ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1366 | Sürdürülebilir Yaşam | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AHU ERGEN |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, öğrencilere sürdürülebilirliğin günlük yaşama ve iş hayatına nasıl entegre edileceği hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. Bu ders ile sürdürülebilir kalkınma hedefleri, sürdürülebilir tüketim, iş dünyasında sürdürülebilirlik uygulamaları hakkında öğrencilerde farkındalık yaratmak hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci: 1) Günlük yaşamdaki ve iş dünyasındaki sürdürülebilir uygulamaları bilir 2) Sürdürülebilir tüketime engel teşkil eden faktörleri anlar 3) Sürdürülebilirliği destekleyen insan davranışlarını bilir 4) Sürdürülebilirlikle ilgili sorunlara çözüm bulmada tüketicilerin rolünü anlar 5) Sürdürülebilir kalkınma amaçlarını bilir 6) Sürdürülebilirlikle ilgili sorunlara çözüm bulmada işletmelerin rolünü anlar 7) Sürdürülebilir iş yapma biçimleri hakkında bilgi sahibi olur |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma ve izlencenin gözden geçirilmesi | |
2) | Küresel Riskler - Fırsatlar | |
3) | Sürdürülebilirlik | |
4) | Sürdürülebilir Kalkınma | |
5) | BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri | |
6) | BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri | |
7) | Quiz | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Sürdürülebilir Tüketim | |
10) | Sürdürülebilir Tüketim | |
11) | Sürdürülebilir İş Yapma Biçimleri | |
12) | Quiz | |
13) | Sürdürülebilir İş Yapma Biçimleri | |
14) | Döngüsel Ekonomi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | UNDP Türkiye, https://www.tr.undp.org/content/turkey/tr/home/sustainable-development-goals.html Atlas of Sustainable Development Goals, https://datatopics.worldbank.org/sdgatlas/ Dünya Ekonomik Forumu, https://www.weforum.org/ Hedefler için İş Dünyası, https://www.business4goals.org/ Jeffrey D. Sachs, “Sürdürülebilir Kalkınma Çağı”, Yeditepe Üniversitesi Yayınları. Canan Madran; Mustafa Tanyeri, Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları ile Kurumsal Dönüşüm, Akademisyen Kitabevi. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 25 |
Sunum | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 4 | 48 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 119 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |