SAHNE SANATLARI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
STG2003 | Fiziksel Tiyatro Teknikleri | Güz | 1 | 4 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SERCAN ÖZİNAN |
Dersin Amacı: | Bu derste yirminci yüzyılın başlarında şekillenen oyunculuk metodolojilerinin bir uzantısı olarak beden odaklı anlatım teknikleri incelenecek olup, bu tekniklerle öğrencileri buluşturmak hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda: 1. Beden odaklı anlatım teknikleri oyuncunun kendi sınırlarını keşfetmesini sağlayacaktır; 2. Teorik ve pratik yönden fiziksel tiyatro metodolojilerini tanıyacaktır; 3. Beden-mekân, beden-nesne, beden-metin, beden-beden çalışmalarıyla oyunculukta farklı bakış açıları elde edecektir; 4. Öğrenciler çeşitli ses egzersizleriyle beden tınlatıcılarını keşfetmeye çalışacaklardır; |
Bu ders, beden odaklı anlatım tekniklerini inceleyerek, yirminci yüzyılın başlarında şekillenen oyunculuk metodolojilerini öğrencilere aktarmayı amaçlar. Bu dersin öğretim yöntemleri anlatım, bireysel çalışma, grup çalışması, uygulama, rol yapma şeklindedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders bilgilendirmesi | |
2) | Biyomekanik egzersizleri | |
3) | Biyomekanik egzersizleri | |
4) | Biyomekanik egzersizleri | |
5) | Laban egzersizleri | |
6) | Laban egzersizleri | |
7) | Laban egzersizleri | |
8) | Ara sınav | |
9) | Yoksul Tiyatro Egzersizleri | |
10) | Yoksul tiyatro egzersizleri | |
13) | Yoksul tiyatro egzersizleri | |
14) | Final Projelerinin Sunumları | |
14) | Genel değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | • Philip Auslander, From Acting To Performance. • Jerzy Grotowski, Yoksul Tiyatroya Doğru. • Eugenio Barba, Oyuncunun Gizli Sanatı. • Vsevolod Meyerhold, Tiyatro Üzerine. • Mike Alfred, Different Every Night. • Mimesis Dergisi Sayı 4, Yoksul Tiyatro Özel Sayısı • Thomas Richards, Grotowski ile Fiziksel Eylemler Üzerine Çalışmak |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. | 4 |
2) | Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. | 5 |
3) | Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | 4 |
4) | Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | 5 |
5) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | 4 |
6) | Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | 4 |
7) | Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. | 3 |
8) | Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. | 2 |
9) | Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. | 4 |
10) | Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. | |
11) | Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. | 4 |
12) | İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. | 4 |
13) | Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. | 4 |
14) | Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. | 4 |
15) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |