MÜZİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MSC1105 | Yardımcı Piyano I | Güz | 1 | 0 | 1 | 3 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. YEŞİM PEKİNER |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı: Öğrencinin piyanoyu tanıyabilmesi, piyano eğitiminin ilgili alan derslerine katkı sağlaması, eşlik bilgisi kazandırması ve öğrencinin bu çalgıyla ilgili araştırmalara yönelebilmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Piyanistler dışındaki bütün öğrenciler Klasik Batı müziğinin temel çalgısı piyanoyu ve on iki ton eşit tampereman sistemini tanıyabilecek ve iki partiyi aynı anda görüp çalabileceklerdir. 2. Armonileri duyabileceklerdir. 3. Piyanoyla eşlik yapabileceklerdir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Piyanoyu tanıma ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi edinme | |
2) | Parmak ve duruş pozisyonlarını öğrenme | |
3) | Piyanonun oktav sahasını tanıma | |
4) | Majör gam çalışması | |
5) | Majör gam ve arpej çalışmaları | |
6) | Minör gam çalışması | |
7) | Minör gam ve arpej çalışmaları | |
8) | Ara sınav | |
9) | Öğrencinin düzeyine uygun metotlardan eser seçilmesi | |
10) | Seçilen eserlerin çalışılması | |
11) | Seçilen eserlerin çalışılması | |
12) | Seçilen eserlerin çalışılması | |
13) | Seçilen eserlerin çalışılması | |
14) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Scales, arpeggios, chord progressions Gamlar, arpejler, akor çalışmaları |
Diğer Kaynaklar: | Beyer, Beringer, Czerny Op. 599, Hanon metodları. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 5 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |