ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1366 Sürdürülebilir Yaşam Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AHU ERGEN
Dersin Amacı: Dersin amacı, öğrencilere sürdürülebilirliğin günlük yaşama ve iş hayatına nasıl entegre edileceği hakkında bilgi
ve beceri kazandırmaktır. Bu ders ile sürdürülebilir kalkınma hedefleri, sürdürülebilir tüketim, iş dünyasında
sürdürülebilirlik uygulamaları hakkında öğrencilerde farkındalık yaratmak hedeflenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci:
1) Günlük yaşamdaki ve iş dünyasındaki sürdürülebilir uygulamaları bilir
2) Sürdürülebilir tüketime engel teşkil eden faktörleri anlar
3) Sürdürülebilirliği destekleyen insan davranışlarını bilir
4) Sürdürülebilirlikle ilgili sorunlara çözüm bulmada tüketicilerin rolünü anlar
5) Sürdürülebilir kalkınma amaçlarını bilir
6) Sürdürülebilirlikle ilgili sorunlara çözüm bulmada işletmelerin rolünü anlar
7) Sürdürülebilir iş yapma biçimleri hakkında bilgi sahibi olur

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma ve izlencenin gözden geçirilmesi
2) Küresel Riskler - Fırsatlar
3) Sürdürülebilirlik
4) Sürdürülebilir Kalkınma
5) BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri
6) BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri
7) Quiz
8) Ara Sınav Haftası
9) Sürdürülebilir Tüketim
10) Sürdürülebilir Tüketim
11) Sürdürülebilir İş Yapma Biçimleri
12) Quiz
13) Sürdürülebilir İş Yapma Biçimleri
14) Döngüsel Ekonomi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: UNDP Türkiye, https://www.tr.undp.org/content/turkey/tr/home/sustainable-development-goals.html
Atlas of Sustainable Development Goals, https://datatopics.worldbank.org/sdgatlas/
Dünya Ekonomik Forumu, https://www.weforum.org/
Hedefler için İş Dünyası, https://www.business4goals.org/
Jeffrey D. Sachs, “Sürdürülebilir Kalkınma Çağı”, Yeditepe Üniversitesi Yayınları.
Canan Madran; Mustafa Tanyeri, Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları ile Kurumsal Dönüşüm,
Akademisyen Kitabevi.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 25
Sunum 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 4 48
Sunum / Seminer 1 10 10
Küçük Sınavlar 2 10 20
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 119

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak.
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek.
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak.
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak.
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek.
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek.
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek.
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek.
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak.