YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1628 | Gönüllülük | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. SİNEM İNCE |
Dersin Amacı: | GEP1628 dersi dünyada ve ülkemizde toplumun gelişimi, tüm insanlığı ilgilendiren evrensel konular ve olaylar karşısında bireysel sorumluluğunu üstlenerek toplumsal gelişimdeki sorumluluğunun ve gelişimindeki önemli rolünün farkına varmasını sağlamak, Sivil Toplum ve Gönüllülük hakkında yeterlilik kazandırmak, alandaki iyi örnekleri incelemek ve o çalışmaların yarattığı değişimi gözlemlemesini sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız. 1. Öğrenciler toplum, toplumsal gelişim ve bireysel gücü arasındaki bağı kavrar. 2. Öğrencilerin topluma katkı sağlayan STK ve gönüllülerle tanışır. 3. Öğrencilerin STK ve gönüllülük kavramlarını öğrenir. 4. Öğrencilerin toplum karşısındaki bireysel sorumluluklarını, değişim ve gelişim yaratma güçlerini, stratejik ileitşim aracılığıyla var olan çalışmaların yaygınlaşmasını ve katkısını öğrenir. Dersin Programa Olan Katkısı Ders, öğrencilerin toplumsal sorumluluk, topluma katkı, toplum gelişimindeki rollerinin farkındalığını geliştirmek, STK’ların sistem içerisindeki çalışmalarının önemini fark ettirmek ve yaşam boyu gönüllü ya da destekçi olmalarını sağlayacak temel donanımı kazandırmayı hedeflemektedir. |
Gönüllülük dersinde STK'lar, faaliyet alanları, demokrasinin gelişimindeki önemi ile ilgili bilgi aktarımları yapılacaktır. 21.yüzyılda giderek artan toplumsal problemlerim çözümünde sorumlu vatandaş olarak katkı süreçlerine dair farkındalık sağlanacaktır. Kullanılacak öğretim yöntemleri, Ders anlatımı: Her hafta online olarak gerçekleşecek derste gönüllülük kavramı, doğuşu, gelişimi ve 21.yy'daki artan etkisi ile ilgili bilgi aktarımı. Vaka analizi: STK'lar, çalışma ve faaliyet alanları ilgili STK'lardan davet edilecek konuklarla birlikte analizler, grup tartışmaları. Araştırma: Paylaşılacak konu başlığı ile ilgili ülkemizde ve dünyadaki gönüllülük çalışmaları, topluma katkı sağlanması ile ilgili araştırmalar yapılması ,makale yazımı Uygulamalı çalışmalar: Dönem sonunda hayata geçirebilecek, ilgili STK'larla öneri olarak paylaşılabilecek gönüllülük projeleri gelişimi, STK'larda gönüllülük çalışmalarına destek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse başlarken ders ile bilgilendirme | Ders izlencesi |
2) | Tarihsel gelişim ve Gönüllülük | |
3) | Yönetim ve Organizasyon Yapısı | Pls check NGOs websites and pls read theirs organizational structure |
4) | Gönüllülük Kavramı ve Gönüllülük Yönetimi Makale ödevi+derste konuk | |
5) | Temel Gönüllülük Alanları | |
6) | Gönüllülük Alanı (etik, ahlak) | |
7) | Toplumsal Risk Grupları ve Gönüllülük | midterm projects- teams programme |
8) | Ara Sınav Haftası Proje sunumları | |
9) | Toplumsal Değişim ve Gönüllülük -ödev 2 makale | |
10) | Gönüllülük projesi geliştirme ve saha çalışması | |
11) | Gönüllülük çalışması deneyimleri- konuk | |
12) | Gönüllülük çalışmaları deneyimi- konuk | |
13) | Gönüllülük çalışması | |
14) | Gönüllülük Çalışması |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | STK nedir? Murat Belge GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI KAPSAMINDA İNSAN DOĞASINI SORGULAMAK: FARKINDALIK TOPLULUĞU ÖRNEĞİ. Okan Gülbak Gönüllülük Alanında Kullanılan Temel Teoriler ve Gönüllü Faaliyetlerde TeoriPratik İlişkisi. Harun Aslan |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | 36 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 114 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek. | |
3) | Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek. | |
4) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek. | |
5) | Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek. | |
6) | Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek. | |
7) | Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek. | |
8) | Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek. | |
9) | Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek. | |
10) | Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek. | 4 |
11) | Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek. | 3 |
12) | Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek. | |
13) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak. | 3 |