LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD4018 | Üç Boyutlu Animasyon | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ECE ARIHAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Ders, öğrencileri profesyonel standartlara uygun 3D modeller ve animasyonlar oluşturmak için gereken bilgi ve becerilerle donatmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler çalışmalarında tasarım ilkelerini kullanacak ve modelleme, dokulandırma, rigging ve animasyon alanlarında uygulamalar yapacaklardır. Dersin sonunda öğrenciler 3 boyutlu projeleri rahat bir şekilde tasarlayabilecek bilgi ve deneyime sahip olacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) 3D modelleme tekniklerini kullanarak objeler ve mekanlar tasarlayabilirler. 2) Animasyonun ilkelerini kullanarak gerçekçi ve stilize edilmiş animasyonlar oluşturabilirler. 3) 3D projelerin görsel kalitesini ve verimliliğini artırmak için dokulandırma, aydınlatma ve rendering için optimize iş akışları geliştirebilirler. 4) 3D modellerin ve animasyonların estetik ve işlevsel hedefleri karşılamadaki etkinliğini değerlendirebilirler. 5) Endüstri standardı programları kullanarak 3D projeler geliştirebilirler. |
Bu ders, 3D modeller ve animasyonlar üretmek için gerekli yaratıcı ve teknik becerilerin geliştirilmesine odaklanmaktadır. Öğrenciler pratik uygulamalar ile modelleme, doku, rigging, animasyon ve rendering iş akışlarını ayrıntılı bir şekilde öğrenme fırsatı bulacak ve sektörde sık kullanılan yazılımlarla çalışacaklardır. Ders, yaratıcı problem çözümü ve tasarım ilkelerinin 3 boyutlu ortamlarda uygulanması üzerine yoğunlaşmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İleri modelleme teknikleri (mesh modelleme, spline modelleme, patch modelleme, NURBS modelleme) | |
2) | 3 boyutlu modelleme için form seçimi ve istenilen model üzerinde ön çalışma yapılması. | |
3) | Sınıf çalışması | |
4) | Sınıf çalışması | |
5) | Sınıf çalışması | |
6) | Teslim edilen 3D model için geri bildirim verilmesi ve modelin sunumu için bir sahnenin planlanması. Biten 3 boyutlu model Ara Sınav 1 olarak değerlendirilecektir. | |
7) | Sahne aydınlatma teknikleri | |
8) | Sınıf çalışması | |
9) | Sınıf çalışması | |
10) | Sınıf çalışması | |
11) | Teslim edilen sahne için geri bildirim verilmesi ve 10 saniyelik bir animasyon TV reklamının planlanması. Biten sahne Ara Sınav 2 olarak değerlendirilecektir. | |
12) | Sınıf Çalışması | |
13) | Sınıf Çalışması | |
14) | Teslim edilen animasyon filmi Final Sınavı olarak değerlendirilecektir. |
Ders Notları / Kitaplar: | Williams, R. (2012). The animator's survival kit: a manual of methods, principles and formulas for classical, computer, games, stop motion and internet animators. Macmillan. |
Diğer Kaynaklar: | Vaughan, W. (2011). Digital modeling. New Riders. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Proje | 11 | 59 |
Final | 3 | 24 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |