ECZACILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD4018 | Üç Boyutlu Animasyon | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ECE ARIHAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Ders, öğrencileri profesyonel standartlara uygun 3D modeller ve animasyonlar oluşturmak için gereken bilgi ve becerilerle donatmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler çalışmalarında tasarım ilkelerini kullanacak ve modelleme, dokulandırma, rigging ve animasyon alanlarında uygulamalar yapacaklardır. Dersin sonunda öğrenciler 3 boyutlu projeleri rahat bir şekilde tasarlayabilecek bilgi ve deneyime sahip olacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) 3D modelleme tekniklerini kullanarak objeler ve mekanlar tasarlayabilirler. 2) Animasyonun ilkelerini kullanarak gerçekçi ve stilize edilmiş animasyonlar oluşturabilirler. 3) 3D projelerin görsel kalitesini ve verimliliğini artırmak için dokulandırma, aydınlatma ve rendering için optimize iş akışları geliştirebilirler. 4) 3D modellerin ve animasyonların estetik ve işlevsel hedefleri karşılamadaki etkinliğini değerlendirebilirler. 5) Endüstri standardı programları kullanarak 3D projeler geliştirebilirler. |
Bu ders, 3D modeller ve animasyonlar üretmek için gerekli yaratıcı ve teknik becerilerin geliştirilmesine odaklanmaktadır. Öğrenciler pratik uygulamalar ile modelleme, doku, rigging, animasyon ve rendering iş akışlarını ayrıntılı bir şekilde öğrenme fırsatı bulacak ve sektörde sık kullanılan yazılımlarla çalışacaklardır. Ders, yaratıcı problem çözümü ve tasarım ilkelerinin 3 boyutlu ortamlarda uygulanması üzerine yoğunlaşmaktadır. Dersin Öğretme Yöntemi: Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Hazırlama, Uygulama, Teknoloji Destekli Öğrenme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İleri modelleme teknikleri (mesh modelleme, spline modelleme, patch modelleme, NURBS modelleme) | |
2) | 3 boyutlu modelleme için form seçimi ve istenilen model üzerinde ön çalışma yapılması. | |
3) | Sınıf çalışması | |
4) | Sınıf çalışması | |
5) | Sınıf çalışması | |
6) | Teslim edilen 3D model için geri bildirim verilmesi ve modelin sunumu için bir sahnenin planlanması. Biten 3 boyutlu model Ara Sınav 1 olarak değerlendirilecektir. | |
7) | Sahne aydınlatma teknikleri | |
8) | Sınıf çalışması | |
9) | Sınıf çalışması | |
10) | Sınıf çalışması | |
11) | Teslim edilen sahne için geri bildirim verilmesi ve 10 saniyelik bir animasyon TV reklamının planlanması. Biten sahne Ara Sınav 2 olarak değerlendirilecektir. | |
12) | Sınıf Çalışması | |
13) | Sınıf Çalışması | |
14) | Teslim edilen animasyon filmi Final Sınavı olarak değerlendirilecektir. |
Ders Notları / Kitaplar: | Williams, R. (2012). The animator's survival kit: a manual of methods, principles and formulas for classical, computer, games, stop motion and internet animators. Macmillan. |
Diğer Kaynaklar: | Vaughan, W. (2011). Digital modeling. New Riders. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Proje | 11 | 59 |
Final | 3 | 24 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Eczacılık alanındaki sorunları saptama, sentez yaparak bu sorunlara yönelik hipotez oluşturma ve çeşitli gözlemsel, deneysel ve klinik yöntemler kullanarak çözüm üretebilme becerisi kazanır. | |
2) | Eczacılık ile ilgili bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme; bunları ve sonuçlarını, arkasındaki delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. Nicel ve nitel veri toplama, ilaç geliştirme, farmakolojik testler ve klinik çalışmalarda kullanılan yöntemlerde bilgi ve beceri kazanır. | |
3) | Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü, yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda İngilizceye hâkim olur. Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip, insani değerlere ve hasta haklarına saygılı bir şekilde çalışır. Klinik çalışmalar ve hasta gizliliği konusunda etik ilkelere bağlı kalır. | |
4) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. İlaç geliştirme ve üretim süreçlerinde kullanılan teknikleri öğrenir ve bu konuda bilgi ve beceri kazanır. Farmasötik bilimler, farmakoloji ve klinik eczacılık alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenir ve bu teorilerle uygulamalar arasında bağlantı kurabilir. | |
5) | Bilgisayar sistemleri ve farmasötik veri tabanlarını etkin bir şekilde kullanarak ilaç geliştirme, hastalıkların teşhisi ve tedavisine yönelik sorunlara çözüm bulabilir. Bilimsel literatürü araştırır, bilgiye ulaşır ve eczacılık ve ilaç teknolojisi alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. Ulusal ve uluslararası sağlık sorunlarını fark eder ve bu sorunlara bilimsel bir yaklaşımla çözüm üretir. | |
6) | Bağımsız çalışabilme, karar alabilme ve projeleri yönetebilme becerisi kazanır. Sağlık ekibinin bir parçası olarak sorumluluk alır ve disiplinlerarası çalışmalara etkin bir şekilde katkı sağlar. Bu kazanımlar, eczacılık mesleğinde gerekli bilgi, beceri ve etik değerleri kazandırmayı amaçlamaktadır. |