Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Temel Fotoğraf Bilgisinin Gözden Geçirilmesi:
Makine türlerinin ve lenslerin fotoğrafik görüntü üzerine etkisi
Görsel tasarıma filmlerin ve sayısal görüntülerin etkisi
Fotoğrafik ögelerin (diyafram. Örtücü, filtre vb.) farklı tasarım öğelerini yaratma sürecine etkisi |
|
2) |
Kompozisyon:
Kendinizi ve fotoğrafik tarzınızı tanıma. Seçilmiş portfolyolar hakkında tartışma
Görsel tasarımda kompozisyon ve ögelerinin temelleri. Birlik, denge, uyum, üçler kuralı ve altın oran gibi kavramların tanımlanması.
|
|
3) |
Görsel Öğe Olarak Işık
Işık ve gölgenin tarihsel kullanımı
Işığın temel karakteristiği
Renk ve Işık arasındaki ilişki |
Odev 1: Üçler Kuralı |
4) |
Fotoğraf Uygulamalarında Uzamı Tanıma
Nesneler ve uzam arasındaki ilişki. Farklı mekânsal uzamlar içerisinde bilinen objelerin temsili. |
Ödev II: Chiaroscuro |
5) |
Kendini Fotoğraflamak:
Öz portrenin tarihsel evrimi.
Çağdaş öz portre örnekleri.
Öz portre tarzın içerisinde alegori ve metafor yaratma.
Anlam yaratmak için mekanın kullanılmas.ı |
Ödev III / Bağlam: Ev ve Objeler
Çevrenizle ilgili tekin ya da tekinsiz bakışınızı tanımlayan ev içi ve/veya dışındaki objelerin fotoğrafları |
6) |
Ötekilerin Fotoğraflanması:
Görsel sanatlarda portre tarzının tarihsel evrimi,
Portre fotoğrafçılarından çağdaş örnekler.
Aile fotoğrafları ve fotoğrafik görüntüleri art-bellek ile olan ilişkisi,
Bulunmuş/Keşfedilmiş görüntüler
|
Ödev IV / Context: Alegorik Öz portreler
|
7) |
Türler I : Belgesel Fotoğraf:
Belgesel Fotoğrafın tarihi.
Belgesel, Basın fotoğrafı ve röportaj tarzı arasındaki ilişki.
Çağdaş Belgesel Fotoğrafta temel konular,
Sokak Fotoğrafının gelişimi (1930lar-2000ler). |
Odev V / Baglam: Aile Fotoğrafları
Toplumsal Sınıf, kültür vb. Bağlamında aileyi tanımlayan fotoğraflar
|
8) |
Türler II : Soyut Fotoğraf
Soyut ve Soyutlamanın anlamı.
Soyutlamanın modern ve post modern kullanımı.
Metafor, metonomi ve sinekdoşun sanat deneyimleri içerisindeki tanımı.
|
Ödev VI: Sokak Fotoğrafı |
9) |
Türler III: Manzara:
Türün tarihsel gelişimi.
Türün farklı alt-türleri.
Uygulamanın kent ve kırsal uygulamaları arasındaki farklılıklar.
|
Ödev VII: Soyutlama:
Metafor/Mertonomi ve sinekdoşu ifade eden soyut ya da yarı-soyut fotoğraflar |
10) |
Türler IV: Moda:
Türün tarihsel gelişimi
Sanatsal dönemler içerisinde türün temsil yöntemleri
Türün günümüz uygulamaları |
Ödev VIII: Bağlam: Kent Manzarası karşısında Kır Manzarası
Konuyla ilgili eleştirel bakışı temsil eden Kentsel ve/veya kırsal uzamların temsili |
11) |
Mizah:
Temsil içerisinde pastiş ve parodini tanımı.
Yeninden üretim ve taklitin anlamı ve rolü. |
Ödev IX: Moda ve Şehir |
12) |
Türler V: Foto röportaj ve Fotoğrafik Günlük türlerinin tanımı. |
Ödev X: Mizah:
Pastiş ve Parodi içeren fotoğraflar. |
13) |
Final Projesi fikirleri ve tartışma. |
|
14) |
Final Sunumları, yorumlar/eleştiriler. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. |
|
2) |
Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. |
|
3) |
Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. |
|
4) |
Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. |
|
5) |
Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. |
|
6) |
Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. |
|
7) |
Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. |
|
8) |
Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. |
|
9) |
Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
|
10) |
Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. |
|
11) |
Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. |
|
12) |
Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |
|