PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1322 | Dijital Okuryazarlık | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ERGÜN AKGÜN |
Dersin Amacı: | Dijital Okuryazarlık dersi, dijital araçların, teknolojilerin ve kaynakların kritik ve pratik yönleri hakkında evrensel bir anlayış kazandırmayı amaçlar. Bu ders, çeşitli dijital teknolojileri kullanarak bilgi edinme, değerlendirme, yaratma ve işleme konularını ele alır. Bu dersi alan öğrenciler, kariyer hayatlarında dijital okuryazar olma niteliğini kazanarak başlarlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız. 1. Çoklu dijital teknolojileri kullanarak bilgi bulma 2. Çeşitli dijital teknolojilerde kullanılan bilgilerin geçerliliğini değerlendirme 3. Çeşitli dijital teknolojileri kullanarak bilgiyi özetleme 4. Çoklu dijital teknolojileri kullanarak bilgiyi yeniden oluşturabilme 5. Çoklu dijital teknolojileri kullanarak oluşturulan bilgiyi paylaşabilme 6. Dijital vatandaşlık için sorumluluk üstlenme 7. Dijital okuryazarlık tekniklerini gerçek dünyadaki durumlara uygulama |
Dijital çağda bireylerin bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve güvenli bir şekilde kullanma becerileri giderek daha önemli hale gelmektedir. Dijital Okuryazarlık Eğitimi, bireylerin dijital teknolojileri bilinçli, etkili ve etik bir şekilde kullanmalarını sağlamak amacıyla tasarlanmıştır. Bu eğitim kapsamında; bilgiye erişim stratejileri, dijital güvenlik ve gizlilik, medya okuryazarlığı, siber zorbalık, bulut teknolojileri ve dijital etik gibi konular ele alınmaktadır. Katılımcılar, dijital dünyada doğru ve güvenilir bilgiye nasıl ulaşacaklarını öğrenirken, aynı zamanda eleştirel düşünme becerilerini de geliştirme fırsatı bulurlar. Ayrıca, dijital vatandaşlık ilkeleri doğrultusunda çevrim içi ortamda etik davranışların önemi vurgulanarak, bireylerin dijital dünyada daha bilinçli ve sorumlu hareket etmeleri desteklenmektedir. Bu eğitim, günümüz dijital toplumunda başarılı olmak isteyen herkes için temel bir rehber niteliği taşımaktadır. Derste, anlatım, bireysel çalışma,okuma, teknoloji destekli öğrenme öğretim yöntem ve teknikleri kullanılmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İzlence İnceleme Tanışma Dijital Okuryazarlığa Giriş, Terimler ve Kavramlar | |
2) | Dijital Araçlar | |
3) | Dijital Kaynaklar | |
4) | Dijital Okuryazarlık Becerileri | |
5) | Etkili Dijital İletişim Stratejileri | |
6) | Küresel Dijital Vatandaşlık | |
7) | Arama Motorları ve Stratejileri Dijital Okuryazarlık ve Öğrenme | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Siber Zorbalık | |
10) | Office Araçlarının Kullanımı | |
11) | Dijital Güvenlik ve Gizlilik | |
12) | Dijital Etik | |
13) | Bulut Teknolojisi | |
14) | Sosyal Ağlar |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | • Yüzer, T.V., Kurubacak, G., Okur, M.R. (Ed.) (2018). Dijital Okur Yazarlık, Anadolu Üniversitesi Basımevi • Digital Literacy, Western Sydney University |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Küçük Sınavlar | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 120 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. | |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | |
3) | Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. | |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). | |
5) | Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. | |
6) | Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). | |
7) | Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. | |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. | |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | 4 |