortak politikalarını kavrayabilmek ve analiz edebilmek. 2
8) AB'nin içinden geçmekte olduğu yasal, mali ve kurumsal değişiklikleri değerlendirebilmek. 2
9) AB genişleme sürecinin ana aktör ve kurumlarını tanıyarak bu sürecin dinamiklerini kavrayabilmek ve Türkiye’nin üyelik sürecini daha önceki genişleme örnekleri ile karşılaştırabilmek. 2
10) AB’nin Türkiye’nin siyasi, toplumsal ve ekonomik sistemlerine etkisini analiz edebilmek. 2
11) AB 'proje kültürü' ile tanışmak ve AB formatında proje hazırlamaya yönelik becerileri kazanmak. 2
12) Uluslararası İlişkiler kuramlarını ve kavramlarını AB'nin tarihi gelişimi ile ilişkilendirebilme. 3