Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
P. Lavignac, Ritim okuma (tekli ve ikili partiler), çevrim akorlar;
D. aralıklar; hata bulma; Triadlar ve çevrimleri hatırlama, armonik dikte |
|
2) |
P. Lavignac, diziler, anahtar okuma; düet, çal-söyle
D. Melodik ve çok sesli dikte, hata bulma, tüm aralıklar. |
Anahtar okuma için Lavignac 1C fa anahtarı deşifre edilecek |
3) |
P. Lavignac melodiler, ritim okuma, yedili akorlar ve birinci çevrimleri; Düet söyleme
D. Tüm aralıklar (yukarı- aşağı, TT), akorlar, armonik dikte |
|
4) |
P. Lavignac melodiler, dizi ve aralık söyleme, Çal-söyle deşifre
D. Ritmik dikte, tüm akorlar ve aralıklar (aşağı, TT), melodik dikte, hata bulma |
|
5) |
P. Lavignac melodiler, ritim okuma, diziler (modlar devam), anahtar okuma; düetler
D. Melodik ve armonik dikte (kadanslar), dört sesli akorlar (D7 birinci çevrim) ve aralıklar (aşağı, TT), modlar |
|
6) |
P. Lavignac melodiler, toplu solfej, dört sesli akorlar, çal-söyle
D. melodik, ritmik ve polifonik dikte, tüm akorlar (birinci ve ikinci çevrimler) ve aralıklar, modlar, hata bulma |
|
7) |
P. Lavignac melodiler, Ritim okuma, Fontaine/Dandelot, diziler (modlar devam), araliklar; anahtar okuma
D. Melodik ve armonik dikte, kadanslar |
|
8) |
Arasınav |
|
9) |
P. Lavignac melodiler, toplu solfej, akorlar, ritim okuma, diziler; çal-söyle, düetler D. melodik, armonik ve ritmik dikte, tüm akorlar, modlar ve aralıklar (aşağı, yukarı), hata bulma |
|
10) |
P. Lavignac melodiler, anahtar okuma, aralıklar ve tüm akorlar (D7 çevrimler dahil)
D. diziler, aralıklar, armonik dikte, ritmik dikte, akorlar, kadanslar |
|
11) |
P. Lavignac melodiler, toplu solfej, akorlar, ritim okuma, çal-söyle
D. melodik ve ritmik dikte, tüm akorlar ve aralıklar, hata bulma |
|
12) |
P. Lavignac melodiler, ritim okuma, anahtar okuma, aralıklar;
D. akorlar, armonik dikte, ritmik dikte, kadanslar |
|
13) |
P. Lavignac melodiler, toplu solfej, ritim okuma, akorlar ve modlar, çal-söyle
D. melodik ve ritmik dikte, tüm akorlar, aralıklar ve modlar |
|
14) |
Genel tekrar |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ana dalına bağlı olarak müzik alanında icra bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme. |
5 |
2) |
Müzik alanına içkin olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alt-disiplinleri bir arada değerlendirebilme. |
2 |
3) |
Müzik alanında yetkin teknik bilgilerini özgünleştirebilme. |
3 |
4) |
Müzik alanında hakim olan evrensel ölçütleri takip edebilme becerisi kazanma ve uluslararası platformlarda yer alabilecek donanıma sahip olma. |
3 |
5) |
Müzik alanındaki teorik ve pratik birikimini sanat teorisi ve estetik alanlarındaki kavramsal ve soyut düşünme becerileri ile birlikte değerlendirebilme. |
|
6) |
Eser üretimi ve icrasının gerektirdiği çalışma sürecini tasarlayabilme ve zaman yönetimi yapabilme becerisini kazanma. |
5 |
7) |
Müzik tarihine hakim olarak, kendi ana dalı ve diğer disiplinler arasındaki tarihsel ve toplumsal ilişkiler hakkındaki farkındalığı arttırma |
|
8) |
Sanatsal eleştirinin eser ile ilgili soyutlama becerilerini kazanma ve bunu kendi pratikleri üzerinde değerlendirebilme. |
|
9) |
Yaratıcı düşüncenin müzik alanındaki karşılıklarını bulma ve geliştirme hakkında tecrübe sahibi olma. |
3 |
10) |
Konser ve konsept etkinlikler gibi farklı alanlarda projeler yapabilme, bunun organizasyonu ve pratiği ile ilgilenebilme. Öncesi ve sonrasındaki gereklerini yerine getirebilme. |
5 |