ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1628 Gönüllülük Bahar 3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. SİNEM İNCE
Dersin Amacı: GEP1628 dersi dünyada ve ülkemizde toplumun gelişimi, tüm insanlığı ilgilendiren evrensel konular ve olaylar karşısında bireysel sorumluluğunu üstlenerek toplumsal gelişimdeki sorumluluğunun ve gelişimindeki önemli rolünün farkına varmasını sağlamak, Sivil Toplum ve Gönüllülük hakkında yeterlilik kazandırmak, alandaki iyi örnekleri incelemek ve o çalışmaların yarattığı değişimi gözlemlemesini sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız.
1. Öğrenciler toplum, toplumsal gelişim ve bireysel gücü arasındaki bağı kavrar.
2. Öğrencilerin topluma katkı sağlayan STK ve gönüllülerle tanışır.
3. Öğrencilerin STK ve gönüllülük kavramlarını öğrenir.
4. Öğrencilerin toplum karşısındaki bireysel sorumluluklarını, değişim ve gelişim yaratma güçlerini, stratejik ileitşim aracılığıyla var olan çalışmaların yaygınlaşmasını ve katkısını öğrenir.

Dersin Programa Olan Katkısı
Ders, öğrencilerin toplumsal sorumluluk, topluma katkı, toplum gelişimindeki rollerinin farkındalığını geliştirmek, STK’ların sistem içerisindeki çalışmalarının önemini fark ettirmek ve yaşam boyu gönüllü ya da destekçi olmalarını sağlayacak temel donanımı kazandırmayı hedeflemektedir.

Dersin İçeriği

Gönüllülük dersinde STK'lar, faaliyet alanları, demokrasinin gelişimindeki önemi ile ilgili bilgi aktarımları yapılacaktır. 21.yüzyılda giderek artan toplumsal problemlerim çözümünde sorumlu vatandaş olarak katkı süreçlerine dair farkındalık sağlanacaktır. Kullanılacak öğretim yöntemleri,
Ders anlatımı: Her hafta online olarak gerçekleşecek derste gönüllülük kavramı, doğuşu, gelişimi ve 21.yy'daki artan etkisi ile ilgili bilgi aktarımı.
Vaka analizi: STK'lar, çalışma ve faaliyet alanları ilgili STK'lardan davet edilecek konuklarla birlikte analizler, grup tartışmaları.
Araştırma: Paylaşılacak konu başlığı ile ilgili ülkemizde ve dünyadaki gönüllülük çalışmaları, topluma katkı sağlanması ile ilgili araştırmalar yapılması ,makale yazımı
Uygulamalı çalışmalar: Dönem sonunda hayata geçirebilecek, ilgili STK'larla öneri olarak paylaşılabilecek gönüllülük projeleri gelişimi, STK'larda gönüllülük çalışmalarına destek.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse başlarken ders ile bilgilendirme Ders izlencesi
2) Tarihsel gelişim ve Gönüllülük
3) Yönetim ve Organizasyon Yapısı Pls check NGOs websites and pls read theirs organizational structure
4) Gönüllülük Kavramı ve Gönüllülük Yönetimi Makale ödevi+derste konuk
5) Temel Gönüllülük Alanları
6) Gönüllülük Alanı (etik, ahlak)
7) Toplumsal Risk Grupları ve Gönüllülük midterm projects- teams programme
8) Ara Sınav Haftası Proje sunumları
9) Toplumsal Değişim ve Gönüllülük -ödev 2 makale
10) Gönüllülük projesi geliştirme ve saha çalışması
11) Gönüllülük çalışması deneyimleri- konuk
12) Gönüllülük çalışmaları deneyimi- konuk
13) Gönüllülük çalışması
14) Gönüllülük Çalışması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: STK nedir? Murat Belge
GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI KAPSAMINDA İNSAN DOĞASINI SORGULAMAK: FARKINDALIK TOPLULUĞU ÖRNEĞİ. Okan Gülbak
Gönüllülük Alanında Kullanılan Temel Teoriler ve Gönüllü Faaliyetlerde TeoriPratik İlişkisi. Harun Aslan

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 10
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 3 36
Sunum / Seminer 1 5 5
Proje 1 10 10
Ödevler 2 10 20
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak
2) Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek
3) Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek
4) Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek
5) Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek
6) Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması
7) Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak
8) Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek
9) Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
10) Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak
11) Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek
12) Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek
13) Tasarım sürecini, bireysel ve ekip olarak planlayabilmek, yönetebilmek ve yürütebilmek