TEKSTİL VE MODA TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD4018 | Üç Boyutlu Animasyon | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ECE ARIHAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Ders, öğrencileri profesyonel standartlara uygun 3D modeller ve animasyonlar oluşturmak için gereken bilgi ve becerilerle donatmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler çalışmalarında tasarım ilkelerini kullanacak ve modelleme, dokulandırma, rigging ve animasyon alanlarında uygulamalar yapacaklardır. Dersin sonunda öğrenciler 3 boyutlu projeleri rahat bir şekilde tasarlayabilecek bilgi ve deneyime sahip olacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) 3D modelleme tekniklerini kullanarak objeler ve mekanlar tasarlayabilirler. 2) Animasyonun ilkelerini kullanarak gerçekçi ve stilize edilmiş animasyonlar oluşturabilirler. 3) 3D projelerin görsel kalitesini ve verimliliğini artırmak için dokulandırma, aydınlatma ve rendering için optimize iş akışları geliştirebilirler. 4) 3D modellerin ve animasyonların estetik ve işlevsel hedefleri karşılamadaki etkinliğini değerlendirebilirler. 5) Endüstri standardı programları kullanarak 3D projeler geliştirebilirler. |
Bu ders, 3D modeller ve animasyonlar üretmek için gerekli yaratıcı ve teknik becerilerin geliştirilmesine odaklanmaktadır. Öğrenciler pratik uygulamalar ile modelleme, doku, rigging, animasyon ve rendering iş akışlarını ayrıntılı bir şekilde öğrenme fırsatı bulacak ve sektörde sık kullanılan yazılımlarla çalışacaklardır. Ders, yaratıcı problem çözümü ve tasarım ilkelerinin 3 boyutlu ortamlarda uygulanması üzerine yoğunlaşmaktadır. Dersin Öğretme Yöntemi: Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Hazırlama, Uygulama, Teknoloji Destekli Öğrenme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İleri modelleme teknikleri (mesh modelleme, spline modelleme, patch modelleme, NURBS modelleme) | |
2) | 3 boyutlu modelleme için form seçimi ve istenilen model üzerinde ön çalışma yapılması. | |
3) | Sınıf çalışması | |
4) | Sınıf çalışması | |
5) | Sınıf çalışması | |
6) | Teslim edilen 3D model için geri bildirim verilmesi ve modelin sunumu için bir sahnenin planlanması. Biten 3 boyutlu model Ara Sınav 1 olarak değerlendirilecektir. | |
7) | Sahne aydınlatma teknikleri | |
8) | Sınıf çalışması | |
9) | Sınıf çalışması | |
10) | Sınıf çalışması | |
11) | Teslim edilen sahne için geri bildirim verilmesi ve 10 saniyelik bir animasyon TV reklamının planlanması. Biten sahne Ara Sınav 2 olarak değerlendirilecektir. | |
12) | Sınıf Çalışması | |
13) | Sınıf Çalışması | |
14) | Teslim edilen animasyon filmi Final Sınavı olarak değerlendirilecektir. |
Ders Notları / Kitaplar: | Williams, R. (2012). The animator's survival kit: a manual of methods, principles and formulas for classical, computer, games, stop motion and internet animators. Macmillan. |
Diğer Kaynaklar: | Vaughan, W. (2011). Digital modeling. New Riders. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Proje | 11 | 59 |
Final | 3 | 24 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sanatsal yaratım ve temel tasarım prensiplerini kavrar ve kurguladığı sanat ve tasarım nesnelerini bu çerçevede uygular. | |
2) | Tekstil ve moda tasarım süreçleri için gerekli çok yönlü araştırmayı yürütür ve sonuçlarını analiz edip yorumlar. | |
3) | Farklı tarihsel dönemlere ve kültürlere ait ögeleri amacına uygun şekilde kullanarak özgün ve uygulanabilir kumaş, giysi ve desen tasarımları yapar. | |
4) | Tekstil ham madde ve malzemelerini tanır. | |
5) | Giysi ve kumaş yüzeyi tasarımı sürecinde bilgisayar programlarını etkin kullanır. | |
6) | Giysi tasarımlarının uygulanması ve ürün üretimine yönelik mesleki teknik bilgiye sahip olur; bu bağlamda teknolojik araç ve gereçleri tanır ve kullanır. | |
7) | Tekstil ve giysi tasarım-üretim-sunum süreçlerinde disiplinler arası etkileşim ve iletişimin önemini kavrar ve bunu süreçlere yansıtır. | |
8) | Mesleki uygulamalarda programlı ve disiplinli çalışır. | |
9) | Üretkenliğinin, yaratıcılığının ve mesleki yeterliliklerinin devamı için yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini fark eder. | |
10) | Mesleki uygulamalarda etik sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular; ilgili yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. | |
11) | Tekstil ve moda tasarımı alanında etkin görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar. | |
12) | Her alandan güncel ve çağdaş konulara ilişkin bilgi birikimini tekstil ve giysi tasarımı içerikli mesleki kuramsal ve uygulamalı çalışmalarına yansıtır; bu konuların toplumsal ve evrensel boyuttaki etkilerini kavrar. | |
13) | Sosyal adalet, çevre bilinci, kalite kültürü, kültürel değerlerin korunması konularında yeterli bilince sahip olur. |