REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV1613 Pazarlamaya Giriş Güz 3 0 3 7

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YEŞİM ULUSU
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. YEŞİM ULUSU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı, öğrencilerin pazarlamanın gelişimi, pazarlama çevresi, tüketici davranışları, hedef kitle belirleme, ürün geliştirme, fiyatlandırma, dağıtım ve iletişim stratejileri hakkında;

1.Pazarlama problemleri üzerinde düşünebilme ve analitik yaklaşım benimseyebilmek
2. Temel pazarlama kavramlarını kavramak
3. İşletmenin bir fonksiyonu olarak pazarlamanın rolünü kavramak
4.Bir pazarlama stratejisi geliştirebilmek için gerekli adımları uygulayabilmek gibi temel bilgiler kazanmalarını sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Pazarlamanın Temel Kavramlarını Tanımlayabilmek
II. Pazarlama Strateji ve Planı Geliştirebilmek
III. Pazarlamanın çevresindeki mikro ve makro aktörleri inceleyerek, durum analizi (SWOT) yapabilmek
IV. Belirlediği bir ürün/hizmet hakkında pazar bölümlemesi, hedefleme ve konumlandırma yapabilmek
V. 4P Pazarlama karması kavramını ve elemanlarını anlayabilmek
VI. rekabet kavramını anlayabilmek
VII. Fıyatlama stratejilerini kavrayabilmek
VIII. İletişim Karmasını tanımlayabilmek ve işlevlerini anlayabilmek
IX. Dağıtın Stratejilerini kavrayabilmek
X. Experiment The Process Of Working on “ Situation Analysis” of a product or product category

Dersin İçeriği

Bu ders, öğrencilerin pazarlamanın gelişimi, pazarlama çevresi, tüketici davranışları, hedef kitle belirleme, ürün geliştirme, fiyatlandırma, dağıtım ve iletişim stratejilerini ana hatlarıyla kavrayabilecekleri bir içerikle hazırlanmıştır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Pazarlamanın Yeni Kavramlarını Tanımlamak • Pazarlamanın değeri • Pazarlamanın kapsamı • Temel pazarlama konseptleri
3) Pazarlama Stratejileri Geliştirmek - Değer teslim süreci - Misyon ve vizyonu tanımlamak - İşletme birimleri - Swot analizi - Stratejik İşletme planlama süreci Ödev 1 adım 1. Seçtiğiniz bir şirketin misyon ve vizyon ifadelerini bulun Ödev 2 adım 2. Verilen listeden seçilen bir şirketin stratejik işletme birimlerini bulun
4) Modern Pazarlama Sisteminin Bileşenleri
5) Müşteri değeri ve tatmini yaratmak
5) Pazarlama Araştırması Yapmak -Problemi tanımlak -Bilgi toplamak -Verileri analiz etmek - Mevcut bulgular
6) Müşteri Değeri ve Tüketici Pazarlarının Analizi - Müşteri memnuniyeti -Müşteri Davranışını neler etkiler? -Satın alma karar süreci Ödev Alışveriş Listesi
7) Pazar Bölümleme,Hedef Pazar ve konumlandırma
8) Midterm
9) 4P stratejileri - Ürün - Fiyat - Dağıtım - Tutundurma
10) Bütünleşik pazarlama iletişimi tasarlama ve yönetme • İletişim nasıl çalışır? -Bütünleşik pazarlama iletişimi planlama
11) Kitle İletişimi - Reklam - Halkla ilişkiler
12) Kitle İletişimi - Satış promosyonu - Kişisel Satış - Doğrudan Pazarlama
12) Fiyatlandırma Stratejileri
13) Dijital iletişimi yönetmek - Çevrimiçi pazarlama - Sosyal medya - mobil pazarlama
14) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Kotler, P. & K Management,Global edition i15e, Prentence Hall


Reading Materials : 2 books Will Be Given On the beginning of the Semester( each year boks will be updated
Diğer Kaynaklar: Ders notları haftalık olarak verilecektir.

Course notes will be given weekly.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 5
Küçük Sınavlar 2 % 5
Ödev 3 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 8 104
Küçük Sınavlar 2 8 16
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 167

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 4
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 1
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 4
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 1
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 1
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 3
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 1
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 1
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 5
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 5
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 3