MÜZİK TEKNOLOJİSİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MSC1103 | Solfej I | Güz | 1 | 2 | 2 | 5 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Uzman ÖZGECAN KUNTZ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, temel müzik ve müzisyenlik becerilerini solfej okuma, melodik ve ritmik dikte gibi dinleme ve performans çalışmaları ile geliştirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Temel müzik teorisi konularında gerekli tüm teorik donanıma sahiptir. 2. Teorik konulardan basit aralıklar, 3 sesli akorlar ile tonalite sistemindeki akorsal hiyerarşiyi işitsel olarak algılayabilme donanıma sahiptir. 3. Tonal dizileri işitsel olarak tanıyabilir. 4. Tonal diziler ile modülasyonsuz, tek ve iki sesli dikteler yapabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders Giris Dinleme: Araliklar 1, Diziler 1. Performans: Ritim 1. Elle tartim. | |
2) | D: Ritmik Dikte 1. P: Araliklar ve diziler. Melodi okuma, Lavignac. | |
3) | D: Araliklar 2, Akorlar 1. Hata bulma, Polifonik Dikte. P: Ritim. 1. Melodi okuma Lavignac. Basit düet okuma. | |
4) | D: Melodik Dikte 1. P: Araliklar ve diziler. Melodi okuma Lavignac. Duet okuma. | |
5) | D: Armonik Dikte 1. Hata Bulma, Polifonik Dikte. P: Melodi okuma Lavignac. Duet Ch. 3. Ritim calismasi | |
6) | D: Melodik Dikte 2. P: Aralik ve dizi. Melodi okuma, Lavignac. Düetler. | |
7) | D: Araliklar 3, Diziler 2. P: Ritim. Melodi okuma, Lavignac. | |
8) | Arasınav | |
9) | D: Ritmik dikte 2. P: Aralik ve Dizi okuma. Ritim egzersizleri. Melodi Okuma Lavignac, Duetler. | |
10) | D: Ritmik Dikte 3. Hata Bulma, Polifonik Dikte. P: Melodi okuma Lavignac. Duet okuma | |
11) | D: Araliklar 4, Akorlar 2. Hata bulma, Polifonik Dikte. P: Melodi okuma Lavignac | |
12) | D: Melodik Dikte 3. P: Araliklar ve diziler. Melodi okuma Lavignac. Duetler | |
13) | D: Araliklar, ritmik ve melodik dikte, P: Melodi okuma Lavignac, ritim okuma | |
14) | Genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Lavignac (Volume: I-A), Manuel Pratique Cles de Sol, Fa et Do (Gerges Dandelot). |
Diğer Kaynaklar: | Dictees Musicales (Simone Petit, Volume. I), Dictees Musicales (Divers Auteurs Volume.I), Traite Pratique Du Rythme Mesure (Fernand Fontaine), Exercices D’intonation (Anne-Marie Mangeot Volume.I) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 15 |
Küçük Sınavlar | 3 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 0 | 3 | 0 |
Küçük Sınavlar | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 14 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |